دارامان

سئو-طراحي سايت

سئو-طراحي سايت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : 353
ديروز : 312
افراد آنلاين : 1
همه : 336292
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

مرورگر گوگل به محتواي تازه علاقه ي زيادي از خود نشان مي دهد به همين دليل بين سايت هاي جديد و تازه ساخت با سايت هاي قديمي رقابت ايجاد كرده است. اين قوانين جديد باعث شده است كه طراحان سايت بدون ترس و واهمه از اسپم شدن توسط گوگل به توليد محتويات تازه بپردازند.

تا به حال برايتان اتفاق افتاده است كه زماني كلمات كليدي سايت خود را سرچ مي كنيد گوگل سايت هايي را نمايش مي دهد كه قبلا  كلمات كليدي آن ها در گوگل نبوده و يك دفعه در رتبه سوم تا دهم قرار ميگيرند استفاده از اين امكان بر ضد قوانين گوگل نيست و مجازاتي ندارد بلكه خود گوگل تشويق كننده استفاده از اين فرصت ايجاد شده است و ديگر خريد بك لينك داراي مجازات نمي باشد.

ابتدا كلمات و لغاتي كه در نتايج گوگل در صفحه اول دستخوش تغييرات زيادي مي شوند را پيدا كنيد. اين تغييرات بيشتر شامل عبارات طولاني تر مي شود.

1.توليد محتوا ي تازه به صورت هدفمند

برخي كلمات و عبارتي را كه به حوزه ي فعاليت شما ارتباط دارد و رقابت اندكي در صفحه نخست گوگل براي آن ها وجود دارد را شناسايي كنيد و بر اساس آن ها يك محتويات تازه ايجاد كنيد.اگر در مدت دو سه روز اول در گوگل ايندكس نشد اين كار را با عبارات طولاني تر انجام دهيد. براي آشنايي مطلوب با اين شيوه كافيس از راه آزمون و خطا وارد شويد. برخي اوقات سليقه ي گوگل براي انتخاب كامات كليدي با شما فرق ميكند به همين منظور قبل از قضاوت تركيبات گوناگون  و عبارات پركاربرد و پر ارزش را كه در متون سايت تان وجود دارد را بسنجيد چرا كه امكان دارد با همان لينك با عبارت ديگري به صفحه نخست آمده باشد.

2.محتواي تازه براي مطلب قديمي

حتما ديده ايد كه سايتي در رتبه اول دوم بوده و بعد از مدتي به رتبه هاي پايين تر نزول مي كنند براي جلو گيري از اين كاهش رتبه كافيست آن صفحه را بروزرساني كنيد كه تاثير چشمگيري در افزايش رتبه خواهد داشت با اضافه كردن  چند خط يا يك پاراگراف توضيحات به متن مي توان محتواي آن را تازه كنيد. محتواي تازه بايد شامل كلمات كليدي مربوط به سايت باشد. برخي اوقات اظهار نظرات جديد پايين صفحه را محتويات جديد مي شمارد اما استفاده نظرات به عنوان محتواي جديد موجب نزول رتبه مي شود. پس از سپري شدن مدت زماني بروزرساني يا اضافه كردن محتوا تازه بي فايده ميشود در اين مواقع مطلب جديدي در رابطه همين مومضوع تهيه كنيد و صفحه قبلي را با استفاده از كد 301 ريداركت كنبد اين روش اصولا براي سايت هايي كه نرم افزار براي دانلود عرضه مي كنند كاربرد دارد.

3.محتواي تازه و مستمر

براي مثال شما يك سايت آموزش زبان داريد و كلمه كليدي شما اصطلاحات انگليسي است شما ميتوانيد براي آن يك صفحه جداگانه اختصاص دهيد و به طور مستمر و مدام اخبار و اطلاعات مربوط به آن را قرار دهيد.

به ياد داشته بشيد كه توليد محتواي تازه به معناي تغيير محتواي قبلي و انتشار از نو آن ها نيست. چرا كه موجب نارضايتي كاربران و مشتريان مي شود. با اين اوصاف بسياري از طراحان سايت و سايت نويسان به نگهداري و حفظ مشتريان و تبديل كاربران به مشتريان ثابت توجهي نمي كنند.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۶ تير ۱۳۹۴ ] [ ۰۲:۰۴:۲۴ ] [ طراح ]

اكثر مطالبي كه درباره سئو خوانده ايم چه در كتاب ها و چه در مقالات اينترنتي هدف اصلي از سئو و رعات اصول آن براي رساندن سايت به صفحه اول گوگل ياد كرده اند و براي رسيدن به اين امر نياز به تلاش فراوان و صرف زمان است. بر طبق بررسي و تحقيقات انجام شده روزانه ميليونها جستجو توسط كاربران در موتورهاي جستجوگر انجام ميشود كه نزديك به 80% كاربران از گوگل استفاده مي كنند و 20% ديگر بين ياهو و بينگ تقسيم ميشود كه ياهو سهم بيشتري دارد. پس رسيدن به صفحه اول گوگل امري مهم است و از ضرورت بالاي برخوردار است.

طي تحقيقات انجام شده ارقام نشان مي دهند كه 99% كاربران تنها صفحه اول گوگل را بررسي ميكنند و وارد صفحات ديگر سرچ گوگل نمي شوند.

در صفحه اول گوگل باز هم رقابتي بين 3 نتيجه اول براي رسيدن به اولين پيشنهاد و لينك گوگل است. بررسي ها نشان مي دهد كه بيش از نيمي از كاربران فقط بر روي 3 پيشنهاد اول كليك ميكنند كه از اين ميان بيش از 30% سهم لينك اول است و تقريب سهم لينكهاي دوم و سوم  به ترتيب 12% و 9% است. يعني سهم رتبه اول با مجموع سهم دوم تا پنجم برابر است!

 پس متوجه اخلاف زياد اختلاف سهم ها شديم و به اهميت سئو بيشتر پي برديم و اين امر بيانگر شكست سئو ما در صورت نبودن در صفحه اول گوگل است.

چگونه به صفحه اول گوگل برسيم؟

حضور در صفحه گوگل به عنوان اولين رتبه براي يك سايت نوپا سخت و غير ممكن به نظر مي رسد ولي به قل معروف كار نشد ندارد! شما با قرارداد هدف رسيدن به صفحه اول گوگل و رقابت با ساير رقبا و پشت سر گذاشتن آن ها ميتوانيد مقام اول گوگل را كسب كنيد.

قراردادن  توضيحات صفحه سايت را فراموش نكنيد چرا كه شما با نوشتن توضيحات مناسب مي توانيد كاربران بيشتري به سايت خود جذب كنيد. براي مثال شايد شما رتبه چهارم در صفحه اول گوگل داشته باشيد و تعداد كاربرانتان از رتبه دوم و سوم بيشتر باشد.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۰ تير ۱۳۹۴ ] [ ۱۰:۴۶:۴۳ ] [ طراح ]

اولين سوالي كه بعد از طراحي سايت مطرح مي شود اين است كه چگونه سايت خود را پر بازديد كنيم؟

دو نوع كاربر وجود دارد:1.مخاطب 2.مشتري

آن دسته از كاربراني راكه از مطالب سايت استفاده مي كنند و از آن بهره ميبرند ولي خريدي انجام نمي دهند را مخاطب مي ناميم. دسته ي ديگر از كاربران كه از سايت خريد مي كنند و باعث ايجاد درآمد سايت مي شوند را مشتري مي ناميم.

حال اين سوال پيش ميايد كه سايت هاي خبري كه محصولي عرضه نمي كنند چگونه كسب درآمد مي كنند؟ اينگونه سايت ها كه مخاطباني در رده سني هاي متفاوت دارند از مشترياني كه اقدام به تبليغ در اين سايت ها مي كنند كسب درآمد مي كنند.

براي پر بازديد كردن سايت بايد هر دو نوع كاربر را مد نظر گرفت و نه از مشتري غافل شد و نه از مخاطب !

به زبان ساده تر بايد رابطه بين اين دو نوع كاربر را مشخص كنيم. بعنوان مثال  سايت همراه اول از عموم مردم در صنف هاي مختلف مشتري دارد. اما مشتريان سايت فروشگاه دوربين مدار بسته ويورا شامل شركت ها، دافاتر، مغاره ها و كسانيست كه به نصب دوربين مداربسته در محلي نياز دارند مي شود.

دليل استفاده از تكنيك بازاريابي محتوا جذب و تاثير گذاري بر روي مخاطبان بيشتر كه مرتبط به حوزه فعاليت خود هستند را پيدا كنند و اطلاعاتي از آن ها جمع كنند و در انتها آن ها را به سمت مشتري شدن تشويق كنند تا در نهايت مخاطب به مشتري تبديل شود.

ارتباط با مشتريان  

از پلان هاي ارسال ايميل و پيام كوتاه هدفمند استفاده كنيد . متن ارسالي بايد به گونه اي باشد كه كاربر تصور كند بطور اختصاصي برايش فراهم شده و رضايت مشتري را بدست آوريد. به اين روش روابط عمومي آنلاين گويند.

محتواي متن بايد كاملا سفارشي با نام و نام خانوادگي دريافت كنند باشد. نبايد بطور مكرر اين پيام ها كه هدفشان معرفي و آشنايي كاربر با سايت است ارسال شود چرا باعث آزرده شدن آن ها مي شود.

ارتباط با مخاطبان

از راه هاي جذب كاربر مخاطب سئو، وبلاگ نويسي، اشتراك گذاري در شبكه هاي اجتماعي، تبليغات در گوگل، معرفي از طريق وبلاگ و .... مي توان نام برد.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۰ تير ۱۳۹۴ ] [ ۱۰:۴۶:۱۵ ] [ طراح ]

همانگونه كه گفتيم يك قسمت از دامنه پسوند اين دامنه مي باشد كه اين بخش از دامنه كه با يك دات جدا از اسم مي شود ميتواند تكراري باشد . انواع مختلفي دامنه وجود دارد كه در صورت كلي دو گروه دامنه وجود دارد :

1-      دامنه هاي عمومي (gTLDS )  

2-      دامنه هاي خصوصي ( sTLDS)

انواع پسوند دامنه

ولي دسته بندي اين پسوند ها را به 4 بخش مي توان تقسيم كرد كه به طور كامل با آنها آشنا مي شويم :

بخش اول:

دامنه هاي عمومي ( gTLDS )  و كلي كه سه حرفي هستند و توسط هر شخص  اين دامنه ها مي تواند ثبت شود . كه از معروف ترين آن ها com – net – org  و... مي باشند .

بخش دوم :

دامنه هاي جديد عمومي ( new gTLDS ) كه جديدا به خاطر اينكه موارد استفاده از دامنه هاي گروه اول (گروه عمومي) بسيار زياد شده ذو دامنه هاي منحصر به فرد براي نام هاي مشابه كم شده است ، اين دامنه ها براي جبران اين خلع ايجاد شده اند . از اين قبيل دامنه ها مي توان به : pro – info – biz – museum – name – aero  و... اشاره كرد .

بخش سوم :

دامنه هاي خصوصي  ( sTLDS) و خاص هستند كه فقط به عده يا ارگان هاي خاصي در كشور داده مي شوند و براي گرفتن آنها نياز به دريافت مجوز از دولت و نهاد هاي خاص مي باشد از اين نمونه به gov – edu – int – mil  و ... مي توان اشاره كرد .

بخش چهارم :

دامنه هاي هستند كه از دو حرف فقط تشكيل شده اند كه هر كدام از آنها مربوط به كشور خاصي مي باشند كه تمام دامنه هاي با اينگونه پسوند ها در همان كشور و توسط خود آن كشور ثبت مي شود . مثلا دامنه مخصوص كشور عزيزمان ايران ir   هست كه قطعا با آن آشنا هستيد . كه در قسمت دامنه هاي خصوصي ايران توضيح كاملي درباره دامنه هاي داخلي و چگونگي اخذ آن به شما ارائه شده است .

ضمنا ليست كامل اين دامنه هاي مربوط به كشور هاي مختلف را در پست بعدي ببينيد .

انواع پسوند دامنه


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۶ تير ۱۳۹۴ ] [ ۰۹:۳۸:۰۳ ] [ طراح ]

دي ان اس چيست : DNS چيست : domian name system

از آنجايي كه بايد دامنه ها منحصر به فرد باشد يك شركت جهاني براي ثبت دامنه ها ايجاد شده كه وظيفه تضمين منحصر به فرد بودن و ثبت تكراري نشدن دامنه ها را بر عهده دارد .

DNS مي توان گفت مثل يك اداره ثبت احوال وظيفه ثبت نام هاي مختلف و اختصاص يك IP به آن را بر عهده دارد .

به جز اين وظيفه ديگرDNS   ترجمه نام به IP  براي تماس با فضاي هاست ي  كه آن دامنه به آن اشاره  را بر عهده دارد .

اگر بخواهيم DNS  را به طور ساده تر و واضح تري تعريف كنيم مثل 118 مي باشد كه ما با يك اسم از آن يك شماره IP براي ارتباط با مقصد مورد نظر را درخواست مي كنيم ، البته تفاوت آن با 118 اين است كه DNS به جز دادن شماره ما را به طور مستقيم به مقصد مورد نظر وصل هم مي كند ( وظيفه ترجمه ) .


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۶ تير ۱۳۹۴ ] [ ۰۹:۳۷:۳۵ ] [ طراح ]

AdministratorfilesUploadFile98.jpg

اين روزها هاست هاي ارزان وحتي رايگان وجود دارد در اين مقاله مي خواهيم تاثير آنها را بر وب سايت شما نشان دهيم.

يكي از عواملي كه باعث موفقيت يك سايت مي شود استفاده از سرور و هاست مناسب است. از مشكلات رايج در هاست هاي ارزان قيمت  قطعي بيش از حد ، سرعت لود و دانلود پايين ، پشتيباني ضعيف و امنيت پايين را مي توان ذكر كرد.

به اين توجه كنيد كه يك سايت مي تواند كسب و كار اينترنتي شما باشد و در صورت سرعت پايين و قطعي بيش از حد موجب نا رضايتي مشتري و كاربران شما مي گردد.

در اينجا به چند ويژگي يك هاست خوب اشاره مي كنيم:

مهمترين چيز در انتخاب يك هاست خوب پهناي باند آن مي باشد. براي مثال اگر فضاي هاست شما 5 گيگ باشد و پهناي باند شما 15 گيگ تنها سه نفر ميتوانند به صورت همزمان تمام اطلاعات سايت شما را دريافت كنند.

يكي ديگر از مشخصات يك هاست خوب پشتيباني مناسب از آن هاست مي باشد.

امنيت در هاست يكي از مهمترين قسمت هاي يك هاست است چون اگه امنيت بالا نداشته باشيد به راحتي هكرها مي توانند باعث بروز مشكل براي شما شوند.

آپتايم بودن هاست كه در واقع در دسترس بودن هميشه هاست و بدون قطعي آن است.

لازم به ذكر است كه هاست تاثير مستقيم بر روي سئو دارد.

بنابراين خريد هاست ارزان هم بر روي سئو سايت شما تاثير مي گذارد و همچنين باعث لطمه شديد به كسب و كار شما مي گردد و تمام تلاش و هزينه شما را به هدر مي دهد.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ] [ ۱۲:۱۰:۴۲ ] [ طراح ]

در اين مقاله از مقالات شركت طراحي سايت مبنا قصد داريم تفاوت هاست اشتراكي و هاست مجازي خصوصي برايتان شرح دهيم.

از نظر قيمت هاست هاي اشتراكي اقتصادي تر از هاست هاي VPS است.

در هاست اشتراكي منابع و امكانات مابين تمامي كاربران تقسيم و به اشتراك گذاري مي شود.

AdministratorfilesUploadFilevps-vs-shared-hosting.jpg

در VPS ميتوان منابع را به صورت اختصاصي در اختيار كاربران قرار داد.

از هاست اشتراكي براي سايت هاي  كم ترافيك و نوپا استفاده مي شود.

از VPS براي وب سايت هاي با ترافيك زياد و قديمي و يا تجارت هاي بزرگ استفاده مي شود

VPS از هاست اشتراكي كارايي بيشتري دارد.

در هاست اشتراكي شما قادر نخواهيد بود منابع سرور خود را به دلخواه و نياز خود مديريت و برنامه ريزي كنيد.

به علت توانايي مديريت VPS توسط كاربر VPS انعطاف بيشتري نسبت به هاست اشتراكي از خود نشان ميدهد.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ] [ ۱۲:۱۰:۱۲ ] [ طراح ]

رابطه ميان سئو و HEO در هدف مشترك اين دو مفهوم مي باشد.

هدف از ايجاد اين دو مفهوم، در طراحي سايت ها، بهينه سازي سايت ها بوده است. مفاهيمي كه با گسترش استفاده از اينترنت و وب سايت ها براي بهبود كيفيت آنها در نظر مخاطبان و البته موتورهاي جست و جو، در بين طراحان سايت ها و متخصصان فناوري اطلاعات افزايش پيدا كرد.

در طراحي سايت ها بحث رقابت بين وب سايت ها و قرار گيري آنها در رتبه هاي بالاي موتور هاي جست و جو و همچنين جذب تعداد مخاطب بيشتر، متخصصان فناوري اطلاعات را به اين فكر انداخت كه در بهينه سازي سايت هاي خود تلاش كنند و وب سايت هاي خود را به شكلي در آوردن كه باعث جذب نظر مخاطبان شود، همچنين براي آنها حاوي مطالب مفيد و جذاب و راحتي كار و جست و جوي مطالب در وب سايت شان شود.

تمام اين مطالب را در بهينه سازي سايت ها مي توانيد مطالعه نماييد و براي آشنايي با اين مفاهيم مي توانيد مقالات سايت را مطالعه نماييد.

HEO و SEO چيست


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ] [ ۰۶:۴۱:۳۸ ] [ طراح ]
همانگونه كه در بخش HEO چيست به معرفي  و تعريف HEO  پرداختيم، HEO  عبارت است از مفهومي كه امروزه در علم طراحي سايت معرفي شده و به نكات نمايشي سايت براي كاربران و جذب نگاه آنها به سايت مي پردازد.

در حالي كه سئو مربوط به محتوا و ارتباط محتوا مطالب سايت با هم و بهينه سازي سايت ها از لحاظ ساختار مطالب مي پردازد.

البته در صورت رعايت هر دو مفهوم SEO  و HEO  در كنار هم  در مراحل  طراحي سايت، ما مي توانيم به بهينه سازي سايت دست پيدا كنيم، كه نكته ي رقابتي بين شركت ها در تجارت الكترونيك مي باشد.

HEO و SEO چيست


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ] [ ۰۶:۴۱:۱۴ ] [ طراح ]

نكته بعدي كه براي HEO بهتر در اين مقاله به آن اشاره مي نمايم، انتخاب هدر و بنر ابتدايي مناسب براي سايت مي باشد. اين تناسب براي HEO سايت ما بسيار تاثير گذار خواهد بود. هماگونه كه در مقالات HEO چيست؟ و طول عناصر صفحه در HEO،  به آن اشاره كرديم، هدر سايت نبايد بخش گسترده ايي از صفحه را اشغال نمايد.

در نماي ابتدايي سايت اگر هدر بخش زيادي را به خود اختصاص دهد، باعث هدر رفت مناطق كليدي بالاي صفحه، در وب سايت ما خواهد شد، پس در طراحي سايت به اين مسئله توجه ويژه نماييم.

پس بهتر است اندازه اي مناسب براي آن در نظر بگيريم، اندازه اي در حدود يك / هفتم  نماي اوليه سايت، تا بتوانيم  از ساير فضاي بالاي سايت از آن استفاده نماييم.

ما مي توانيم با مراجعه به نمونه پروژه هاي طراحي سايت و مشاهده آنها، به صورت تجربي با اين مقياس آشنا شويم.

همچنين در طراحي سايت خود در انتخاب رنگ هاي مناسب براي هدر، در جلب نظر و جذب مخاطب به تماشاي آن دقت نماييم.

همچنين ما در هدر خود كه يكي از نقاط مورد توجه در نظر و ديد كاربران مي باشد، بايد از مطالب و موارد مهم خود كه قصد داريم كاربران به آنها مراجعه نمايند، استفاده نماييم و صرفا از هدر سايت براي نمايش يك اسم استفاده ننماييم، زيرا باعث هدر رفتن اين نقطه كليدي و طلايي مورد توجه ديد كاربران و از خدشه دار شدن مفهوم بهينه سازي سايت ها خواهد شد.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ] [ ۰۶:۴۰:۳۵ ] [ طراح ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ][ ۵۳ ][ ۵۴ ][ ۵۵ ][ ۵۶ ][ ۵۷ ][ ۵۸ ][ ۵۹ ][ ۶۰ ][ ۶۱ ][ ۶۲ ][ ۶۳ ][ ۶۴ ][ ۶۵ ][ ۶۶ ][ ۶۷ ][ ۶۸ ][ ۶۹ ][ ۷۰ ][ ۷۱ ][ ۷۲ ][ ۷۳ ][ ۷۴ ][ ۷۵ ][ ۷۶ ][ ۷۷ ][ ۷۸ ][ ۷۹ ][ ۸۰ ][ ۸۱ ][ ۸۲ ][ ۸۳ ][ ۸۴ ][ ۸۵ ][ ۸۶ ][ ۸۷ ][ ۸۸ ][ ۸۹ ][ ۹۰ ][ ۹۱ ][ ۹۲ ][ ۹۳ ][ ۹۴ ][ ۹۵ ][ ۹۶ ][ ۹۷ ][ ۹۸ ][ ۹۹ ][ ۱۰۰ ][ ۱۰۱ ][ ۱۰۲ ][ ۱۰۳ ][ ۱۰۴ ][ ۱۰۵ ][ ۱۰۶ ][ ۱۰۷ ][ ۱۰۸ ][ ۱۰۹ ][ ۱۱۰ ][ ۱۱۱ ][ ۱۱۲ ][ ۱۱۳ ][ ۱۱۴ ][ ۱۱۵ ][ ۱۱۶ ][ ۱۱۷ ][ ۱۱۸ ][ ۱۱۹ ][ ۱۲۰ ][ ۱۲۱ ][ ۱۲۲ ][ ۱۲۳ ][ ۱۲۴ ][ ۱۲۵ ][ ۱۲۶ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب