دارامان

سئو-طراحي سايت

سئو-طراحي سايت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : 430
ديروز : 312
افراد آنلاين : 2
همه : 336369
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

يكي از مشهورترين روش هاي سئو سياه است كه از جمله روش هاي اسپم گوگل نيز  به حساب مي آيد. در اين روش يك مطلب براي گوگل و ديگر موتور هاي جستجوگر به يك شكل و براي كاربران به شكل ديگري نمايش داده مي شود.

AdministratorfilesUploadFilecloaking.jpg

 شايد برا شما هم اتفاق افتاده باشد هنگامي كه در گوگل كلمه اي مانند آموزش سئو را جستجو كرده باشيد و در 10نتايج اول يكي از سايت ها را انتخاب مي كنيد ولي به جاي مطلب آموزش سئو با بنرهاي تبليغاتي مواجه ميشويد! علت اين است كه زماني كه روبات خزنده گوگل به آن سايت مراجعه مي كند وبمستر آن سايت اطلاعات آموزش سئو را به روبات نشان مي دهدو اين اطلاعات در گوگل ايندكس مي شود اما هنگامي كه افراد و كاربران كلمه آموزش سئو را جستجو مي كنند به آن سايت هدايت مي شوند و با بنر هاي تبليغاتي مواجه ميشوند!

براي همين است اين روش جز تكنيك هاي سئو سياه محسوب مي شود و گوگل به صورت جدي با اين دسته از سايت ها برخورد ميكند. افرادي نيز با استفاده از اين روش سايت هايي با پيج رنك تقلبي مي سازند تا بتوانند وارد بيزينس لينك شوند و لينك بفروشند. طريق كار اين روش اين گونه است كه هنگامي موتور خزنده وارد اين سايت ها مي شود رنك واقعي آن ها را دريافت مي كند  ولي در زمان ورود كاربر به دامنه سايت تصور مي كنند كه اين سايت از پيج رنك بالايي برخوردار است در صورتي كه اينگونه نسيت.

AdministratorfilesUploadFileaaimages.jpg

روش هاي گوناگوني براي  ايجاد كلوكينگ وجود دارد كه ما در اين مقاله به معرفي دو نوع از رايج ترين آن ها اشاره مي كنيم.

گوگلينگ (Googling):

در اين روش سايت اقدام به جمع آوري مطلب و اطلاعات از طريق گوگل مي كند براي انجام اين كار يك عبارت خاصي را در گوگل جستجو كرده و نتايج به دست آمده را در سايت خود نشان مي دهد به اين ترتيب سايت چگالي محتواي صفحات خود را افزايش مي دهد و آن را با ديگر قسمت هاي سايت تركيب مي كند و قادر به فريب دادن گوگل مي شود ورتبه خود را افزايش مي دهد.

در حقيقت اين دسته از سايت ها هيچ محتواي با ارزشي ندارند و محتواي خود را از گوگل و ساير وب دايركتوري ها بدست مي آورد كه در گوگل با اين روش بسيار مخالف مي باشد و به مقابله با آن پرداخته است اما هنوز هم وبمستراني هستند كه از اين روش استفاده مي كنند.

IP Delivery:

در اين روش سايت بر پايه ي موقعيت جغرافيا يي كاربران  اطلاعات گوناگوني نمايش مي دهد مثلا زبان سايت بر اساس IP كاربر تغيير يابد، تعدادي از آن ها مورد اسپم  شدن قرار مي گيرند. استفاده از اين روش هم براي وبمستر و هم براي ربات خزنده به وجود مي اورد كه نتيجه اش عدم بازدهي سايت مي شود. اگر  URL ثابت باشد راه كاملا براي ورود موتور خزنده مسدود ميشود و خودتان بهتر ميدانيد چه عواقبي براي طراحي سايت در پي خواهد داشت.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ] [ ۰۹:۴۹:۲۵ ] [ طراح ]

حتما براي شما هم اتفاق افتاده است كه مقاله اي را بنويسيد و در سايت خود قرار دهيد و بعد از چند وقت متوجه شويد كسي ديگر مقاله كپي شده ي سايت شما را در صفحه سايت خود قرار داده است و حق وحقوق شما را رعايت نكرده است.

برخي از افراد كه مطالب كپي در سايت خود قرار مي دهند فراموش مي كنند لينك ها را پاك كننده و از سايت آن ها لينك ورودي به سايت منبع زده مي شود.پس هيچگاه فراموش نكنيد كه از لينك ها در مطالبتان استفاده كنيد چرا كه سبب جلو گيري از كپي مطالبتان مي شود.

AdministratorfilesUploadFilepingback.jpg

لينك پينگ بك چيست؟

 يك نوع لينك است كه به وسيله ي آن قادر به ارسال يك سري اطلاعات هستيد. مثلا ميتوانيد يك ايميل بفرستيد يا يك وارد صفحه اي از سايت خود شويد كه داراي اطلاعات ويژه ايست! به اين ترتيب شخص كپي كننده را مي توانيد رديابي كنيد و يا اينكه اگر مقالات شما در سايت هاي اسپم شده قرار گرفته باشد مي توانيد از جلوي انتشار آن را بگيريد.

ابزار هاي رايگان وبلاگ نويسي مانند وردپرس و سيستم هاي مديريت محتوا مانند جوملا امكان ايجاد پينگ بك را در خود دارند. ماهيت اصلي پينگ بك يك درخواست xml است كه با ارسال آن به آدرس مد نظر خواهيد دريافت چه سايت هايي مقالات شما را انتشار داده اند.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ] [ ۰۹:۴۹:۰۲ ] [ طراح ]

AdministratorfilesUploadFileOn-Page-Seo-Factors-Role-in-Website-Ranking.jpg

سئو داخلي سايت به معني بهينه سازي داخلي وب سايت مي باشد كه  اصول اوليه براي سئو مي باشد.

سئو داخلي سايت مجموعه اي از كارهايي است كه با انجام آنها سرعت ايندكس صفحات وب سايت شما بسيار بالا مي رود  و موتور جستجو را با وب سايتتان آشنا مي كند پس براي اينكه يك سايت بهينه شده ي موفق داشته باشيم بايد ، سئوي داخلي سايت مناسب و دقيق انجام شود.

در سئو داخلي مهمترين عامل رعايت اصول اصلي سئو وداشتن صبر وحوصله است.لازم به ذكر است تنها با داشتن سئو داخلي مناسب مي توان به نتايج اوليه جستجو گوگل راه پيدا كردو بهترين نتايج را از موتور هاي جستجو گر به دست آورد.

اصول اصلي سئو داخلي:

1.تگ عنوان در بهينه كردن وب سايت  (Title tage)

تگ عنوان باعث بالا رفتن وب سايت در رنكينگ موتور هاي جيستجوگر مي شود و همچنين اگر كاربر كلمه اي مشابه عنوان سايت شما را جستجو كند در نتايج سايت شما نيز به نمايش در مي آيد و موجب بالا رفتن بازديد كنندگان از وب سايت شما مي گردد.

هميشه در صفحه هاي مختلف وبسايت خود از Title هاي متفاوت استفاده كنيد چون استفاده از Title مشابه باعث مي شود در نظر موتور هاي جستجوگر موضوعات صفحات شما مشابه باشد و اين موضوع باعث پايين امدن بازديد از وب سايت شما مي گردد.

2.بهينه سازي تصاوير موجود در وب سايت

بهينه سازي تصاوير به اين معني است كه تصاوير بايد داراي alt و title باشند و از استفاده تصاوير با حجم زياد بايد خودداري كرد و همچنين نام فايل تصويري بايد متناسب با موضوع آن تصوير باشد.

چند نكته مهم در بهينه سازي تصاوير:

همواره نام فايل تصويري را به صورت لاتين و مرتبط با موضوع آن تصوير انتخاب كنيد و از استفاده كاركترهاي غير مجاز بپرهيزيد.

براي تصاويري كه به صورت ايكن و نمادين هستند از alt و title استفاده نكنيد.

يكي از مهمترين موضوعات حجم تصاوير است كه ارتباط مستقيم با سرعت بار گذاري صفحات دارد پس بهتر است عكسها را كم حجم تر كرد .

3.استفاده از تگ هاي H

استفاده از تگها در سئو بسيار با اهميت است. تگ هاي H يا Heading ها ، تگ هايي هستند كه ارزش كلمات را نشان مي دهند و داراي شش ارزش مي باشند و از h1 تا h6 مي باشد كه با ارزش ترين تگ آن تگ h1 مي باشد كه در هر صفحه فقط يك بار استفاده از آن مجاز است. بهتر است در صفحه اصلي يك بار از تگ h1 براي كلمات كليدي و از تگ h2 براي تيتر ها استفاده كرد.

4.توضيحات متا

توضيحات براي جذب بازديد كننده بسيار مهم مي باشد زيرا در نتايج جستجو نمايش داده مي شود.

مي بايست از كلمات كليدي هدف در توضيحات متا استفاده كرد زيرا در صورت جستجو به صورت هايلايت در نتايج نمايش داده مي شود.

چند نكته در مورد سئو داخلي وب سايت:

يكي از موارد خيلي مهم در سئو داخلي استفاده نكردن از مطالب تكراري در وب سايت مي باشد .

لينك هاي داخلي متناسب با موضوع براي تمام صفحات انتخاب كنيد همچنين لينك هاي خروجي را بهينه نماييد.

ساختار آدرس دهي صفحات را همواره مرتب نماييد.

از قالب مناسب براي سايت خود استفاده نماييد و هميشه قالب خود را بهينه نماييد.

در وب سايت خود هيچ صفحه خالي نداشته باشيد.

در عنوان صفحه و همچنين ادرس صفحه از كلمات كليدي استفاده نماييد.

سعي كنيد هميشه مطالب جديد و جذاب براي بيننده ها در سايت خود قرار دهيد.

براي سايت خود نقشه يا همان سايت مپ تهيه نماييد.

اگر تا كنون لينك هاي داخلي را بي اهميت مي دانستيد بهتر است تجديد نظر كنيد.تأثير لينك هاي داخلي ممكن است محسوس نباشد اما وقتي در كنار فاكتور هاي ديگر سئو قرار مي گيرد تأثير خود را به صورت غير مستقيم نشان مي دهد.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ] [ ۰۹:۲۱:۱۳ ] [ طراح ]

برخي از مشتريان شركت طراحي سايت مبنا كه خودشان سئو سايت را به عهده گرفته اند را سوالاتي درباره كلمه كليدي مطرح كرده اند كه به نظر مي رسد سوال بسياري از افراد ديگر باشد به همين دليل تصميم گرفتيم آن را به صورت يك مقاله ارائه دهيم.

آيا بايد كلمه كليدي را عينا در متن قرار دهيم ؟ و آيا كلمات آن در متن وجود داشته باشد كافيست؟

در فناوري Natural Language Processing كه مخفف آن NLP مي باشد كه در آن روش هاي زبان طبيعي انسان را مطالعه مي كند. يكي از مشكل ترين مبحث هاي كامپيوتري  و فناوري هاي مدرن و هوشمند درك زبان گفتاري انسان است. و هدفشان از اين فناوري اين است كه يك ماشين هوشمند مانند يك انسان زبان گفتاري را درك كند و همانند انسان صحبت كند و پاسخ دهد.

 

AdministratorfilesUploadFile10-ways-to-boast-seo.jpg

ابر كمپاني گوگل تمام تلاش خودش را ميكند كه به كاربران خود سيستم هوشمندي ارائه دهد كه به راحتي گفتار كاربر را درك كند و اطلاعات مود نياز او را ارائه دهد. اين ايده يك چالش بزرگ براي گوگل مي باشد چرا كه در NLP چند ايتم وجود دارد كه عبارات يك كلمه اي، دو كلمه اي و... را تشخيص ميدهد. حال بايد در نظر بگيريم آيا متن منتشر شده در اينترنت صحيح است و معني صحيحي دارد؟ آيا لغات استفاده شده در آن صحيح است و به درستي بكار برده شده اند؟ آيا اين متن ها به قصد فريب دادن روبات خزنده ايجاد شده اند؟ و ....

روبات خزنده آيتم ها را اندازه گيري ميكند و چگالي سايت شما را محاسبه مي كند و بر اساس آن سايت شما را در يكي از دسته بندي ايش قرار مي دهد. همچنين اين روبات ميداند اين متن را قرار است يك انسان بخواند به همين علت به صحيح بودن جملات كاربردي اهميت ميدهد همچنين اگر شما كلمه كليدي رابيش از حد در سايت خود تكرار كنيد نه تنها به سئو سايت خود كمكي نكرده ايد بلكه به آن نيز آسيب رسانده ايد. پس نتيجه ميگيريم استفاده از بيبش از حد كلمات كليدي ، ايجاد جملات بي معني و كلمات مختلف تاثير منفي بر رتبه سايت خواهد داشت.

هدف از توليد الگوريتم مرغ مگسخوار اين است كه روبات بتواند معني و مفهومي عبارتي را كه كاربر جستجو كرده را دريابد و و بر اساس معني آن به جستجو بپردازد. در اين صورت نيازي نيست عينا كلمه كليدي در متن قرار داشته باشد و اگر هم معني آن و يا مفهوم مرتبط با آن در متن موجود باشد كافيست و ميتواند براي سئو سايت شما مناسب باشد.

اما فراموش نكنيد در توليد محتواي خود حتما كلمات كليد را بياوريد و فقط به مترادف ها بسنده نكنيد زيرا در اين صورت گوگل نميتواند كلمه كليد سايت شما را پيدا كند. ولي تكرار بيش از حد كلمه نيز تاثير منفي در پي دارد.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ] [ ۰۹:۲۰:۴۰ ] [ طراح ]

همانطور كه در مقالات پيشين شركت طراحي سايت مبنا مطرح شده بازديدكننده از سه طريق وارد سايت ميشود:

  • موتورهاي جستجوگر
  • آدرس مستقيم
  • لينك هاي موجود در سايت هاي ديگر

اكثر سايت ها 80% بازديد خود را از طريق سرچ و جستجو در موتور هاي جستجوگر بدست ميآورند اين بدان معنا نيست كه آن سايت به علت بازديدكننده زياد سرچ و سئو خوبي دارد به اين معناست كه آن سايت ورودي جستجو و سرچ بالايي دارد و اين دو كاملا با هم متفاوت هستند.

AdministratorfilesUploadFilesearch-engine-411105_640.jpg

البته ناگفته نماند سايت هايي هم وجود دارند كه از دو روش ديگر بازديد كننده به دست مي آورند اما به طور حتم تاثير مستقيمي بر ورودي سرچ آن ها ندارد.

و دليل منطقي ديگر اين است كه اگر ورودي سرچ و جستجوي سايتي با افزايش بازديد افزايش يابد باعث ميشود يك حلقه بي انتها  ايجاد شود. به عنوان مثال اگر سايت X 1000 بازديد داشته باشد و اين رقم باعث شود كه 500 بازديد ديگر به آن اضافه شود و در روز بعد 1500 بازديد داشته باشد و 750 بازديد ديگر به آن اضافه شود و ....

با توجه به مثال بالا متوجه ميشويم كه اين اتفاق منطقا قابل اجرا نخواهد بود و اين حلقه تا بي نهايت و تا ابد ادامه خواهد داشت پس كاملا نشدني است.

لطفا نظرات سازنده ي خود را با شركت طراحي سايت مبنا در ميان بگزاريد.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳۰ تير ۱۳۹۴ ] [ ۰۲:۰۵:۳۱ ] [ طراح ]

زماني كه ميخواهيم سايت را سئو كنيم در قدم نخست با شركتي كه طراحي سايت مان را انجام داده است در صورت داشتن خدمات سئو با آن ها تماس ميگيريم سپس حوزه فعاليت خود را براي آن ها شرح داده و كلمات كليدي خود را به آن ها ميدهيم تا پروسه سئو سايت آغاز شود.

در هنگام انتخاب كلمات كليدي برخي معيارها را مانند پر رقيب بودن و پر سرچ بودن كلمه را مي سنجيم با اين حال باز هم كلماتي وجود دارند كه تكرو بوده و هيچ رقيبي ندارد در اين صورت هرگاه آن كلمه جستجو شود سايت شما خود به خود  در صفحه نتايج نمايش داده ميشود.

مثل اين ميماند شما در يك مسابقه اي شركت كنيد و در اين مسابقه شما تنها شركت كننده آن باشيد. در هر صورت شما برنده هستيد.

انتخاب چنين كلماتي قدري نياز به دقت دارد، نبايد به گونه اي باشد كه آن كلمه اصلا در ماه جستجو نداشته باشد.

AdministratorfilesUploadFileScreen-Shot-2013-09-03-at-3.09.38-PM.png


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳۰ تير ۱۳۹۴ ] [ ۰۲:۰۴:۴۹ ] [ طراح ]

اغلب افراد ترجيح مي دهند طراحي سايت شان به چند زبان باشد. به كار گيري مترجم گوگل راه حل مناسبي است. اين مترجم به صورت آنلاين صفحات سايت را ترجمه مي كند. اما به طور قطع ترجمه ماشيني مشكلات خود را دارد و نميتواند به طور دقيق جملات را ترجمه كند و مفهوم كامل را منتقل كند اما استفاده از آن باعث مي شود كاربري كه با زبان سايت شما بيگانه است تا حدودي هدف سايت شما را دريابد.

AdministratorfilesUploadFileinternational_country_flags1.jpg

مترجم گوگل و سئو

استفاده از مترجم گوگل تاثيري بر سئو و افزايش بازديد ندارد و فقط براي استفاده آسان كاربران از سايت ايجاد مي شود.

جايگزين كردن زير دامنه بجاي پوشه

براي اينكه سئو و بهينه سازي سايت هاي چند زبانه لطمه نخورد بايد هر يك از زبان هاي سايت را در يك زير دامنه تعريف كنيم تا چگالي مخصوص خود را داشته باشند. بايد براي هر يك از زير دامنه هاي ايجاد شده  محتوا را به صورت جداگانه اضافه شوند بهتر است توسط يك مترجم انسان ترجمه شوند. همچنين فردي كه محتويات سايت را ايجاد مي كند بايد علم كافي در حوزه ي چگونگي توليد محتواي سازگار با سئو سايت را داشته باشد.

استفاده از دستور rel=alternate و  hreflang

با استفاده از دو دستور فوق در سايت هاي چند زبانه مي توانيد به گوگل و ساير موتور هاي جستجوگر اعلام كنيد كه محتواي موجود در سايت شما به صورت ترجمه شده به زبان ديگري است. روبات خزنده گوگل با استفاده از صفحات ترجمه شما داده ها و اطلاعات ترجمه ماشيني خود را بهبود مي بخشد كه نتيجه اش كسب رتبه بهتر در نتايج جستجو مي باشد.

عدم استفاده از ارجاع از طريق IP

استفاده از تكنيك هاي ارجاع كاربر (GEO Targeting) بر اساس IP بر سئو تاثير بسيار مخربي ميگذارد زيرا گوگل آن را يك نوع سئو سياه مي شناسد.

خوداري از ادغام rel= canonical و  rel=alternate

اگر دستور rel=canonical جايگزين rel=alternate استفاده شود صفحات زبان هاي ديگر سايت شما در گوگل ايندكس نمي شود و تاثير مخربي بر سئو ميگذارد، البته نه در همه ي مواقع! بهتر است قبل از استفاده از چنين دستوراتي از نظر تكنيكي به آن ها تسلط يابيد.

استفاده نادرست از robots.txt

سعي كنيد تا حد ممكن روبات گوگل را در بررسي صفحات ديگر زبان ها سايت محدود نكنيد زيرا عواقب خوبي در پي ندارد. هميشه دستورات فايل robots.txt را بررسي كنيد تا مطمئن شويد همه صفحات مند نظرتان ايندكس شده است.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۲ تير ۱۳۹۴ ] [ ۰۱:۰۵:۰۲ ] [ طراح ]

گوگل در نيمه دوم سال 2014 طي يك اعلاميه خبرداد وبمستراني كه در طراحي سايت هاي خود از https  استفاده نمي كنند در نتايج جستجو موتورهاي جستجوگر رتبه كمتري خواهند داشت.

AdministratorfilesUploadFileHTTPS.jpg

گوگل به امنيت اطلاعات بسيار بها مي دهد به حدي كه يك لايه امنيتي در سرور gmail خود قرار داده است و در ماه ژوئن 2014 گوگل كدهاي استفاده در مرورگر كروم به نمايش گذاشت تا همه ي كاربران به وسيله ي آن قادر به رمز گذاري پيام ها ويا به وسيله OpenPGP  آن ها را امضاي ديجيتالي بزنند.

در اين اواخر گوگل بخش گزارش شفافيت را به امكانات خود افزوده است. اين گزار اين امكان را به كاربر مي دهد كه متوجه شود داده هاي ارسالي از طريق gmail به ديگر سرويس ها چه مقدار از داده ها به صورت رمز گذاري شده تبادل مي شود.

گوگل در زمينه رمزگذاري اطلاعات و داده ها در اينترنت پيشگام بوده است و ديگران را نيز به اين راه سوق مي دهد.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۲ تير ۱۳۹۴ ] [ ۰۱:۰۴:۴۱ ] [ طراح ]

اين روز ها تغييراتي در جايگاه رتبه ها در نتايج جستجوي گوگل ديده ميشود براي مثال يك سايت در يك كلمه ي كليدي رتبه خاصي كسب كرده است  و در صفحه اول قرار گرفته است اما چند ساعت بعد و يا يك روز بعد همان كلمه كليدي را جستجو  كنيم متوجه مي شويم كه جايگاه رتبه سايت از صفحه اول گوگل به صفحه دهم منتقل شده است.

AdministratorfilesUploadFileGoogle-Algorithm-Update.png

علت اصلي اين اتفاق سرور آزمايشي جعبه شني گوگل است چرا كه گوگل از سال 2011 به بعد هر سال بعد تعطيلات سال نو ميلادي الگوريتمي جديدي را كه موجب نتايج بهتري شده است را ارائه مي دهد. گوگل الگوريتم جديد پس از سنجيدن نتايج كاربران انتشار مي دهد البته براي همه ي تغييرات شامل نمي شود و فقط برخي از تغييرات اساسي را در بر ميگيرد براي همين نتايج در يك كلمه خاص تغييرات چشم گيري خواهد داشت.

اين جابجايي هاي جايگاه رتبه گوگل نشان مي دهد كه تغييرات جديد در حال سنجيده شدن هستند و به زودي گوگل الگوريتم جديدي ارائه مي دهد. مراحلي كه قبل از ارائه الگوريتم جديد بايد طي شود عبارتند از:

  • پيشنهاد ايده نو توسط كارشناسان
  • اعمال تغيير الگوريتم براي كاربراني كه به صورت تصادفي انتخاب شده بر معيار بعضي از كلمات كليدي
  • قياس نتايج جستجو الگوريتم فعلي با الگوريتم جديد
  • راي گيري از كارشناسان درباره ي كارايي الگوريتم جديد
  • در صورت راي اوردن الگوريتم جديد آن را انتشار مي دهند

با توجه به مراحل بالا حتما متوجه شده ايد كه در حال سير كردن كدام مرحله هستيم. فراموش نكنيد كه اين تغييرات براي همه ي كلمات كليدي نمي باشد و نتها برخي از واژه هاي كليدي خاص را در بر ميگيرد .


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۲ تير ۱۳۹۴ ] [ ۰۱:۰۴:۰۸ ] [ طراح ]

در مقاله ها پيشين درباره ي مزايا و معايت تكنيك infinite scrolling صحبت كرديم و در اين مقاله مي خواهيم در مورد نكاتي كه بر سئو صفحات بي پايان تاثير مي گذارد بحث كنيم.

از اين نكتيك در سايت هاي بنامي مانند پينترست و فيسبوك بكار رفته است  اين سوال پيش ميايد كه موتور مرورگر گوگل چگونه محتويات اين صفحات را درك مي كند؟!

در صفحات بي پايان كاربر هرچه با اسكرول بيشتر داده هاي بيشتري به صورت خودكار لود مي شود اما در اكثر اوقات موتور گوگل نمي تواند آن را درك كند و نتيجه اش كاهش حضور شما در نتايج سرچ گوگل مي شود.

در اين مقاله نكاتي براي سئو صفحات بي پايان بر اساس مقاله جان مولر است.

نكات سئو براي صفحات بي پايان

براي آنكه روبات گوگل به غير از نتايج اول ساير نتيجه ها را نيز مشاهد كند بايد به تمامي صفحات به صورت تك به تك دسترسي داشته باشد به علاوه يك متن و يا يك مطلب  فقط بايد در يكي از صفحات وجود داشته باشد.

1.استراتژي ارائه مطالب

  • در صورت عدم استفاده از جاوا اسكريپت و يا لود نشدن درست سايت كد نويسي بايد به نحوي باشد كه مطالب سايت به صورت صفحه بندي نشان داده شود.
  • مشخص كنيد كه در وهله اول سايت چه تعداد مطالبي را نمايش مي دهد. در هين اين كار بايد به اين نكات توجه داشته باشيد:

1.تعداد مطالب با فضاي اشغال شده توسط هر يكي از مطالب در صفحه  رابطه ي مستقيم دارد.

2. دسته بندي بايد به گونه اي باشد كه كاربر نيازي به اسكرول كردن بيش از حد براي رسيدن به آخرين مطلب نداشته باشد.

3. مطالب بايد به گونه اي باشند كه سرعت بارگذاري بالا باشد.

 

  • براي مثال اگر مطالب شما  متنيست ويا تصاوير كوچكي در آن هاست 10 مطلب آخر انتخاب مناسبي براي دسته بندي است اما اگر هر مطلب با يك عكس يا تصوير با حجم بالا همراه است دسته هاي 6 تايي مناسب است.
  • دسته بندي مطالب بايد به گونه اي باشد كه يك مطلب در دو صفحه جدا قرار نگيرد و از ايجاد متوا تكراري جلو گيري كنيم.

2. آدرس دهي صحيح صفحات

به لينك زير دقت كنيد:

example.com/category/page.php?name=fun-items&days-ago=3

استفاده از تاريخ در آدرس درست نمي باشد چرا كه آدرس دهي بايد به گونه اي باشد كه شامل اطلاعات مهم شود و با مرور زمان اين نحوه آدرس دهي تغيير نكند.

آدرس دهي بايد به گونه اي باشد كه اگر كاربر به صورت مستقيم آدرس صفحه nام را وارد كرد مرورگر وارد مطالب صفحه مورد نظر شود.

example.com/category?name=fun-items&page=1

example.com/fun-items?lastid=567

در بخش head بايد از تگ هاي  rel=next و  rel=prev تعريف شود. اين تگ ها براي كاربر تاثيري نخواهد داشت و فقط مدير سايت دسترسي دارد.

3.سايت خود را بررسي و بازبيني كنيد

به عنوان يك كاربر وارد سايت خود شويد و از چشم يك كاربر به سايت خود نگاه كنيد. اطمينان پيدا كنيد كه خطاي 404 براي صفحات ايجاد نشده به درستي ارسال شود.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۶ تير ۱۳۹۴ ] [ ۰۲:۰۴:۴۱ ] [ طراح ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ][ ۵۳ ][ ۵۴ ][ ۵۵ ][ ۵۶ ][ ۵۷ ][ ۵۸ ][ ۵۹ ][ ۶۰ ][ ۶۱ ][ ۶۲ ][ ۶۳ ][ ۶۴ ][ ۶۵ ][ ۶۶ ][ ۶۷ ][ ۶۸ ][ ۶۹ ][ ۷۰ ][ ۷۱ ][ ۷۲ ][ ۷۳ ][ ۷۴ ][ ۷۵ ][ ۷۶ ][ ۷۷ ][ ۷۸ ][ ۷۹ ][ ۸۰ ][ ۸۱ ][ ۸۲ ][ ۸۳ ][ ۸۴ ][ ۸۵ ][ ۸۶ ][ ۸۷ ][ ۸۸ ][ ۸۹ ][ ۹۰ ][ ۹۱ ][ ۹۲ ][ ۹۳ ][ ۹۴ ][ ۹۵ ][ ۹۶ ][ ۹۷ ][ ۹۸ ][ ۹۹ ][ ۱۰۰ ][ ۱۰۱ ][ ۱۰۲ ][ ۱۰۳ ][ ۱۰۴ ][ ۱۰۵ ][ ۱۰۶ ][ ۱۰۷ ][ ۱۰۸ ][ ۱۰۹ ][ ۱۱۰ ][ ۱۱۱ ][ ۱۱۲ ][ ۱۱۳ ][ ۱۱۴ ][ ۱۱۵ ][ ۱۱۶ ][ ۱۱۷ ][ ۱۱۸ ][ ۱۱۹ ][ ۱۲۰ ][ ۱۲۱ ][ ۱۲۲ ][ ۱۲۳ ][ ۱۲۴ ][ ۱۲۵ ][ ۱۲۶ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب