سئو-طراحي سايت
 
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 137
دیروز : 214
افراد آنلاین : 1
همه : 82113
چت باکس

بسياري از كاربران بعد از تحويل گرفتن سايت هيچگونه فعاليتي در آن انجام نميدهند. در صورتي كه يكي از آيتم هاي خيلي مهم براي موتورهاي جستجو قدرتمند وارد شدن يك سايت با مطالب جديد و مفيد در عرصه وب ميباشد.
هزاران وب سايت تجاري در اين چرخه وجود دارد كه براي گرفتن سهم بيشتري از بازار ودر نتيجه كسب در آمد بيشتر با هم رقابتند.بنابراين  هر وب سايتي كه به سوي تجارتي پويا و در آمد آفرين در حركت است مي بايست لينك هاي نخست موتور هاي جستجو را به خود اختصاص دهد.شايد نخستين پرسشي كه براي شما بوجود بيايد اين است كه seo چيست؟سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization  است كه همانطور كه از ترجمۀ فارسي آن پيداست به معناي بهينه سازي سايت براي موتور هاي جستجو است. سئو به معناي ايجاد صفحات وبي است كه براي موتور هاي جستجو با ارزش و جالب است.از مهمترين نكات براي راه اندازي يك سايت و داشتن يك سايت خوب ، رعايت تمامي اصول سئو در ماژول هاي برنامه نويسي و همچنين رها نكردن وب سايت پس از تحويل گرفتن آن مي باشد.

سئو يك فرايند كاملا علمي و تقريبا وقتگير است كه جزئيات آن دائما در حال تغيير است.بهينه سازي صفحات وب به اين معناست كه وب سايت شما در نتايج جستجو بالاترين رتبه را داشته باشد.بعبارت ديگر لينك صفحه يا صفحاتي از سايت شما در ازاء جستجوي كلمات كليدي مرتبط با خدمات و يا محصولات سايت در بالاترين رتبۀ نتايج جستجو قرار گيرد.سئو وب سايت شما را در سرچ انجين ها محبوب مي كند و در نتيجه آنها سايت شما را در صفحۀ نخست نتايج جستجو براي كاربران خود نشان مي دهد.اين موضوع از اين جهت مهم است كه تقريبا اكثر كاربران اينترنت از موتورهاي جستجو براي دستيابي به مطلب مورد نطر خود استفاده مي كنند.به طور كلي در اكثر موتور هاي جستجو همانند ياهو و گوگل ،جستجوگران به اولين نتايج بدست آمده در صفحۀ اول نتايج جستجو توجه ميكنند.

پس براي بدست آوردن نتيجۀ مطلوب و داشتن ترافيك بالاتر قرار داشتن وب سايت شما در صفحه اول امري ضروري به نظر ميرسد.يكي از اموري كه متخصصين طراحي سايت و بهينه سازي سايت بر عهده مي گيرند،پيگيري كليۀ تغيرات عملكرد سايت در موتور هاي جستجو است.بر اين اساس آنها ميتوانند صفحات وب سايت را بر مبناي اين تغيير عملكرد بهينه سازي كنند.

در اين وبلاگ مي خواهيم تا شما را با روش هاي بهينه سازي سايت و مقالات مربوط به اين زمينه آشنا كنيم.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۵ آبان ۱۳۹۲ ] [ ۰۴:۰۲:۱۴ ] [ طراح ]
در اين مقاله از بخش سئو ميخواهيم به آموزش سئو بپردازيم .  

از مهمترين نكات براي راه اندازي يك سايت و داشتن يك سايت خوب ، رعايت تمامي اصول سئو در ماژول هاي برنامه نويسي و همچنين رها نكردن وب سايت پس از تحويل گرفتن آن مي باشد.

بسياري از كاربران بعد از تحويل گرفتن سايت هيچگونه فعاليتي در آن انجام نميدهند. در صورتي كه يكي از آيتم هاي خيلي مهم براي موتورهاي جستجو قدرتمند وارد شدن يك سايت با مطالب جديد و مفيد در عرصه وب ميباشد.

در ليست زير به نكات مهمي براي بالابردن رتبه گوگل سايت شما ميپردازيم :

    قدرتمند وارد شدن و پر محتوا كردن از همان لحظه تحويل سايت
    نوشتن مطالب مفيد و غير تكراري جهت نشان دادن يك سايت غير تكراري در عرصه وب از جمله داشتن عكس و فيلم هاي متفاوت

    نكته اول : موضوع مطلبي كه كپي مي كنيد را كمي تغيير دهيد . مثلا : (( طراحي سايت حرفه اي ))==> ((طراحي سايت حرفه اي و دايناميك + عكس))

    نكته دوم : متن اصلي را تغيير دهيد ، مثلا لينك منبع و عكس و خلاصه مطلب و ... را اضافه كنيد

    نكته سه : عكس هاي متن را تغيير دهيد ، چون گوگل باهوش است و هميشه عكس ها را چك مي كند ، مثلا در عكس ها نام سايت و ...تغير دهيد .

    نكته 4 : كلمات كليدي متن را با توجه به موضوع اضافه كنيد ، هر چه اين كلمات كمتر و مرتبط تر باشد بهتر است.
   آموزش سئو
    اشتراك گذاري مطالب سايت
    لينك هاي داخلي مفيد و كارا براي دسترسي آسان به قسمتهاي مختلف سايت On-site optimization

۱- بهينه سازي سايت ميتواند باعث افزايش رتبه وب سايت ما در گوگل شود. (مستقيم)

۲- ميتواند باعث بالارفتن بازديد ورودي ما از موتورهاي جست و جو شود.

۳-  باعث افزايش و بالا رفتن تجربه كاربري شود.(غيرمستقيم)

    كار كردن لينك هاي خارجي مفيد مانند ثبت كردن مطالب سايت در فروم هاي مرتبط جهت افزايش تعداد لينك هاي خروجي Off-page optimization

۱- به سئو كمك شاياني ميكند. (مستقيم)

۲- بك لينك هاي بيشتر و بازديد بيشتر به ارمغان مي‌آورد. (مستقيم)

۳- بر روي برند ما تاثير گذار است. (مستقيم)

۴- مشتركين وب سايت را افزايش مي دهد. (غيرمستقيم)

    لينك ثبت كردن در وبلاگ ها ، لينك ثبت كردن در وبلاگ هاي معتبر و پر بازديد براي افزايش بازديد سايت بسيار تاثير گزار است.
    پيوسته وارد نمودن اطلاعات و داده ها در سايت ، منظور از پيوسته وارد نمودن ، ورود داده ها در سايت به صورت ممتد و در بازه زماني طولاني مدت ميباشد.
    انتخاب دامين مناسب سئو ، انتخاب دامنه متناسب با موضوع سايت در بالابردن رتبه گوگل سايت تاثير گزار است.
    انتخاب عنوان مناسب  Title ، داشتن تگ Title ، متناسب با هر صفحه بسيار مهم است ، توجه داشته باشيد كه title تكراري در صفحه نبايد وجود داشته باشد.
    توضيحات صفحه Meta Description ، به مقاله متاتگ ها (Meta Tag) مراجعه شود.
    كلمات كليدي  Meta Kewords ، به مقاله متاتگ ها (Meta Tag) مراجعه شود.
    هيچ وقت براي گوگل و رنك بالا سايت نزنيد ، هميشه براي رضايت كاربران بايد باشد .
    فعاليت بر روي چند موضوع نزديك به هم ، يك وب سايت اگر بر روي چندين موضوع مرتبط به صورت همزمان كمك كند ، ميتواند بازديد كننده هاي بيشتري را به خود جذب كند.
    خوانابودن نوشته هاي سايتتان ، استفاده از فونت استاندارد وب براي خوانايي سايت بسيار مهم است.
    نظرات ، داشتن قسمت نظر دهي به مطالب موجود در سايت شما ، نشان دهنده مهم بودن سايت شما و همچنين كاربران ميتوانند با استفاده از لينكهاي مختلف نظرات خود را به ثبت برسانند.
    سرعت لود سايتتان ، با رعايت تمام اصول طراحي سايت از جمله رعايت اصول سئو ( آموزش سئو ) ، استفاده از css ( آموزش css ) ، استفاده استاندارد از Html ( آموزش html ) سرعت وب سايت شما به مراتب افزايش مي يابد.

ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۵ آبان ۱۳۹۲ ] [ ۰۴:۲۳:۴۱ ] [ طراح ]

آيا سرعت بارگذاري وب پيج در سئو تاثير دارد؟
روبوت هاي گوگل كه مسئول خواندن و امتياز دادن به سايت شما هستند در صورتي كه متوجه بشوند شما توانسته ايد كاربران خود را راضي نگه داريد به شما پاداش مي دهند و رتبه سايت شما را افزايش مي دهند.

افزايش-سرعت-وب-سئو


واضح است كه كاربران از وب پيج هايي كه به سرعت لود شوند علاقه دارند در نتيجه اگر كاربران از بازديد سايتي احساس رضايت كنند موتورهاي جست و جو پس از اطلاع از اين موضوع آن وب سايت را در رده ي وب سايت هاي برتر قرار داده و به هدف خود يعني راضي كردن كاربران خود رسيده اند.براساس  تحقيقات هر وب سايت تنها 4 ثانيه فرصت براي جذب كاربران خود دارند.

يعني شما براي جذب مخاطب خود زمان زيادي نداريد كه مي توانيد با افزايش امكانات و جذاب تر كردن وب سايت خود سعي در نگه داشتن كاربران خود كنيد و يا با نوشتن مقالات و مطالب آموزشي كاربران را در سايت خود نگاه داريد.

در سال 2010  گوگل يكي از فاكتورهاي اساسي براي بالا بردن رنكينگ سايت را افزايش سرعت بارگذاري صفحات وب اعلام كرد.مي توانيد براي يافتن سرعت لود شدن وب سايت خود از تولز هاي موجود در اينترنت استفاده كنيد سپس با به اعمال تغييرات در سايت خود بپردازيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۵ آبان ۱۳۹۲ ] [ ۰۴:۰۶:۰۶ ] [ طراح ]

10 راه براي افزايش سرعت وب سايت

1. صفحه طولاني را به چند صفحه كوتاه تبديل كنيد.فايل عكس ها بزرگند و زمان زيادي طول مي كشد تا بارگذاري شوند. حال فرض كنيد سايت فروشگاهي باشد و براي اينكه فضاي زيادي براي عكس ها اشغال نشود بهتر است از گروه بندي استفاده شود.

افزايش-سرعت-وب-سايت

2.تمام المان هاي زايد را از صفحه پاك كنيد.

نگاه عميق و اساسي به وب سايت خود بيندازيد و ببينيد كدام يك از المان هاي وب سايت شماست كه شما را به هدفتان نزديك تر ميكند.اگر هدف المان خاصي وجود دارد كه مستقيما در هدفتان تاثيري ندارد آن را حذف كنيد و از آن صرفه نظر كنيد. صفحات وب كم حجم  زودتر بارگذاري مي شوند.

3.فواصل اضافي مابين كدهاي خود را حذف كنيد.

تصور نميكنم پاك كردن فواصل space مابين كدها مسئله اي سخت و درگير كننده باشد؟ اين كار موجب كاهش ميزان قابل توجه ي كيلو بايت براي وب سايت شما خواهد شد.

4.كدهاي زايد و اضافي را پاك كنيد.

برداشتن كدهاي اضافي تاثير به سزايي در كاهش حجم سايت دارد. اما توجه كنيد كه برداشتن اين كدها خدشه اي به محتواي سايت شما وارد نكند. توجه داشته باشيد كه اگر از HTML editor ها مانند Dreamweaver براي طراحي وب سايت خود استفاده مي كنيد كدهاي زايد به صفحات شما افزوده ميشوند كه بهتر است آن ها را يافته و پاك كنيد زيرا اين كدها در مرورگرها سرعت بارگذاري صفحات شما را كاهش مي دهند.

5. از css براي طراحي خود به جاي جدول استفاده كنيد.

وب سايت هايي كه از صفحات خارجي بيشتري استفاده مي كنند سرعت بارگذاري بيشتري نسبت به آن دسته اي است كه از صفحات داخلي استفاده مي كنند. همچنين اگر از css به جاي table استفاده شود امكان نمايش وب سايت حتي در محل هايي كه سرعت اينترنت كم است درمدت زمان كمتري ميسر است.

6.فايل هاي عكس را كم حجم تر كنيد.

يكي از روش ها استفاده از crop به جاي cut  است. سعي كنيد قسمت هايي از عكس را كه نميخواهيد حذف كنيد. روش ديگر كم حجم كردن عكس براي وب پيج ها تبديل آن ها به فرمت هاي كم حجم تر است زيرا كيفيت تصوير (resolution) را كم مي كنند. تصوير را تا 72dpi كم كنيد زيرا اين مقدار كيفيت استاندارد عكس در وب است.

7.از فايل هاي (JavaScript and XML (AJAX در صفحات وب خود استفاده كنيد.

 زيرا اين فايل ها سرعت بارگذاري صفحات وب را افزايش مي دهند. زيرا اين كدها تعداد دستورات بيشتري را در كمترين كد جاي مي دهند.

8.از اسكريپت هاي خارجي استفاده كنيد.

در فايل خارجي اسكريپت مورد نياز خود را تعريف كنيد و در هر جا از برنامه نياز بود آن اسكريپت را صدا بزنيد. زيرا اگر در هر كجا از صفحه كه نياز به آن اسكريپت بود آن را توليد كنيد مرورگر هر بار اطلاعات را دوباره لود مي كند كه باعث اتلاف وقت مي شود.

9.طول و عرض تصوير را با tag تعريف كنيد.

استفاده از tag طول و عرض به مرورگرها ميگويد كه دقيقا طول و عرض را چه اندازه قرار دهد كه حجم بيشتري را اشغال نكند.

10. از CDN براي محتواي خود استفاده كنيد.

تكنولوژي CDN از سرورهاي شبكه استفاده ميكند براي CACHE كردن محتواي وب سايت و باعث افزايش سرعت بارگذاري مي شود. اين تكنولوژي به عكس هاي پر حجم و مالتي مديا ها اجازه لود شدن سريع را مي دهد اما اين تكنولوژي براي شركت ها بسيار پرهزينه خواهد بود.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۵ آبان ۱۳۹۲ ] [ ۰۴:۰۴:۵۸ ] [ طراح ]

شايد ساده ترين چيزي كه موتورهاي جستجو به دنبال آن مي گردند اين باشد كه چند واژه در qurey (پرسش) جستجو در صفحه پيدا شود.اگر همه چيزهاي ديگر برابر باشند، صفحه هايي كه واژه بيشتري در پرسشي دارنددر رده ي بالاتري قرار مي گيرند ( بعضي از  موتور هاي جستجو تمام واژه هاي مهم را بكار مي برند ) با اين وجود اين رده بندي به رخداد به بيش از واژه صرف بستگي دارد.

اين وابستگي بيش از واژه هاي يك پرسش خاص در روي صفحۀ شماست فراواني كلمه كليدي كه به آن وزن كلمه هم مي گويند ، از جمله نكات  مهم است.در گذشته هاي روش جستجو ، هرچه تكرار رخداد واژه بيشتر مي بود ،بهتر مي نمود. صفحه اي با يك فركانس واژه اي برابر 10 براي كلمه " سايت " براي جستجو گري كه به دنبال آن مي گشت ، بهتر از فركانس واژه 2 بود.اما ظهور جستجوي وب افراد را به سمت جستجوي سريع  در رده بندي جستجو سوق داد و آنها شروع به جدا كردن صفحات صهحات با كلمات كلمات نمودند .(اگر 10 رخداد خوب بود چرا 50 خوب نباشد؟) لذا موتور هاي جستجو روي فراواني كلمات كليدي سخت گيري بيشتري نمودند.

اينك آنها به دنبال فراواني كلمه اي خاص مي گردند و فعلا تصميم بر اين است كه صفحات با  7 در صد از كلمات منطبق بر پرسش ، تطبيق خوبي به دست مي دهد.( يعني فراواني چگالي 7 در صد ) لذا اغلب پرسشهاي جستجو ، بيش از يك كلمه دارند . بنابراين موتورهاي جستجو حتي به فركانس ها با عمق بيشتر نگاه مي كنند . الگوريتم ها با رده بندي غالبا بر اساس فراواني بالاتر يك كلمه در مقابل ديگري در مورد رده بندي تصميم گيري مي كنند . به اين دليل است كه يك پرسش براي  " طراحي وب سايت " ممكن است صفحاتي را با فراواني سنگين تر (بيشتر) روي " طراحي سايت " و " وب سايت " داشته باشد تا " وب " . موتورهاي جستجو مي توانند اين تصميمات را بر اساس فركانس رخداد يك واژه ( كلمه ) در سرتاسر وب اتخاذ نمايد.

                                                كلمات-كليدي-سئو

در جوار دانستن اينكه صفحه حاوي كلمات در پرسش جستجو ست ،اين كه بدانيم آيا ان ها در كجاي صفحه واقع اند، اهميت چنداني ندارد؟ بهتر است كه پاسخ مثبت را باور كنيد. اگر همه چيزها برابر باشند، صفحاتي كه واژه پرسش در مكان هاي مهم تري ،قرار گيرند، مانند عنوان صفحه، در رده بالاتري از صفحاتي قرار مي گيرند كه كلمه كليدي در آن ها در پايين صفحه واقع است.به صفحاتي كه در آن ها كلمات پرسش در عناوين و پاراگراف هاي اوليه قرار مي گيرند  داراي اهميت كلمه كليدي بالاتري هستند، چون كلمات كليدي در مكان هاي مهم تري واقع اند.

چرا موتورهاي جستجو براهميت كلمه كليدي تاكيددارند؟دليل اين است كه موتور هاي جستجو در واقع ماشين هاي تطبيق الگويند.آن ها اقدام به تشخيص انواع الگو هاي مربوط به صفحاتي مي كنند كه قويا با پرسش ها انطباق دارنديعني صفحاتي با الگوهايي از كلمات كليدي منطبق در مكان هاي با اهميت تطبيق هاي قوي تري از صفحات ديگر دارند.اينك بايد ديد كه چگونه يك موتور جستجو اهميت واژه هايي را كه در بخش هاي مختلف صفحه پيدا مي كند، ارزيابي مي نمايد.

عنوان

 اين مهم ترين بخش از صفحه وب براي موتور جستجوست. عنوان،چيزي است كه در صفحه نتايج حاصل از جستجو نشان داده ميشود، و نيز در عنوان پنجره براي مرورگر نمايش داده مي شود . در مورد عنوان (تيتر) مي توانيد چنين تصور كنيد كه عنوان صفحه وب همانند عنوان يك قطعه مقاله در يك صفحه روزنامه است،كه مشخص مي كند كل مقاله در مورد چيست.

سر صفحه و متن تاكيد شده

بسياري از موتورها ي جستجو به واژه هاي يافته شده عنوان درشتي رابه منظور دادن اهميت بيشتر (وزين تر)، تخصيص مي دهند،آن را به صورت ايتاليك يا متن رنگي در مي آورند، و فرض مي شود كه آن ها رخدادهاي مهم تري از واژه مي باشند. سر صفحه درشت يك بخش در داخل مقاله روزنامه بوده و متن جاري را قطع كرده و نشان مي دهد كه پاراگراف هاي زير در باره چه هستند.

متن بدنه 

متن بدنه شامل تمام كلماتي است كه در صفحه ظاهر مي شوند، ولي متن بدنه اي كه نزديك تر به بالاي صفحه باشد داري اهميت بيشتري از كلماتي است كه در ميانه يا پايين صفحه قرار دارند. تصاوير هم در صفحه متون متفاوتي دارند و موتور جستجو" مي آموزد" كه هر يك درباره چيست.

توصيف 

صفحات وب عموما داراي خلاصه اي از موضوع اند كه برخي موتورهاي جستجو هنوز هم آن را در زير عنوان مي آورند. با اين وجود اغلب موتورهاي جستجو نه توصيفي مي آورند ونه وزني بيشتر از متن بدنه ذكر مي كنند.

يك موتور جستجوي ارگانيك از شاخص جستجوي خود براي محل يابي صفحات منطبق استفاده مي كند.در اصل تحليل گزارش گيري معين مي كند كه كدام كلمات جستجو شوند و نه اينكه فقط كلماتي كه به فرم گزارش گيري تايپ شده اند جستجو شوند.

موتور در جستجوي هر كلمه در گزارش گيري شروع به كار ميكند تا ببيند كدام صفحه  حاوي كلمه است.شاخص جستجو را ميتوان به عنوان ليستي از الفبا از هر كلمه موجود در هر صفحه وب تصور كرد. در واقع شاخص حاوي ليستي از هر صفحه وبي است كه حاوي هر كلمه است.بنابر اين وقتي كه در جستجوي كلمه ي " طراحي سايت " هستيد ،شما ليستي از هر صفحه اي كه حاوي ان باشد را خواهيد آورد.اين ساده ترين حالت است اين موضوع هنگامي پيچيده تر خواهد شد كه گزارشگيري هاي پيچيده تر را وارد كنيد .ا

اگر جستجو گر به دنبال طراحي سايت  است،موتور هر صفحه اي را كه هر كلمه را داراست جستجو خواهد كرد،و لذا ليستي از صفحات حاوي كلمه طراحي سايت و ليستي از صفحات حاوي" شركت طراحي " بدست خواهد داد. اغلب موتورهاي جستجو ،كه با اين تصميم روبرو مي شوند، تصميم ميگيرند فقط آن هايي را نشان دهند كه هر دو كلمه را دارا باشند انتخاب مي كنند.

بعضي از موتور ها قوانين پيچيده تري براي نمايش گزارش گيري هاي چند كلمه اي دارند. يك گزارشگيري مانند" شركت طراحي وب سايت " را در نظر بگيريد.چون كلمه" طراحي سايت " خيلي بيشتر از ديگر كلمات ،رايج است، بعضي از موتورهاي جستجو ممكن است چند صفحه كه حاوي كلمات" طراحي "و" سايت " است را نشان دهند حتي اگر كلمه" وب " در آن نباشد .

موتور هاي جستجو چگونه كار مي كنند؟

شما چند كلمه اي در گوگل تايپ ميكنيد,و آنگاه صفحه اي پر از نتايج بسيار مرتبط را ظرف يك ثانيه بدست مي آوريد.اما اين چگونه رخ مي دهد؟ يك موتور جستجو چطور صفحات صحيح را مي يابد؟ ديديد كه موتور هاي جستجو هم نتايج ارگانيك و هم نتايج پرداختي را باز ميگرداند،و ما در باز گو ميكنيم كه چرا بازار يابي با موتورهاي جستجو مهم و مشكل است.

در اين گروه از مقالات ما دقيقا چگونگي كار موتور جستجو را بررسي ميكنيم و نشان ميدهيم كه در زمان ورود كلمات توسط جستجو گر براي جستجو چه اتفاق مي افتد و قبل از آمادگي موتور جستجو براي جستجو چه رخ ميدهد. ما بخش عمده كار خود را روي جستجوي پيچيده تر  ارگانيك صرف مي نماييم،ولي چگونگي نتايج پرداختي را هم توضيح مي دهيم.گر چه به نظر ميرسد كه كه گوگل در لحظه ي نمايش نتايج جستجو ي هر صفحه از وب را پيش نمايش مي كند.ولي آنقدر سحر آميز نيست.

گوگل

در مجموع به هنگام جستجوي كلمات مقدار قابل توجهي آماده سازي به اين لحظه ي سحر آميز منتهي ميشود خبرگان جستجو آن را شاخص آماده سازي ميخوانند.شاخص گيري فراينديست كه شاخص جستجو را خلق ميكندو پايگاه داده اي خاص كه ليستي از كلمات در همه صفحات در وب نگه ميدارد.

بعد در اين دسته از مقالات توضيح خواهيم داد كه چگونه فرايند شاخص گذاري (فهرست بندي)ارگانيك كار ميكند.فعلا بدانيد كه مقدار زيادي اعمال سحر آميز در موتور هاي جستجوي ارگانيك صورت مي گيردو اين خيلي زود تر از آن اتفاق مي افتدكه كسي چيزي را براي جستجو وارد كند.

حتي اگر بدون اينكه بدانيدشاخص جستجو چگونه كار مي كند،مي توانيد بياموزيد كه موتور جستجوي ارگانيك آن شاخص را وقتي كه كلمات وارد مي شود چگونه به كار ميبرد در لحظه اي كه كلمات در گوگل تايپ ميشوند.

تطبيق پرسش جستجو

استعلام يا پرسش،نام تكنيكي چيزيست كه جستجو گران در موتور جستجو تايپ ميكنن تا نتايج جستجو بدست آيد.وقتي كه كسي عبارت طراحي سايت را در گوگل يا هر موتور جستجوي ديگر وارد مي كند ، آنگاه مي گوييم پرسش جستجو صورت گرفته است.خبرگان معمولا هر كلمه در پرسش جستجو را يك واژه توصيف مي نمايد.(در اين مثال "طراحي"و "سايت"واژه ها يا پرسش جستجويند)موتور جستجو وارد چندين گام اساسي مي شود تا صفحات وب را منطبق بيابد،و اين كار را تحليل پرسش انجام مي دهد.

تحليل پرسش

به محض اينكه جستجو گر پرسش يا واژه ي مورد نظرش را تايپ ميكندو كليد enter را بفشارد،موتور جستجو تحليل را آغاز مي كند.يعني هر كلمه در پرسش را بررسي كرده و تصميم مي گيرد كه بهترين صفحه وب را در فهرست منطبق بيابد.موتور هاي جستجو تنها به يك طريق تحليل استعلام را انجام نمي دهند،بلكه بسياري از موتور هاي جستجو در بعضي از اصول تكنيك هاي جستجو اشتراك دارند.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۵ آبان ۱۳۹۲ ] [ ۰۴:۰۴:۲۵ ] [ طراح ]

شما مي توانيد براي معرفي مستقيم يك سايت به موتورهاي جستجو ، سايت خود را در موتورهاي جستجو ثبت كنيد.از آنجاييكه سايت هايي مانند گوگل و ياهو از روبات ها  و خزنده هاي اختصاصي براي شناسايي سايت ها در بستر وب استفاده مي كنند اجراي اقدامات ثبت سايت در موتور جستجو و SES از طرف مديران سايت كمتر موردتوجه قرار مي گيرد.

ثبت سايت

مديران موفق ترجيح مي دهند به جاي صرف زمان براي شناسايي سايتشان توسط موتورهاي جستجو خود اقدام به ثبت سايت در اين موتورهاي جستجو مي كنند كه البته با اين كار مي خواهند سايتي به روز در نتايج موتورهاي جستجو داشته باشند.معرفي سايت به دو روش صورت مي گيرد كه عبارتند از:

√ معرفي سايت به صورت صفحه به صفحه
√ استفاده از تكنيك مپ سايت كه به صورت يكپارچه در موتور جستجو ثبت مي شود.
توجه داشته باشيد كه اگر طراحي سايت به صورت حرفه اي و استاندارد صورت گيرد ثبت صفحه ي اول كافي مي باشد و توسط موتورهاي جستجو شناسايي مي شود.به همين دليل است كه اكثر افراد خواستار اين هستند كه در لينك هاي بالاتري قرار گيرند و به عبارتي رقابت دارند زيرا اكثر افراد براي بدست آوردن كالا و خدمات مورد نظرشان ابتدا با جستجو در موتورهاي جستجو شروع ميكنند.

براي بدست آوردن رتبه هاي مناسب در نتايج موتورهاي جستجو و افزايش بازديد سايت اقداماتي بايد انجام شود كه به اين مجموعه اقدامات در اصطلاح بهينه سازي موتورهاي جستجو ( SEO ) گفته ميشود.
اجراي ثبت در موتورهاي جستجو ( SES ) در كنار ديگر اقدامات بهينه سازي همچون بهينه سازي موتور جستجو ( SEO ) در تجارت الكترونيك و بازاريابي اينترنتي كه افزايش بازديد سايت امري حياتي مي باشد، بسيار ضروري است.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۵ آبان ۱۳۹۲ ] [ ۰۴:۰۳:۱۸ ] [ طراح ]
[ ۱ ]
.: Weblog Themes By bigsite :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه
لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب