دارامان

سئو-طراحي سايت

سئو-طراحي سايت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : 462
ديروز : 312
افراد آنلاين : 1
همه : 336401
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

مفهوم CRM براي ارتباط با مشتريان به وجود آمده است. اين مفهوم از كلمات  Customer Relationships Management  كه به معناي مديريت ارتباط با مشتري مي باشد.

CRM چيست

شركت ها براي داشتن تجارت پر سود به سمت تحقيق در زمينه بازريابي رفته اند، و مفاهيمي از قبيل CRM را به وجود آوردند كه منجر به تجارت پر رونق تر براي شركت هايشان باشد.

مهمترين عنصر موجود در يك تجارت مشتري مي باشد. در CRM ما به نحوه ارتباط با مشتري مي پردازيم، ارتباطاتي كه باعث جذب و يا دفع مشتري خواهد شد.

امروزه با توجه به اينكه تجارت ها به سمت تجارت الكترونيك سوق پيدا كرده است، بايد توجه داشته باشيم در طراحي سايت هاي خود براي شركت هاي تجاري، نحوه ارتباطات با مشتري را در نظر داشته باشيم و در نظر بگيريم چه مواردي را بايد در طراحي سايت خود رعايت كنيم كه مشتريان بيشتر جذب شوند و وب سايت ما مورد توجه بيشتر آنها قرار بگيرد.

اين مسئله را مي توانيم با طراحي اصولي سايت و طراحي حرفه اي سايت و همچنين رعايت اصول بهينه سازي سايت به آن دست پيدا كنيم.

اما نكته مهم اين است كه ابتدا بايد تمام مفاهيم تجارت و بازاريابي را فهميده باشيم و از آنها در زمينه تجارت الكترونيك خود استفاده نماييم.

مفهوم CRM  يكي از مفاهيمي ست كه به ما شناخت خوبي در زمينه ارتباط با مشتري و جذب آن خواهد داد. استراتژي ها و فرايند ها و عمليات هايي كه خواهند توانست ما را در جذب مشتري، مخصوصا مشتريان وفا دار، كه در بحث تجارت الكترونيك با اين سوال كه مشتري وفادار كيست؟، آشنا شده ايم. حال در مقالات CRM مي خواهيم تمام مسائل مربوط به ارتباط و جذب مشتري را مطالعه نماييم.

لطفا مقالات اين بخش را مطالعه نماييد، و نظرات و تجربيات خود را با ما به در بخش نظرات به اشتراك بگذاريد.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ ] [ ۱۰:۳۳:۰۵ ] [ طراح ]
مي دانيم كه هر رنگي بر انسان تاثير خاصي دارد و هر كدام از آن ها حس و حال متفاوتي به انسان اتقال مي دهد، ما بايد در هنگام انتخاب رنگ مناسب  به اين موضوع توجه كنيم. ما مي خواهيم از اين علم در طراحي سايت را بهره مند شويم زيرا كه در طراحي سايت هدف نهايي و اصلي معرفي و فروش محصولات و خدمات است اما ما با مشتريانمان رو در رو نيستيم و نمي توانيم از بسياري از تكنيك هاي بازاريابي استفاده كنيم به همين علت روانشناسي رنگ ها در طراحي سايت بسيار تاثيرگذار است.

بررسي برخي از شركت هاي بنام از نظر روانشناسي رنگ

سايت برند ورزشي puma و سايت كوكاكولا از رنگ قرمز براي طراحي سايت خود استفاده كرده اند چرا كه ديدن رنگ قرمز موجب افزايش ضربان قلب شده و احساس نشاط و هيجان به كاربر منتقل مي كند.

 

اغلب شركت هاي توليد ماشين مانند بنز و مازراتي از رنگ نقره اي و طوسي استفاده مي كنند كه به كاربر احساس پيشرفت و تكنولوژي پيشرفته، خلاقيت و جديت را انتقال مي دهد.

شركت apple از رنگ سفيد استفاده مي كند كه حس تازگي و سادگي را به بيننده انتقال مي دهد استفاده از رنگ مشكي و طوسي بر جذابيت آن افزوده است.

استفاده از رنگ هاي سرد نشان دهنده حرفه اي بودن و جدي بودن برند تجارتي است مانند سايت شركت HTC كه از رنگ هاي سبز طوسي مشكي و نوعي آبي و سفيد متشكل شده است.

اگر بدون در نظر گرفتن اصول جهاني روانشناسي رنگها و بر اساس محيط تركيب رنگ سايت را انتخاب كنيد ابتدا بايد مشتريان خود را به خوبي بشناسيد اما اگر در عرضه جهاني فعاليت داريد بهتر است به اصول جهاني بسيار توجه كنيد براي مثال رنگ قرمز براي  مردم روسيه نماد كمونيست است و به آن رنگ حساس بي اعتمادي مي كنند و رنگ زرد بيانگر احساس ناراحتي در سوئد، حسودي در فرانسه و تنفر در ايران است.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ ] [ ۱۰:۱۴:۱۰ ] [ طراح ]

فرم ثبت نام نقش مهم و اساسي در بدست آوردن كامل موفقيت بازاريابي شما خواهد داشت. هر تجارت و بيزينسي مشتريان خود را دارد پس با رعايت اصول فرم ثبت نام  در سايت خود بازدهي سايتتان را افزايش دهيد. متاسفانه در كشورمان در طراحي سايت توجه زيادي به اهميت فرم ثبت نامي نمي شود. 

طول فرم ثبت نام:

طول فرم ثبت نام نبايد بيش از  3 يا 4 سوال را شامل بشود.  اين تعداد كم  سوالات باعث مي شود كه مشتريان غير واقعي را در سايت شما افزايش دهد از  طرفي ديگر اگر تعداد سوالات را به 7 يا 8 برسانيم  برخي از مشتريان كه فرصت كافي براي پر كردن فيلد ها را ندارند از دست مي دهيم و برخي از مشتريان علاقه اي به گفتن اطلاعات شخصي خود در دنياي مجازي ندارند.

ايجاد اعتماد در كاربران:

فرم ثبت نام در سايت يك راه ارتباطي با مشتري است. براي جلب مشتري و افزايش مشترياني كه در سايت ثبت نام مي كنند و فرم را تكميل مي كنند شما مي توانيد از عبارات مناسب براي تشويق كاربران براي ثبت نام در بخش هاي مختلف سايت استفاده نماييد.

  • معمولا رنگ دكمه ارجاع  فرم ثبت نام در سايت  سبز، آبي و نارنجي است. بطور كلي رنگ دكمه ارجاع در تضاد با رنگ هاي استفاده شده براي جلب توجه در سايت است.
  • متن دكمه ارجاع بايد گويا باشد تا كاربر متوجه شود با پر كردن آن چه خدمتي به كاربر عرضه مي شود.
  • عنوان فرم ثبت نام بايد به گونه اي باشد كه مشتري هدف شما را و آنچه به مشتريان عرضه مي كنيد در يابد.
  • در فرم ثبت نامي با ذكر اينكه <<از اطلاعات دريافت شده هيچگونه سوءاستفادهاي  نخواهد شد>> به مشتري اطمينان خاطر بدهيد.

محل قرارگيري فرم ثبت نام:

بهترين مكان براي قرار دادن فرم ثبت نام در سايت يك فرم كوتاه در قسمت بالا در كنار سايت است. لازم به ذكر است بايد به زبان سايت توجه كنيم كه اگر EN است فرم را در سمت راست و اگر FA است در سمت چپ قرار دهيم.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ ] [ ۱۰:۱۲:۰۱ ] [ طراح ]

لوگو يا نشانه علامت و نماديست براي بيان يك عبارت ويا يك مفهوم. لوگو ها نشانه اي براي حضور شخص يا موسسه ايست كه آرم متعلق به آن است و توسط تجار، موسسات واشخاص حقيقي براي متمايز كردن خود از ديگران در ديد عموم بكار مي رود.

چند نكته براي طراحي لوگو:

1. طراحي لوگو بايد بيانگر فعاليت و نمايانگر  شما باشد. و آن را از لوگو ي شركت هاي ديگر متمايز كند. همانند كاري كه پرچم براي كشور انجام مي دهد.

2. لزومي وجود ندارد كه لوگو يا آرم حتما بايد داراي تصوير باشد لوگو بسياري از شركت ها تنها با نوشته ساخته شده اند. در عين حال مي توان از تصوير در لوگو استفاده كرد چرا كه يك تصوير خيلي بهتر از نوشته يا نام شركت در ذهن باقي مي ماند. مانند شركت اپل

3. اين باور غلطي است كه اگر تصوير مناسبي داريد ديگر نيازي به اسم برند نيست.  معروفيت يك آرم تنها با تكرار و تبليغات فراروان ميسر ميشود. اگر طراحي لوگو يا آرم شما گرافيكيست لازم است كه نام برند يا شركت در گوشه يا پايين تصوير نوشته شود.

4. طراحي لوگو حتما نبايد مربوط به صنعتي باشد كه شركت در آن زمينه فعاليت مي كند. چرا كه هدف از ساختن لوگو ايجاد تمايز بين شما و ديگر رقبا مي باشد.

5. هدف از ساخت لوگو براي تبليغات و برندينگ بر روي آن است، اگر به زودي لوگوي خود را تغيير دهيد اين خاصيت را از دست مي دهد. اين جمله به آن معني نيست كه هرگز آرم خود را نبايد تغيير دهيد. تغييرات جزئي و به روز كردن لوگو نشانگر پويايي شركت شما با تغييرات جهاني است.

استفاده از طراحي تخت در لوگو:

طراحي تخت چيست؟

ايده ي طراحي تخت از سادگي عرضه خدمات و راحتي استفاده كاربر شكل گرفته است. در طراحي سايت تخت از سايه ها و گراديان هاي رنگي و تكنيك هاي حجيم ساز استفاده نمي شود و تنها از رنگ هاي يكدست به همراه فونتهاي خوانا در صفحه سايت استفاده مي شود.

طراحي تخت براي لوگو

نمونه هاي از طراحي تخت براي طراحي شركت ها و برند ها ارائه شده است كه جايگزين مدل هاي پيشين شده اند. يكي از اين تكنيك ها كه به تازگي در ميان طراحان باب شده است سايه بلند (long shadows)است.

در اين روش با قرار دادن سايه هاي بلند در قسمتي از  تصوير آن را حجيم و عمقي نمايش مي دهد.

در تكنيك طراحي لوگو با سايه بلند زاويه سايه را در 45 درجه قرار ميدهيم و طول سايه را 2.5 برابر آن بخش از تصوير قرار ميدهيم كه در عين حفظ سادگي تصوير باعث ايجاد عمق مي شود. براي ايجاد چنين تصويري بايد از برنامه ي css3  استفاده كرد در غير اين صورت بايد به صورت گرافيكي آن را بسازيم . ساخت تصوير سايه بلند به صورت گرافيكي سايز وحجم لوگو را تا 3 برابر ممكن است افزايش دهد.

امروزه استفاده از طراحي سايه بلند در ميان طراحان سايت رواج پيدا كرده اما به نظر نميرسد اين روند ادامه پيدا كند چرا كه اين مدل طراحي نيز تكراري خواهد شد.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ] [ ۱۰:۵۸:۱۳ ] [ طراح ]

چگونه سايت خود را با تكنيك هاي طراحي ساده زيبا  و گيرا كنيم؟

در اين مقاله ما قصد داريم  چند روش ساده زيبا سازي وب سايت را كه باعث تاثير گذاري بيشتر و جذاب تر  كردن سايت مي شود را بررسي كنيم كه شامل استفاده صحيح از سايه ، گراديان و تصاوير گرافيكي مي باشد.

اين جزئيات هر چند كوچك و ريز هستند ولي تاثير بسزايي در طراحي وب سايت دارند و شكل و ظاهر متفاوتي به سايت مي دهند.

1. استفاده از سايه ها براي زيبا سازي طراحي سايت:

سايه (Drop Shadow) از اولين تكنيك هاي طراحيست كه اكثر طراحان از آن در طراحي سايت استفاده مي كنند. دو نوع سايه داخلي و خارجي وجود دارد كه استفاده از آن باعث مي شود كه تصوير فرو رفته و يا برجسته شود و به عبارتي ديگر تصوير 3D به نظر مي رسد.

توجه داشته باشيد كه هنگام استفاده از سايه فضاي كافي اطراف تصوير وجود داشته باشد و سايه استفاده شده زيادي جلب توجه نكند .اين نكته را فراموش نكنيد كه خاصيت سايه جلب توجه كردن مطلب يا تصوير خاصي  كه داراي اهميت است  اگر در هر جايي از طراحي سايت از اين تكنيك استفاده كنيم ديگر خاصيت و كارايي خود را ندارد.

2. استفاده از گراديان رنگ براي زيبا سازي طراحي سايت:

روش ديگر استفاده از گراديان رنگيست . اين ويژگي همانند سايه باعث ايجاد عمق و بعد مي شود. استفاده از آن باعث مي شود شكل يك دكمه ساده را دگرگون و زيبا كند.

گراديان ساده مي تواند خطي يا شعاعي باشد. اگر بخواهيم توجه كاربران را براي به صورت افقي يا عمودي جلب كنيم از گراديان خطي استفاده ميكنيم. اگر بخواهيم توجه كربران را به ناحيه ي خاصي جلب كنيم از گراديان شعاعي استفاده ميكنم. اصولا در قسمتي كه ترجيح ميدهيم كاربر در بروي آن كليك كند از گراديان استفاده مي كنيم. لازم به ذكر است استفاده بيش از حد گراديان باعث شلوغي و سردرگمي كاربر مي شود پس بايد به طور محدود از آن استفاده شود.

   

3.استفاده از تصاوير گرافيكي براي زيبا سازي طراحي سايت:

يكي ديگر از روش هاي طراحي زيبا استفاده از ايكون ها و تصاوير گرافيكيست كه نه تنها وب سايت را گيرا و شكيل مي كند بلكه باعث استفاده ي راحتر و قابل درك تر براي كاربران مي شود . توجه داشته باشيد كه استفاده  زياد از ايكون ها زمان بارگيري صفحات را افزايش و سرعت سايت را كاهش مي دهد.  به هنگامه استفاده از ايكون ها بايد توجه كنيم كه تصاوير مرتبط با هدف خاصي كه براي آن در نظر گرفتيم باشند.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ] [ ۱۰:۵۷:۴۲ ] [ طراح ]

براي طراحي يك سايت گيرا بايد به نكات ريز و درشتي توجه كنيم، از فونت و حاشيه گرفته تا محتوا و شكل كلي سايت.

يكي از نكاتي كه اهميت بسيار زيادي دارد و اكثر طراحان حرفه اي به آن توجه مي كنند رنگ سايت است. رنگ سايت علاوه بر اينكه بايد به گونه اي باشد كه چشم نواز باشد و كاربر را خسته نكند بايد زمينه كاري كه آن سايت در آن فعاليت دارد را در نگاه اول به كاربر بفهماند، بايد به گونه اي باشد كه كاربر در نگاه اول بتواند حدس بزند كه اين سايت براي چه خدمتي طراحي شده است.

وقتي كاربر به طور اتفاقي وارد سايتي مي شود اولين سوالي كه برايش پيش ميايد اين است كه اين سايت چه خدمتي ارائه مي دهد؟  آيا براي يك شركت توليدات صوتي تصويريست؟ آيا براي يك سازمان خدماتيست؟ آيا براي يك برنامه تلويزيونيست؟ و ....

رنگ طراحي سايت تا حد زيادي بيانگر هدف سايت است. براي مثال: استفاده از رنگ نقره اي براي طراحي سايت نمايانگر پيشرفت و تكنولوژي است. رنگ آبي نمايانگر آرامش و امنيت و صلح است. رنگ سفيد نمايانگر پاكيزكيست و ....در مقاله روانشناسي رنگ ها و استفاده در طراحي سايت بيشر در باره اين مطلب صحبت خواهيم كرد.

حال كه به اهميت رنگ در طراحي سايت پي برديم چه خوب است رنگها را از چشم كاربران ببينم تا متوجه شويم آيا آنها مي توانند به درستي پيام مارا درك كنند؟!

سايت  Colorblind Web Page Filter محيط و رنگ سايت شمارا از ديد كاربران بازسازي مي كند واين امكان را به شما مي دهد تا بررسي كنيد همه ي مطالب خوانا و قابل تشخيص هستند يا خير.

انتخاب تركيب مناسب رنگ ها براي طراحي سايت:

براي انتخاب تركيب رنگي مناسب ميتوانيد از سايت  Kuler بهره ببريد. اين سايت با توجه به رنگ هاي موجود در طراحي سايت شما رنگ هاي جديدي پيشنهاد مي كند.

 

 


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ] [ ۱۰:۵۷:۲۴ ] [ طراح ]

طراحي صفحه ي درباره ي ما يا درباره ي شركت از جمله نكاتي است كه طراحان سايت كشورمان به آن اهميت نمي دهند. در اغلب اين سايت ها مطالبي خسته كننده و زياد و يا كم و ناقص در قسمت درباره ي ما وجود دارد. بيشتر تمركز طراحان سايت بر روي خدمات و محصولات است و مي پندارند كه كاربران نيز مانند آنها هستند. اين فرضيه زماني صحيح است كه كاربر به مشتري تبديل شود.

امروزه برندها و شركت هاي بنام در بر قراري ارتباط با مشتري و ايجاد شناخت عالي عمل كرده اند و رمز موفقيت آنها طراحي مناسب صفحه ي درباره ي ما و تماس با ما در طراحي سايت بوده است. چرا كه توجه به ارائه بهترين خدمات توجه آنها را به اين دو صفحه پراهميت كم نكرده است. همانند شركت ماكروسافت و اپل.

مشتريان به چه چيزي اهميت مي دهند؟

كاربران براي رفع نياز خود به سايت شما مراجعه مي كنند و شما بايستي نيازهاي آن ها را دريابيد. بعنوان مثال كاربر براي يافتن يك طراح سايت مناسب علاوه بر نمونه كارها به مدرك تحصيلي، خلاقيت طراح نيز توجه مي كنند كه براي يافتن پاسخ به پرسش هاي خود به صفحه ي درباره ي ما و درباره ي شركت مراجعه مي كنند.

استفاده از ادبيات مناسب

هدف از ساختن يك صفحه ي درباره ي ما شناخت مشتري و زمينه ي فعاليت و خدمات عرضه كننده و از همه مهمتر ايجاد حس اعتماد در مشتري است. پس از ادبيات مناسب و گويا بايد بهره ببريم.

درباره ي ما نبايد شامل تبليغات باشد

در اين بخش مي خواهيم شركت و يا برند خود را معرفي كرده و اهداف كلي شركت بيان كنيم و برتري شركت خود را به مشتري بفهمانيم براي داشتن يك درباره ي ما قوي به هيچ عنوان نبايد تبليغات داشته باشيم.

استفاده از تصاوير

استفاده از تصاوير مانند  عكس هاي پرسنل و مديران، محيط شركت، كارخانه، همايش و نمايشگاه ها كه در آن حضور داشته ايد مي توانند در جذب اعتماد مشتري موثر باشند.

معرفي مشتريان شاخص

معرفي مشتريان و بيان اظهار نظراتشان در باره ي نحوه ي عملكرد شركت  در بخش درباره ي ما مي توانيد اعتماد مشتريان بيشتري را به برند خود جلب كنيد.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ ] [ ۰۱:۵۶:۲۳ ] [ طراح ]

الكسا يك وب سايت آناليز كننده از سرويس هاي amazon است كه در آدرس www.Alexa.com قابل دسترسي براي عموم است. از طريق آن مي توان از اطلاعات كلي ميزان ترافيك (تعداد بازديدكنندگان) و محبوبيت يك سايت مطلع شد. هرچه عدد رتبه بندي به عدد 1 نزديكتر باشد رتبه وب سايت بهتر وبالاتر مي باشد.

كار آمدي الكسا در طراحي سايت  :

ممكن است با جواب هاي متفاوتي درباره ي تاثير افزايش رتبه الكسا روبرو شويد. بررسي مختصري بر روي كاربر الكسا  اجام مي دهيم.

عده اي بر اين باورند كه الكسا كارآمدي ندارد چون اين سرويس كاملا دقيق و بر اساس واقعيت نيست و تا حدودي مبتني بر محاسبات فرضي واحتمالي است. زيرا منبع جمع اوري اطلاعات آن نوار ابزار Alexa toolbar است كه بر روي مرورگر ها قابل نصب مي باشد. درصد پاييني از كاربران اينترنتي از اين نوار ابزار استفاده مي كنند و رتبه الكساي وب سايت ها را بررسي مي كنند. بطوري كه رتبه سايتي كه فعاليت خوبي دارد و اكثر كاربران بدون نوار ابزار از آن بازديد مي كنند با رتبه ي سايتي كه فعاليت متوسطي دارد و اكثر كاربران آن با استفاده از نوار ابزار از آن بازديد مي كنند تقريبا يكسان است. با اين حال خواسته يا ناخواسته رتبه الكسا جاي خود را در ميان كاربران باز كرده است. و بسياري از مديران هزينه هاي زيادي براي بالا بردن رتبه الكسا در طراحي سايت شان پرداخت مي كنند.

براي اينكه از رتبه سايت خود مطلع شويد به سايت زير مراجعه كنيد:

 http://www.alexa.com/siteinfo/migna.ir

7 روش براي افزايش رتبه الكسا در طراحي سايت:

1. Claim Your Site: به الكسا اجازه دهيد كه براي آناليز بهتر بتواند به وب سايتتان دسترسي داشته باشد. براي اين كار ID الكسا را درheader وب سايت خود قرار دهيد.

2.نصب toolbar الكسا: نوار ابزار الكسا را در مرورگر خود نصب كنيد و  به ديگران و كربران وب سايت خود نصب toolbar الكسا را پيشنهاد كنيد.

3. به روز كردن مداوم وب سايت: الكسا از محتوايات تازه وب سايت ها استقبال مي كند پس سعي كنيد محتواي سايت خود را در هفته 7 تا 10 مرتبه به روز نماييد.

4. كيفيت محتوا: الكسا به مدت زماني كه كاربربان در سايت ها سپري مي كنند اهميت ميدهد پس سعي كنيد محتوا تازه و منحصر به فرد در سايت خود قرار دهيد اين كار باعث مي شود كاربران مجبور شوند كه زمان بيشتري براي جستجو بيشتر  در سايت شما سپري كنند.

5.لينك بيلدينگ: يكي از راهاي لينك بيلدينگ پيوند محتوا مي باشد يعني تبادل از بك لينك ها با بلاگ ها. شما مي توانيد با قرار دادن حداقل يك يا دو پست با كيفيت در هفته با وب سايت هايي كه پيج رنك گوگل آنها بالاي 3 مي باشد رنكينگ آلكسا وب سايت را افزايش دهيد چرا كه مجموعه لينك ها با افزايش رتبه الكسا ارتباط مستقيم دارد.

6. اظهار نظر در وبلاگ: هرگز در اظهار نظر كردن در وبلاگها زياد روي نكنيد چرا كه ممكن است گوگل شمارا اسپم كند. پس در پست تان از كلمات كليدي عاقلانه بهره ببريد. تا رتبه الكسا شما پيشرفت چشمگيري كند.

7.Go for Alexa-pro: براي افزايش رتبه الكسا از شبكه هاي اجتماعي و لينك هاي شبكه هاي اجتماعي همانند فيس بوك، توييتر، گوگل پلاس استفاده كنيد.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ ] [ ۰۱:۵۶:۰۸ ] [ طراح ]

CTA مخفف Call To Action است. همانطور كه از نامش مشخص است هدف اين تكنيك اينست كه كاربر را تشويق به كليك بر روي دكمه  CTA مي كند تا فعاليت مورد نظر انجام شود. CTA ها در بنرها ، وب سايت ها و خبرنامه ها كاربرد دارد.

بعنوان مثال در سايت Mozila از كاربر مي خواهد كه مرورگر FireFox را دانلود كند و براي تشويق از كلمه ي  Free (رايگان) در طراحي سايت خود  استفاده كرده است.

در طراحي سايت Call To Action  ها را در كجا بكار ببريم؟

اولين سوالي كه براي طراح سايت بوجود ميايد اين است كه محل مناسب قراردادن CTA كجاي صفحه سايت، بنر ويا خبر نامه است!

بهترين جا كه كاربر بيشترين فوكوس و تمركز را دارد در ابتدا صفحه در وسط يا مركز آن است. به نمونه ي زير توجه كنيد:

در سايت هايي كه زبان آن ها انگليسي هستند بهتراست CTA را در سمت چپ قرار دهيم و در سايت هايي كه از زبان فارسي استفاده شده است  CTA را در سمت راست قرار دهيد.

چگونه Call To Action  خود را  گيرا و تاثير گذار كنيم؟

متن يا عبارتي كه براي CTAها بكار ميبريم بسيار حائز اهميت است. در كشور ما اكثر طراحان از عبارت "اطلاعات بيشتر" استفاده مي كنند كه تاثير گذاري چنداني ندارد.

براي انتخاب عبارت مناسب براي  CTA ابتدا بايد مقدمه و زمينه كليك كردن روي  CTAتان را فراهم كنيد.

با پاسخ دادن به اين پرسش "كسب و كار شما چه خدماتي را به كاربران ارائه مي دهد؟" براي موثر واقع شدن CTA كافيست در يك عبارت ويا جمله خدماتي را كه عرضه مي كنيد شرح دهيد.  

نكاتي كه به هنگام استفاده Call To Action در طراحي سايت بايد رعايت شوند

  1. اندازه ي CTA بايد بزرگ باشد تا هدف درخواست انجام فعاليت كه جلب توجه كاربر است محقق شود.
  2. فضاي كافي براي CTA در نظر بگيريد زيرا شلوغ كردن صفحه كاربرد CTA را از بين ميبرد. پس تركيب مناسبي بين CTA و ديگر الملن هاي صفحه ايجاد كنيد.
  3. CTA  را در ابتدا و بالاي صفحه قرار دهيد تا كاربر بدون اسكرول كردن به پايين صفحه آن را مشاهده كند.
  4. يكي از عوامل مهم و تاثيرگذار براي جلب توجه CTA استفاده از تضاد رنگي است.براي اين كار مي توانيد از رنگي مخالف  رنگ زمينه براي متن ويا دكمه خود استفاده كنيد.
  5. استفاده از جلوه خاص پس از قرارگيري ماوس بر روي  CTA يكي ديگر از اقدامات جلب توجه است. مانند تغيير رنگ دكمه به هنگام قرار دادن ماوس بر روي دكمه يا متن.  
  6. شكل اغلب CTA ها مستطيل شكل است در صورت استفاده از تصاوير گرافيكي  از تصاويري استفاده كنيد  كه داراي گوشه هاي  گرد و خميده باشد. گرافيك هايي كه داراي گوشه هاي تيز هستند كاربر را به ياد تبليغات مي اندازد و نرخ كليك را كاهش مي دهد.
  7. استفاده از جهت ها و فلش ها براي جلب توجه بيشتر CTA
  8. در CTA بيشتر بر روي متن توجه كنيد تا گرافيك! تحقيقات نشان مي دهند كه كاربران محتويات متني را بيشتر از محتويات گرافيكي مي خوانند.
  9. ترجيحا و تا حد امكان از چند CTA در صفحه استفاده نكنيد. در صورت استفاده از چند CTA در طراحي سايت آنها را اولويتبندي كنيد. آنهايي كه مهمترند را از لحاظ اندازه بزرگتر و از لحاظ مكان در موقعيت بالاتر قرار دهيد. 

بهترين رنگ براي Call To Action چه رنگي است؟


قرمز: رنگ قديمي CTA ها كه بايد همراه با اخطار استفاده شود.
زرد: اولين رنگي كه كاربران ميبينند و اخطار را به صفحه شما مي آورد و كاربران را جذب مي كند.
نارنجي: تركيبي از فعاليت رنگ زرد و قرمز است. بهترين رنگ براي ساختن CTA هاي قوي.
آبي: بازديد كننده در كار خود تجديد نظر خواهد كرد.
سبز: ساده ترين رنگ براي چشم. براي قسمت نظرات مشتريان ممكن است اما نه براي CTA ها.
سفيد: بقيه رنگ ها را برجسته نمايش مي دهد و CTA شما را از بين ميبرد.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ ] [ ۰۱:۵۵:۴۸ ] [ طراح ]
شايد همگي شما كلمه مديريت محتوا را شنيده باشيد. سيستم مديريت محتوا بخشي از يك سايت مي باشد كه طراحان سايت براي كنترل دايناميك بخش هاي محتوايي سايت هاي طراحي شده، آن را ايجاد مي نمايند تا به راحتي بتوان محتواي قرار گرفته بر روي سايت از قبيل عكس ها، متن ها، منو ها و... را كاربران تغيير دهند و يا ويرايش نمايند و حتي محتواي جديد ايجاد نمايند.

البته اين سيستم مديريت محتوا براي وب سايت هاي دايناميك در نظر گرفته مي شود. زيرا وب سايت هاي استاتيك را فقط از طريق كد نويسي مي توان تغيير داد و مهمترين فرق يك وب سايت استاتيك و دايناميك، در مقوله پويا بودن و داشتن مديريتي براي ويرايش محتواي آن مي باشد.

البته مسلئه دايناميك بودن و ويرايش كه در اينجا گفته ايم مربوط فقط به محتواي سايت مي باشد و براي اضافه كردن ماژولي خاص نياز به دانستنعلم طراحي سايت مي باشد، زيرا براي تغييرات قالبي و ساختاري ، سيستم مديريت محتواي گفته شده كاربردي نخواهد داشت.

سيستم مديريت محتوا در طراحي سايت چيست؟

البته امروزه بسياري از سيستم هاي مديريت محتوا آماده ياcms هاي آماده يا اپن سورس در دنيا طراحي شده اند كه با يادگيري آنها بسياري از تغرات را در يك سايت مي توان انجام داد. البته با توجه به معايب بسيار زياد اين cms هاي آماده ، استفاده از آنها براي طراحي سايت كار بسيار اشتباهي مي باشد؛ مخصوصا اگر ما قصد بهره برداري از وب سايت را داريم و مي خواهيم در سرچ كلمات خود در موتور هاي جست و جو رتبه خوبي پيدا نماييم و از اين طريق به بازاريابي اينترنتي در مبحثتجارت الكترونيك دست پيدا نماييم، استفاده از سيستم هاي مديريت محتوا آماده، كار ما را دچار مشكل خواهد كرد و هرگز به اين مهم دست پيدا نخواهيم كرد؛ همچنين امنيت پايين وب سايت هاي طراحي شده با cms هاي آماده يكي از عيب هاي بزرگ اين طراحي سايت مي باشد.

اما امروزه بسياري از شركت هاي طراحي سايت معتبر براي مديريت محتواي وب سايت هاي خود، يك سيستم مديريت محتوا ايجاد مي نمايند تا مشتريان آنها به راحتي بتواند هر تغييري كه نياز دارند در محتواي سايت ايجاد نمايند همچنين امنيت بالاي اين نوع طراحي سايت نكته مهم ديگري ست كه اين روش طراحي سايت دارا مي باشد.

ضمنا تظمين مي نماييد كه استفاده از طراحي سايت هاي حرفه اي و استفاده از مديريت محتواي آنها براي ايجاد محتوا در سايت مي تواند سايت شما را به يكي از قوي ترين وب سايت هاي فعال در زمينه تخصصي خود تبديل نمايد كه اين يعني دست پيدا كردن به بازاريابي اينترنتي و رسيدن كلمات كليدي وب سايت شما به رتبه هاي نخست موتور هاي جست و جو گر و جذب مشتريان فراوان، كه تنها با طراحي سايت حرفه اي امكان پذير مي باشد.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ ] [ ۰۱:۵۵:۱۳ ] [ طراح ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ][ ۵۳ ][ ۵۴ ][ ۵۵ ][ ۵۶ ][ ۵۷ ][ ۵۸ ][ ۵۹ ][ ۶۰ ][ ۶۱ ][ ۶۲ ][ ۶۳ ][ ۶۴ ][ ۶۵ ][ ۶۶ ][ ۶۷ ][ ۶۸ ][ ۶۹ ][ ۷۰ ][ ۷۱ ][ ۷۲ ][ ۷۳ ][ ۷۴ ][ ۷۵ ][ ۷۶ ][ ۷۷ ][ ۷۸ ][ ۷۹ ][ ۸۰ ][ ۸۱ ][ ۸۲ ][ ۸۳ ][ ۸۴ ][ ۸۵ ][ ۸۶ ][ ۸۷ ][ ۸۸ ][ ۸۹ ][ ۹۰ ][ ۹۱ ][ ۹۲ ][ ۹۳ ][ ۹۴ ][ ۹۵ ][ ۹۶ ][ ۹۷ ][ ۹۸ ][ ۹۹ ][ ۱۰۰ ][ ۱۰۱ ][ ۱۰۲ ][ ۱۰۳ ][ ۱۰۴ ][ ۱۰۵ ][ ۱۰۶ ][ ۱۰۷ ][ ۱۰۸ ][ ۱۰۹ ][ ۱۱۰ ][ ۱۱۱ ][ ۱۱۲ ][ ۱۱۳ ][ ۱۱۴ ][ ۱۱۵ ][ ۱۱۶ ][ ۱۱۷ ][ ۱۱۸ ][ ۱۱۹ ][ ۱۲۰ ][ ۱۲۱ ][ ۱۲۲ ][ ۱۲۳ ][ ۱۲۴ ][ ۱۲۵ ][ ۱۲۶ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب