دارامان

سئو-طراحي سايت

سئو-طراحي سايت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : 411
ديروز : 312
افراد آنلاين : 3
همه : 336350
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس
گفتگوي آنلاين و مستقيم يك "بايد" است. بر اساس آمار، 31 درصد خريداران سرويس ها در انگلستان و ايالات متحده آمريكا اظهار مي كنند كه دوست دارند پس از يك گفتگوي آنلاين، سرويس مورد نظر را خريداري كنند.
همچنين بر اساس گفته هاي يكي از مشتريان در بازارهاي ديجيتالي، او به يك سرويس دهندۀ خوب كه از گفتگوي مستقيم استفاده مي كند 73 درصد امتياز مي دهد. (جالب آنكه امتياز دهي به پاسخگويي ايميلي 61 درصد است در حاليكه پاسخگويي تلفني را 44 درصد اعلام مي كنند)
در هر حال باور عمومي و نتايج معيارسنجي ها بر اين اساس است كه تنها داشتن يك لينك به صفحۀ گفتگوي مستقيم كافي نيست. شما به عنوان سرويس دهنده لازم است تا پا را از اين فراتر بگذاريد. راه چيست؟ در يك كلام: بهينه سازي!
گفتگوي مستقيم كه بسياري از آن استفاده مي كنند بر اين فرض قرار داده شده كه شما به آساني و موثر با مشتريانتان در تماس باشيد اما همچنين راهي خواهد شد براي ارتباط با هر شخص ديگري كه شايد مشتري نباشد!
شما نياز داريد تا در ارتباطي دوستانه و صميمي تر مشابه همين راه (گفتگوي آنلاين) با مشتريانتان در تماس باشيد. البته اين موضوع ارتباطي به صفحۀ پرسش و پاسخ يا همان FAQ ندارد. ما در مورد يك رابطۀ شخصي تر گفتگو مي كنيم. در اينجا به 3 راه سريعتر براي شخصي سازي گفتگوي آنلاين شما مي پردازيم.
گفتگوي مستقيمتان را دوستانه تر كنيد: زماني كه لازم است جذابيت داشته باشيد!
گفتگوي مستقيمتان را با شرايط مورد نظر كاربر وفق دهيد. با تجربه اي كه از شرايط خاص بر وبسايتتان به وجود آمده و به دست آورده ايد مي توانيد تاثير به سزايي در گفتگويتان بگذاريد.
براي مثال آيا شما تا كنون به صفحه اي خاص در يك وبسايت برخورده ايد كه بارگذاري آن بسيار زمان برده است؟ ممكنه اين به خاطر اشكالات سرور اصلي باشد؟ يا تا به حال به صفحۀ پرسش و پاسخ هاي رايج وبسايتتان سر زده ايد؟
تارنماي Sky يكي از بهترين مثال ها در اين زمينه است. بخش گفتگوي مستقيم شان در يك صفحۀ مجزا باز نميش و در همان صفحۀ اصلي مي توانيد گفتگو كنيد. طوري كه مشتري بتوانيد در حين گفتگو از محصولات نيز بازديد كند.

گفتگوي آنلاين سايت اسكاي



از تعارفات بي مورد بپرهيزيد و عادي صحبت كنيد.
مشتريان مختلف از مكان هاي مختلف مي آيند. با صحبت كردن با اين مردم به زبان خودشان، شما مي توانيد به طور مستقيم با آنها گفتگو كنيد.
اگر شما يك مغازۀ فروشندگي در اسپانيا داريد، شما نمي توانيد به مشتريان عربي زبان يا انگليسي زبان كمك كنيد، درسته؟ به همين ترتيب در مبحث گفتگوي مستقيم تحت وب هم بايد بدانيد كه هيچ وقت اين صفحه بسته نخواهد شد و نياز است تا در زمان هاي متفاوت محلي به نحوي آن را پشتيباني كنيد.
يك مثال مي آوريم. در واقع بهترين مثال سايت سالن كودكان يا همان Childrensalon است. با شناسايي آي پي و موقعيت جغرافيايي بازديدكننده يا مشتري از سايت، نوار گفتگوي كناري سايت فعال شده و پيامي را به زبان او نمايش مي دهد. ببينيد:



گفتگوي آنلاين سايت سالن كودكان

صورتي كه پاسخگوي صدها مكالمه خواهد بود
بسياري از مشتريان احساس مالكيت و خودي بودن با برند شما دارند، چقدر خوب. گفتگوي ويديويي (ويديو چت) نيز يكي از بهترين ابزار براي ايجاد يك گفتگوي گرم و صميمي و در جهت درگير نمودن مشتري با شركت شماست.
Schuh يك راه حل عالي براي اين موضوع دارد. ويديو چت آنها 2 انتخاب براي شما قرار مي دهد: مي توانيد بين گفتگوي متني يا ويديويي آزادانه انتخاب كنيد.
اين حق انتخاب دادن به مشتري، احساس قدرت دهد. همچنين مي توانيد به آنان بگوييد كه تنها شما مي توانيد ما را به عنوان سرويس دهنده ببينيد و ما چنين امكاني نداريم. اين نيز به مشتري اعتماد به نفس خواهد داد.



گفتگوي مستقيم با وبكم

گفتگوي مستقيم يك ابزار عالي براي صحبت مستقيم با مشتريتان است و همچنين اين قابليت را دار كه سريعا پاسخ مورد نظر را بگيريد. لايو چت مي تواند همچنين مشتري شما را مطمئن سازد كه گوش هاي شما شنواي آنهاست.
با شخصي تر و راحت تر جلوه دادن پنل گفتگوي مستقيم، مي توانيد كساني در هدف قرار دهيد كه به دليل مشخص و خاص به وبسايت شما آمده اند. شبيه يك دستيار يا همكار فروشگاهي در يك فروشگاه محلي، شما مي بايست بدون پرحرفي زياد با مشتريان گفت و گو كنيد.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ ] [ ۰۱:۳۶:۱۸ ] [ طراح ]

در كتاب راه‏هاي بي انتها براي بهينه سازي وبسايت، سئو و بازاريابي آنلاين، جان روگنرود، به شما نشان مي دهد كه چطور پايه هاي وبسايت خود را استحكام ببخشيد و رتبه هاي بالا را در موتورهاي جستجو به دست آوريد. در نسخۀ خلاصه شده از اين كتاب، نويسنده يك خط بيروني براي يك استراتژي موفق در بهينه سازي وبسايت ها را ترسيم مي كند.

the-book

هدف بهينه سازي موتورهاي جستجو، ترغيب دائمي crawlerها براي مراجعۀ هميشگي به وبسايت شماست نه آنكه تنها سايت و صفحات مورد نظر را پيدا كنند اما خب؛ اين هم بخشي از كار ربات ها يا Crawlerها مي باشد كه شما را در صورت لايق دانستن به صفحات بالاتر در صفحات نتايج جستجو ببرند.
درخواست بهينه شدن تنها يك بار نيست اما پردازش نيازمند نگهداري، ميزان سازي، تست مداوم وبسايت و مانيتورينگ آن مي باشد.
در ادامه، 4 مرحله براي يك استراتژي جهت بهينه سازي سايت آورده شده است. از اين مراحل بهترين استفاده را جهت سئوي سايت خود انجام دهيد.سئو و بهينه سازي سايت
1- تحليل هدف بازار فروش
2- كار بر روي كليدواژه هاي مورد نظر و توسعۀ وبسايت در زمينه هاي مذكور
3- بهينه سازي و توليد محتوا و در نهايت معرفي وبسايت به جستجوگرها
4- آزمايش و تستينگ مداوم وبسايت و سنجش و آناليز آن توسط ابزارهايي چون گوگل آناليتيكس


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۴ اسفند ۱۳۹۲ ] [ ۰۱:۳۱:۰۴ ] [ طراح ]

تيتر اين مطلب از پايه درست است. اين وبسايتها واكنشگرا نيستند. اينكه بايد بشوند يا خير مطلب ديگري است كه بايد در مناظرات مطرح كرد. شما هم نظر خودتان را در ارتباط با اين موضوع مطرح كنيد.
جوانب مثبت و منفي طراحي واكنشگرا مربوط به هر كدام از اين سايت ها و استراتژي هاي خاص خودشان مي باشد.

نظر شما در مورد ليستي كه در ادامه مي آيد چيست؟

كمپاني بزرگ اپل (Apple)

از همين ابتدا تعجب نكنيد چراكه سايتهايي هم رده و بزرگتر از اپل هم هستند كه طراحيشان واكنشگرا نيست. اپل يك سايت واكنشگرا و يا حتا يك موبايل سايت ندارد. مي پرسيد پس چه دارد؟ البته، اپل از يك اپليكيشن استفاده مي كند.

Apple Res

آمازون (Amazon)
آمازون، احتمالا بزرگترين فروشگاه اينترنتي در جهان سايت واكنشگرايي ندارد اما از يك طراحي اختصاصي براي دستگاه هاي موبايل استفاده مي كند. شما صفحه اصلي سايت را وقتي با دستگاه موبايلتان باز مي كنيد مي بينيد كه تصاوير و متون تا يك نقطۀ مشخص تغيير سايز مي دهند و اگر پنجره اصلي را كوچك كنيد جابجايي بين نقاط مختلف سايت را خواهيد ديد.
ناگفته نماند كه آمازون يك اپليكيشن بسيار موثر را به كار گرفته كه 30 درصد تراكنش هاي سايت از طريق همين اپليكيشن انجام مي شوند. اينجاست كه بايد گفت همۀ سايت ها نه تنها نياز به واكنشگرا بودن ندارند، حتا برايشان ممكن است سودمند هم نباشد (و همين جا اعلام مي كنيم كه ممكن است تيتر اين مطلب كمي با زياده روي نوشته شده باشد!)

Amazon App1Amazon App2

سرويس جهاني بي بي سي (BBC)
سلسله سايت‏هاي بي بي سي تجربۀ طراحي واكنشگرا را با راهنماهاي چند رسانه اي WWI داشته اند. انتظار مي رود كه بخش بيشتري از اين سايت ها در طول زمان به واكنشگرايي روي آورند.
اما وبسايت اصلي شركت هم جالب آنكه به طور كامل واكنشگرا نيست و دقيقا مثل همان آمازون يك حالت پيچيده و بزرگ دارد. البته بي بي سي هم تعداد زيادي اپليكيشن نظير iPlayer و BBC News دارد.

BBC APP1BBC APP2

هافينگتن پست (Huffington Post)
براي ناشران، يك سايت واكنشگرا بسيار ياري رسان و چشم گير است و از اين رو لطف گوگل هم در صفحات نتايج شاملش مي گردد. هافينگتن پست هم از يك اپليكيشن و يك موبايل سايت استفاده مي كند. (تصوير زير)

Huff APP

والمارت آمريكا (Wallmart USA)
والمارت كانادا طراحي واكنشگراي خود را در نوامبر 2013 پرده برداري كرد و رشد 20 درصدي بازديد كننده اش از ساير دستگاه ها را ديد.
والمارت آمريكا نيز يك اپليكيشن دارد (كه يك فروشگاه داخلي را نيز در خود دارد) و همچنين يك موبايل سايت اما هنوز واكنشگرا نشده است.
شبيه آمازون، شايد والمارت هم چيزي شبيه به آمازون است كه تنها يك خرده فروشي است اما يك خرده فروشي كه از يك سايت قدرتمند بهره مي برد و نيازي نمي بيند تازه طراحي خود را واكنشگرا كند.
تصويري از موبايل سايت والمارت آمريكا:

Walmart USA

تصويري از طراحي واكنشگراي والمارت كانادا:

WalmartCA

بخش خبري سايت ياهو (Yahoo News)
به نظر مي رسد كه ياهونيوز پاسخگوي كساني است كه ميخواهند از دستگاهي به غير از پي سي يا لپ تاپ بدان دسترسي پيدا كنند. زمانيكه ما مرورگر را تغيير سايز داديم، تغييري در صفحۀ اصلي ظاهر نشد، اما وقتي كه همين كار را بر روي يك دستگاه موبايل هوشمند تست كرديم يك تغيير حالت بسيار خوب بدون اينكه URL اصلي تغيير كند را شاهد بوديم. اين نوع طراحي نيازمند يك كدنويسي طولاني است كه بيشتر از يك طراحي به صورت واكنشگرا وقت مي گيرد و در عين حال امكان دارد در موبايل هايي با اسكرين هاي تو رفته با خطاي نمايش صحيح مواجه شويم.

Yahoo!NewsApp

تارنماي علي بابا (Alibaba)
كشور چين يكي از كشورهاييست كه بسيار به دستگاه هاي موبايل وابستگي دارد اما علي بابا سايت واكنشگرا ندارد. البته؛ اين سايت هم استراتژي آمازون را پيش گرفته است. يك سايت موبايل دارد كه به صورت گسترده از كاربران براي دانلود اپليكيشن خود درخواست مي فرستد.

AlibabaAPP1AlibabaAPP2

سرويس اشتراك گذاري ويديوي يوتيوب (Youtube)
سايت هاي گوگل تماما واكنشگرا هستند به غير يوتيوب. سايتي كه پهناي باند بي شماري در اختيار كاربر قرار مي دهد و حجم زيادي از ويديو را در طول شبانه روز پذيراست. البته اين شما را شگفت زده نمي كند! البته؛ يوتيوب اپليكيشن مخصوص به خود را براي ارائه به كاربران دارد كه هم اكنون با بيشتر نسخه هاي اندرويد سازگار است.

YouTubeApp


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۴ اسفند ۱۳۹۲ ] [ ۰۱:۳۰:۴۱ ] [ طراح ]

با گسترش تلفن هاي همراه هوشمند در بازار، اين بازار سهم بيشتري را اكنون به خود اختصاص داده است. حالا اين بسيار مهم است كه وبسايت‏ها يك نسخۀ موبايل هم براي صفحاتشان داشته باشند؛ يك نسخۀ خاص كه صفحاتش كوچك‏تر و سريع لود شود. همچنين جايگزيني پاسخگو براي كاربران تلفن همراه در مقابل نسخه‏هاي سنتي و قديمي باشد. 

سئوي موبايل

آيا در چشمان گوگل، تفاوتي ميان طراحي واكنش‏گرا و نسخ قديمي موبايل سايت‏ها وجود دارد و در سئو موثر است؟ خوشبختانه بله! مهندس ارشد گوگل -مت كاتس- در يك ويديويي كه از وي منتشر شده، نگاهي به اين موضوع داشته است.

در ابتدا، بسياري از مردم مي‏پرسند كه اصولا طراحي واكنش‏گرا چيست. خب اين يك موضوع كمابيش جديد است و حتا بسياري از وبمستران اطلاعات دقيقي از اين نوع طراحي ندارند.

به گفتۀ مت كاتس "طراحي واكنش‏گرا تنها بدين معني است كه همانطور كه يك سايت با يك مرورگر دسكتاپي (كامپيوتري) كار مي‏كنند، همانطور مي‏توانيد به نسخۀ موبايل دسترسي داشته باشيد. تنها، صفحات و همه آنچه كه در وب مي‏بينيد تغيير سايز داده و سايز صفحه بر اساس صفحۀ مانيتور تلفن هوشمند شما تغيير خواهد كرد.

اما كدام؟ طراحي واكنش گرا يا موبايل سايت؟

قطعا اين دو براي گوگل متفاوت است و جستجوگر آن نيز نسخه هاي واكنش‏گرا (قالب بندي با صفحۀ دسكتاپ، موبايل هوشمند و تبلت ها) را به نسخه هاي موبايل سايت، تبلت سايت و نسخه هاي دسكتاپي بيشتر ترجيح مي‏دهد.

به معناي ديگر ، هرچه وبسايت و محتواي شما به صورت بهينه براي دستگاه هاي موبايل طراحي شده باشد، رتبه بالاتري براي كاربران آن دستگاه دارد. اين موضوع به خوبي حس مي شود كه نمايش سايت هاي بهينه نشده و ضعيف در دستگاه هاي موبايل پارامتر مناسبي براي گوگل محسوب نمي‎شود.

براي ايجاد يك سايت واكنش‏گرا، نياز است تا با داشتن دانش كدنويسي CSS تنها با چند خط كد، سايت خود را واكنشگرا نماييد. چراكه تفاوتي ميان كدنويسي ميان سايتهاي دسكتاپي با سايت‏هاي واكنش‏گرا نيست و با يك نوع كد نوشته مي‏شوند.

تنها بايد مسير جستجو و خزيدن ربات‏هاي گوگل را براي سايت واكنش‏گراي خود باز بگذاريد. براي انجام اين امر نياز است تا محدود كننده هاي فايل Robots.txt را از ميان برداشته و كدهاي مورد نظر را در قالب سايت بگنجانيد تا ربات‏ها ضمن جستجوي بدون محدوديت در ميان سايت شما، به راحتي سايت اصلي را از سايت واكنش‏گرا تشخيص دهند.

هنوز فكر مي كنيد وقت سئو و بهينه سازي وبسايت براي تلفن هاي هوشمند نرسيده است؟


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ ] [ ۰۴:۲۸:۱۴ ] [ طراح ]

تقريبا يك ماه ديگر مي شود يك سال از زمانيكه شاهد آخرين آپديت تولبار پيج رنك گوگل بوديم. +  +

اين ذات تكنولوژي است كه حتا بهترين سرويس ها بيايند و در اوج به يك باره ناپديد شوند. همانطور كه بخش فيدخوان گوگل -گوگل ريدر- آمد و پس از مدت ها ديگر نبود. و همانطور كه از ابتداي سال 2014 پيش بيني هايي از همه سو بر كاهش اعتبار و جمعيت فيسبوك مي شود. پيش بيني هايي كه حتا اگر تبليغاتي باشند و نويد افول فيسبوك در سالهاي 2017 تا 2020 را بدهند، باز هم اين امكان وجود دارد و هميشه حتا بهترين ها هم پايدار نخواهند بود.

تولبار الكسا چه شد



در مثالي ديگر و ملموس تر براي ايرانيان، اتاق هاي گفتگوي نرم افزار پيام رسان ياهو را شاهد بوديم كه ديگر نشاني از اتاق هاي ياهو نيست.

اما از اين بحث ها كه بگذريم، به موضوع پيج رنك و تلاش هاي اكثر وبمستران جهت طراحي و به روز رساني براي چند ربات گوگل و نه مخاطبين، باز مي‏گرديم.

تكليف كساني كه سالها براي گوگل سايت ايجاد كردند تا گوگل با سخت گيري فراوان و بر اساس ضوابط و قوانينش كه آن را الگوريتم مي خوانند، نمره اي به نام دامنه و صفحات سايت مورد نظر بدهند چه خواهد شد؟ اكنون كه پيج رنك نيست و الگوريتمي بس منضبط تر به نام مرغ مگس خوار آمده تا تمامي وبسايتهايي كه به وضوح كپي كاري  مي كنند را جريمه كند، چه بر آناني خواهد آمد كه نه همۀ تلاش خود را براي گوگل كرده اند و نه تقلب و فريب در كارشان بوده است؟

اين موضوع خيلي پيچيده نيست. پيشتر در مقاله با عنوان "تاثير محتواي تكراري بر سئو"، به صورت كلي تر به اين موضوع نگاهي داشتيم. پيج رنك گوگل

پس از خداحافظي اعلام نشده و شايد موقت پيج رنك و آغاز فعاليت قدرتمند الگوريتم مرغ مگس خوار، وبمستران به 2 دسته كلي تقسيم خواهند شد. 1- آناني كه متقلب و فريب دهنده بودند؛ 2- آناني كه محتواي جديد، مفيد و غير تكراري توليد كردند! انتشار الگوريتم مرغ مگس خوار، تاكيدي است بر اهميت گوگل به محتواي جديد و غير تكراري (كپي نشده) و همچنين جريمۀ كپي كاران و متقلبين. همچنين جريمه كنندۀ پاپ آپهاي مزاحم و تبليغاتي و مواردي از اين دست كه در مقالات مختلف در ارتباط با آخرين آپديت الگوريتم گوگل توضيح داده شده و در آينده نيز در اين باره مقالاتي براي علاقه مندان منتشر خواهد شد.

در اين صورت افرادي كه به موازات سئوي سفيد، به نظر كاربران و مخاطبين ديگر نيز احترام مي گذارند و كار جديدي را ارائه مي‏دهند، مورد توجه خزنده‏هاي تحت فرمان الگوريتم دسامبر 2013 قرار گرفته و سايرين منهاي جريمه‏هاي متفاوت كه در مقالۀ واكنش دستي (Manual Actions) توضيح داديم، شامل جريمه‏هاي ديگري نظير عدم نمايش وبسايت‏شان در نتايج جستجوهاي گوگل خواهند شد.

در پايان يادآور مي شويم كه حتا اگر پيج رنك گوگل، تصميم بگيرد پس از 1 سال خود را به روز نمايد، باز هم توليدكنندگان محتوا نه تنها در اولويت هستند كه در بيشتر اوقات، تنها سايت ها و وبلاگ هايي نمايش داده خواهند شد كه محتوايي را براي اولين بار منتشر مي كنند؛ آنهم اكنون كه مرغ مگس خوار، بزرگترين ضد اسپمر در حيطۀ خود شناخته مي‏شود. ادغام اين الگوريتم و پيج رنك، تولد و حمايتي بي سابقه از توليد كنندگان و مرگ و پاياني براي سارقين زحمات ديگران اعم از ربات و انسان خواهد بود. همانطور كه زمان مرگ اين جريان وقتي كه شناسايي تگ‏ها هوشمند (و بي اعتبار از نظري ديگر) شدند، فرا رسيد.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ ] [ ۰۴:۲۷:۵۳ ] [ طراح ]

گوگل محتواي مختلف را از طريق لينك هاي يك صفحه به صفحۀ ديگر پيدا مي‏كند. عموما يك پيام خطاي "يافت نشد" (معمولا يك پيام با كد HTTP 404) زمانيكه گوگل تلاش مي كند تا صفحه اي را ايندكس كند، و صفحۀ سايت به ربات جستجوگر برگشت مي‏زند نمايش داده مي شود، چراكه در هر صورت شما يا لينكي را پاك نموده و يا بدون جهت دادن به صفحه اي جديد تغيير نام داده ايد. شايد هم به خاطر اينكه در تايپ لينك مورد نظر خطا داشته ايد!

صفحه 404

عموما خطاي 404 ضربه اي به رنكينك سايت شما در گوگل نمي‏زند و شما با امنيت مي‏توانيد آنها را ناديده بگيريد. به صورت معمول، آنها به علت خطاي تايپي نمايش داده مي‏شوند. (مثلا براي لينك هايي كه به صورت اتوماتيك توسط سيستم مديريت محتواي وبمستر توليد مي شوند)

براي ديدن اينكه لينكهاي غيرمعتبر از كجا مي آيند، در اكانت وبمستر تولز خود بر روي URL كليك كنيد. در قسمت error dialog بر روي تب linked from these page كليك كنيد.

اگر لينك ها از سايت شخصي تان مي آيند آنها را اصلاح يا حذف كيد. و اگر از يك سايت خارجي مي آيند مي توانيد از اين اطلاعات براي بهبود شرايط وبسايتتان اقدام كنيد. براي مثال، اشتباه املايي در يك سايت معتبر (www.example.com/awsome به جاي www.example.com/awesome) ممكن است به سادگي رخ دهد. در اينجا به جاي نمايش خطاي 404 مي توانيد از تغيير مسير 301 براي URL اشتباه استفاده كنيد تا آن را به نشاني URL جديد هدايت نماييد. شما همچنين مي توانيد كاربران و مخاطبين سايت خود را زمانيكه با صفحۀ 404 مواجه مي شوند كمك كنيد تا بتوانند آنچه را كه مي خواهند در سايت شما بيابند. اين بسيار بهتر از اين است كه كاربر تنها در صفحه اي با پيغام "404؛ پيدا نشد" مواجه شود.

شما همچنين مي توانيد با وبمستر سايت مورد نظر تماس گرفته و با ارسال لينك اشتباه، از وي بخواهيد تا آن را حذف و يا اصلاح و به روز رساني كند.

404ها به صورت كاملا طبيعي قسمتي از يك سايت را تشكيل مي دهند. (و در بسياري از مواقع مفيد هم هستند) شما به احتمال زياد هرگز قادر به كنترل تمام لينكهاي سايت خود نيستيد و امكان كنترل همۀ ارورهاي 404 كه در وبمسترتولزتان ليست شده را نداريد. به جاي آن، تنها مطالب با درجۀ بالا را چك كنيد و در صورت امكان اصلاح نماييد؛ سپس آنها را منتقل كنيد.

ساخت صفحات زيبا و كاربردي 404

يك صفحۀ 404 چيزي است كه كاربر زمانيكه با يك صفحۀ بي محتوا و بدون خروجي در سايت شما به دلايل مختلف نظير كليك نمودن روي يك لينك ناقص، يك صفحه اي كه حذف شده و يا خطاي املايي مواجه مي گردد. يك صفحۀ 404 زماني فراخواني مي شود كه درخواست يك صفحه كه وجود ندارد به سرور ارسال شود. در اين زمان وب سرورها، يك پيام با كد 404 HTTP به عامل كاربر باز مي گرداند كه به كاربر اطلاع دهد كه صفحۀ درخواستي مورد نظر وجود ندارد.

اگر شما به سرور دسترسي داريد، به شما پيشنهاد مي كنيم تا يك صفحۀ اختصاصي 404 خلق كنيد. يك صفحۀ خوب و اختصاصي 404 به مردم كمك مي كند تا اطلاعاتي را كه به دنبالشان مي گردند به راحتي پيدا كنند.

صفحه 404 سايت اپل



به علت اينكه يك صفحۀ 404 مي تواند يك صفحۀ HTML استاندارد باشد، شما مي توانيد هرطور كه مي خواهيد آن را اختصاصي سازي نماييد. در اينجا پيشنهاداتي براي ايجاد و خلق يك صفحۀ كاربري 404 كه مي تواند ياري رسان بازديدكنندگان سايت شما باشد و به ايشان براي يافتن آنچه كه به دنبالش هستند كمك كند، را ارائه مي كنيم:

    به روشني به بازديدكنندگان بگوييد كه صفحه اي كه را كه به دنبالش هستند، پيدا نمي‏شود. اين موضوع را با لحني دوستانه و صميمي بگوييد.
    مطمئن شويد كه براي صفحۀ 404 خود همانطور وقت و انرژي مي گذاريد كه براي ساير قسمت هاي سايتتان.
    در نظر داشته باشيد كه مي توانيد سلسله لينك هايي از محبوبيت ترين مقالات يا پست هايتان و حتا لينك صفحۀ اول سايت را در اين صفحه بگنجانيد.
    فكر تهيۀ نمودن راهي براي كاربران جهت گزارش يك لينك خراب باشيد.
    لازم به توضيح نيست كه هرچقدر هم صفحۀ طراحي شدۀ 404 شما زيبا و كاربردي باشد، شما احتمالا تمايلي به نمايش آن در نتايج جستجو گوگل نداريد. به منظور جلوگيري از ايندكس شدن صفحات 404 توسط گوگل و ساير موتورهاي جستجو، اطمينان حاصل نماييد كه وب‏سرورتان زمانيكه يك صفحۀ گمشده درخواست مي شود، كد 404 را به درستي نمايش دهد.
    از ابزار Enhance 404 widget جهت قرار دادن يك باكس جستجو در صفحۀ 404تان استفاده كنيد و به كاربران جهت كمك براي يافتن اطلاعات مورد نيازشان راهنمايي كلي ارائه كنيد.
    از ابزار Change of Address  جهت اطلاع رساني به گوگل در مورد انتقال سايتتان استفاده كنيد.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ ] [ ۰۴:۲۷:۳۲ ] [ طراح ]
دلايل زيادي وجود دارد كه دسترسي ربات گوگل به صفحات و يا كل يك سايت محدود و يا كاملا قطع شده باشد. يكي از اين دلايل مي تواند تنظيمات DNS دامين يا ايجاد مشكلاتي در سرور سايت باشد. اين قبيل اتفاقات مي‏تواند به Seoي سايت شما آسيب بزند و در موارد بسياري، موتور جستجوگر و ربات گوگل نتواند صفحات سايت را ايندكس كند.

براي يافتن اينكه آيا در تنظيمات DNSتان مشكلي وجود دارد يا خير، گوگل در سلسلۀ ابزارهاي وبمستر (Webmaster/tools...) به شما كمك خواهد كرد. براي پيدا كردن وجود يك مشكل در بخش DNS سايت خود به صفحه وبمسترتولز خود برويد و از مسير Crawl، مي توانيد گزارشي از 90 روز قبل تا كنون را توسط اين ابزار و اين بخش مشاهده كنيد.

عدم دسترسي گوگل به سايت

    جان مولر در اين ارتباط مي‏گويد:

    اين قبيل اتفاقات ممكن است در مدت كوتاهي بر سئو سايت شما تاثير گذار باشد ولي در دراز مدت به جايگاه قبلي خود باز خواهيد گشت. زمانيكه دسترسي روبات هاي گوگل به صفحات سايت شما ممكن شده و به بازخواني مجدد و ايندكس آنها بپردازند دوباره جايگاه خود را در نتايج گوگل كسب خواهيد كرد. ولي اين امر نيازمند گذشت زمان خواهد بود. البته توجه داشته باشيد كه برگشت به جايگاه قبلي در صورتي رخ خواهد داد كه تغييري اساسي در الگوريتم هاي گوگل در اين زمان ايجاد نشده باشد.

اين سخنان بدان معناست كه سرور هر سايتي ممكن است حتا با توجه به آپتايم 99 درصدي، در مواقعي (حتي دقايقي) با قطعي مواجه شود و يا با تنظيمات اشتباه و دسترسي‏ها و محدوديت‏ها با استفاده از فايل robots.txt، موجب بروز خسارتي چون عدم ايندكس شدن صفحات سايت توسط ربات گوگل گردد كه با استفاده از يكي ديگر از امكانات وبمسترتولز يعني بخش Crawl Errors نيز تا حد قابل توجهي حل شدنيست.

براي رفع اين موضوع به بخش Crawl و زيرمنوي Crawl Errors برويد و ليست صفحاتي كه به دليل عدم وجودشان، خطا گرفته و ايندكس نشده اند را در دو نسخۀ وب و گوشي هوشمند، مشاهده نماييد. در 95 درصد از مواقع، اين صفحات، صفحاتي هستند كه ديگر وجود ندارند و همان خطاي معروف 404 را با خود به يدك مي كشند.
2عدم دسترسي گوگل به سايت

2 راه براي رفع اين مساله وجود دارد: 1- نشاني هاي مورد نظر را محتوادار نموده و سپس Mark as fixed كنيم. 2- و يا از طريق حذف لينك ها به 3 روش (كه توضيح آن از حوصلۀ اين جستار خارج است) از وجود لينك هاي اضافي در سايت خود جلوگيري كنيم.

سپس مي توانيد از طريق گزينۀ Fetch as Google تا 500 دفعه، دستور دوباره ايندكس شدن صفحۀ اصلي و يا تمام صفحات سايت را وارد كنيد تا مجددا گوگل، سايت شما را بازبيني و ايندكس نمايد.

ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ ] [ ۰۴:۲۶:۵۳ ] [ طراح ]

با توجه به تعدد پرسشهاي كاربران محترم، امروز مقاله اي را تحت عنوان ذكر شده خدمتتان ارائه مي كنيم.

لينك هاي مخرب را پاك كنيد


همانطور كه پيشتر اشاره كرديم، گوگل پس از ارائۀ الگوريتم پنگوئن و سپس پنگوئن 2، ضد اسپم خود را تا جاي ممكن فعال و بخشي را تحت عنوان واكنش دستي كه توسط كارمندان

 گوگل مديريت مي شود ارتقا داد و موضوع بك لينك ها و بك لينك فروشي نيز حداقل در اين حالتي كه جا افتاده بود حذف و غير كارآمد شد.

براي بازديد گرفتن و رسيدن به جايگاه مطلوب خود در گوگل، راه هايي را نظير نوشتن به عنوان ميهمان و فعاليت حرفه اي (و نه اسپم گونه) هم در مقالات پيشين بدان اشاره شد و هم بيشتر در اين ارتباط خواهيم نوشت.

امروز اما، در خدمتتان هستيم و در ارتباط با بك لينك هاي غير واقعي و در واقع تقلبي گفتگو مي كنيم.

مدت تقريبا قابل توجهي است كه فروختن بك لينك به يك بيزينس بدون دردسر و البته با كلاه گذاشتن بر سر ربات هاي گوگل تبديل شده است. بدين معني كه فرض بفرماييد اگر يك زماني وبمستران و بلاگرهاي ايراني تنها از روي عشق و علاقه و ايجاد رابطه اي چند سويه بدون توجه به موضوعاتي چون سئو، پيج رنك، رتبه و جايگاه گرفتن در نتايج گوگل، يكديگر را لينك مي كردند، امروز اما شرايط به گونۀ ديگريست. سايتهايي به وجود آمدند كه پشت سرشان ممكن بود صد يا هزار عدد وبلاگ و سايت با يك سري محتواي تكراري، بي خاصيت و غير مفيد وجود داشته باشند.

مديران اين تارنماها، پس از مدتي كه از گوگل رنك مي گرفتند، لينك تمامي سايتهايشان را به يك صفحۀ استاتيك و ساده منتقل مي كردند و براي درج تبليغ شما (يا همان بك لينك معروف غير واقعي) بر اساس رنكي كه از خود گوگل گرفته بودند، اقدام به فريب گوگل نموده و بر اساس همان رنك دريافت شده به ساير مديران سايت ها و وبلاگ ها تعرفه مي دادند؛ و اين مديران ساده انديش و بدون اطلاع بودند كه كمترين تجربه اي در زمينۀ سئو و بك لينك نداشتند و گرفتار مسائل و سختي هاي سئو مي شدند. چراكه اگر كوچكترين اطلاعي از موضوع سئو مي داشتند، اين هزينه، اميد و وقتشان را بر روي سئوي حرفه اي سايتشان مي گذاشتند تا برايشان نتيجه بخش باشد.

امروزه اما همانطور كه گفته شد گوگل اين نوع سايت ها و وبلاگ ها را جريمه خواهد كرد.

طبق مقاله اي كه توسط بخش وبمسترتولز نوشته شده، نگاهي داريم به لينك هاي غير واقعي و مشكلاتي كه براي يك كاربر غير وارد ممكن است به وجود آيد. هر نوع پيوندي كه تنها به صرف و هدف افزايش پيج رنك سايت و يا بهبود رتبه بندي شما در نتايج گوگل ايجاد ميشود بعنوان لينك غير طبيعي شناخته خواهد شد و برخلاف راهنمايي ها و اصول وبمستر گوگل است. كه شامل لينك هاي ورودي به سايت و خروجي از آن ميشود.

بك لينك هاي غير طبيعي مخرب هستند

يك مثال و راه حل: وبسايت يا وبلاگي تنها به قصد بك لينك شدن و فروختن بك لينك ايجاد مي شود و مطالبي غير مفيد بر روي خروجي آن درج مي شود. در صورتيكه اين تارنما و تارنماهاي مشابه، پس از مدتي از آغاز فعاليت شروع به لينك دادن به يك سايت خاص كنند، نه تنها بك لينك ها (كه شكلي شبيه به يك سايت معمولي دارند) جريمه مي شوند (طبق آخرين آپديت الگوريتم گوگل) كه سايت لينك داده شده نيز در معرض خطر ربات هاي جستجوگر گوگل قرار خواهند گرفت.

راه حل

در يك واژه Disavow كردن اين لينك ها و اين سايت ها را مي توان پيشنهاد نمود.

اما Disavow links چيست؟ و چگونه عمل مي كند؟

وبمستر مي تواند براي اطلاع دادن به ربات هاي جستجوگر در اين مورد كه آن لينك مورد نظر، مخرب است و سايت وي تمايلي به لينك شدن سايت خود ندارد، با تكميل نمودن فرمي اين مساله را به اطلاع ربات هاي گوگل مي رساند و خود را از گزند لينك هاي مخرب حفظ مي كند.

نحوۀ عملكرد Disavow links در وبمسترتولز

چه لينك هايي از نظر گوگل غير واقعي هستند؟



    به صفحۀ اصلي وبمسترتولز برويد و بر روي سايت مورد نظرتان كليك كنيد.

    در قسمت داشبورد، روي Search Traffic كليك كنيد و سپس Links to Your Site را برگزينيد.

    زير عبارت Who links the most، بر روي More كليك كنيد.

    روي Download more sample links كليك كنيد. اگر روي Download latest links كليك كنيد نيز آخرين تاريخ ها را نيز مشاهده خواهيد كرد.

زمانيكه در حال ديدن لينك هاي سايت خود در وبمسترتولز هستيد، ممكن است بخواهيد هر دو نسخۀ دومين با www و بدون www را تاييد كنيد. براي گوگل اين دو كاملا متفاوت هستند. نگاهي به اطلاعات هر دو بيندازيد. (اطلاعات بيشتر)

به ترتيب زير مي توانيد لينك هاي مورد نظر را Disavow كنيد.

    به صفحۀ diwavow links tool page برويد.

    سايت خود را انتخاب كنيد.

    بر روي Disavow links كليك كنيد.

    بر روي Choose file كليك كنيد.

نكته: بارگذاري يك فايل جديد باعث از بين رفتن بارگذاري هاي پيشين و جايگذاري فايل جديد با فايل قديمي خواهد شد.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ ] [ ۰۴:۲۶:۰۲ ] [ طراح ]
با حضور الگوريتم گوگل پاندا بود كه قدم اصلي در حفظ و صيانت از حقوق توليدكنندگان محتوا در اينترنت برداشته شد. سايت هاي اسپمينگ جريمه شدند و فرم هايي از جانب گوگل در اختيار توليدكنندگان قرار گرفت كه آنها نيز بتوانند اگر تخلفي از ديد گوگل جا ماند، گزارش كنند و از طريق گزارش دستي، آن چند درصد جزيي خطا نيز برطرف گردد.

موارد حقوقي هميشه قابل توجه و با اهميت بوده اند اما بسيار كمتر به آن‏ها توجه مي‏كنيم و از پيچ و خمشان آگاهيم. شايد هم اين، خطاي بسياري از ما و همكاران ماست كه در اين امور تفحص و تحقيق مي‏كنند اما همين محتوا را با كاربران فارسي زبان به اشتراك نمي‏گذارند. ما در اينجا اين مسائل را باز مي‏كنيم و در جهت تضييع نشدن حقوقتان در موضوع كپي رايت، اطلاعات ناب و درجۀ اولي در اختيارتان قرار مي دهيم. با ما همراه باشيد...
    به گوگل خوش آمديد...

    از شما بابت استفاده از خدمات و محصولات‏مان سپاسگزاريم. اين خدمات توسط شركت گوگل ارائه شده اند. گوگل واقع در ايالات متحدۀ امريكا، كاليفرنيا 94043، مانتين ويو است.

    با استفاده از خدمات ما، شما قوانين حقوقي ما را مي‏پذيريد. لطفا دقيق مطالعه نماييد.

    ما در اينجا، با توجه به موضوع مقاله، به توضيحات مكفي در ارتباط با مسالۀ حقوقي حمايت از توليدكنندگان محتوا مي‏پردازيم.

گوگل در اين زمينه و در بخش "حقوق خصوصي و حفاظت از كپي رايت" مي‏گويد:

  سياست حفظ حقوق خصوصي گوگل توضيح مي‏دهد كه چگونه از اطلاعات و حريم شخصي شما حفاظت مي‏كند. با استفاده از سرويس‏هاي ما، مي‏پذيريد كه گوگل مي‏تواند از بخشي از اطلاعات شما بر اساس سياست‏هاي حقوقي اش استفاده كند.

 ما بر اساس ابزار U.S. Digital Millennium Copyright Act، پيگير ادعاهاي افراديكه حقوقشان تضييع شده هستيم و در صورت صحت ادعا، حساب متخلفين را مسدود خواهيم كرد.

 ما مالكيت معنوي و حقوقي آنلاين افراد را به رسميت مي شناسيم. اگر شما فكر مي‏كنيد كه كسي در حال نقض حقوق شماست و قصد اطلاع رساني به ما را داريد؛ مي توانيد اطلاعات مورد نظر خود در اين باره را به ما گزارش دهيد.

فرم تكميل اطلاعات ضد اسپم گوگل

ثبت گزارش در هر يك از سرويس هاي گوگل، ممكن است جهت بررسي تا يك هفته نيز زمان ببرد و حتا پس از رسيدگي به شكايت شما، از طريق ايميل، اس ام اس يا فكس مطلع نخواهيد شد اما گوگل پس از تكميل اين فرم براي شما يك ايميل تاييديه ارسال مي كند. شما خودتان بايد روزانه بخش مورد شكايت را بررسي نماييد و رسيدن به حقوقتان را پيگيري كنيد.

همچنين براي پيشرفت وب فارسي و همچنين رشد بيشتر محتوا و عدم كپي برداري سايت هاي متقلب از سايرين، مي‏توانيد با تكميل اين فرم در بخش جستجوي وب، گزارش مورد نظر را به گوگل بفرستيد. اين موضوع همچنين باعث خواهد شد كه محتواهاي مورد نظرتان را در چندين و چند سايت نديده و هر روز شاهد محتوايي نو و جديد باشيم.

مراحل ثبت يك گزارش خريد و فروش بك لينك غير طبيعي به صورت تصويري:

مبارزه گوگل با اسپمينگ

انتخاب گزينه هاي گزارش تقلب

به صفحه بعد برويد

انتخاب يكي از موارد تخلف

ثبت تخلفات خريدار و فروشنده بك لينك غير طبيعي


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ ] [ ۰۴:۲۵:۳۶ ] [ طراح ]
ابتدا قبل از هر چيزي اگر اكانت در گوگل نداريد يكي بسازيد.

وارد صفحۀ وبمستر تولز گوگل بشويد و طبق دستورات زير عمل كنيد:

صفحه اصلي وبمستر تولز

پس از ورود به اين سرويس بر روي دكمه ...Add a site كليك كنيد در نوار كشوي كه باز مي شود آدرس وب سايت خورد را به صورت http://www.yoursite.com وارد كنيد . و سپس دكمه Continue را جهت ثبت وب سايت كليك كنيد. كليد Add a site در وبمستر تولز

حال آدرس سايت نمايش داده خواهد شد كه نياز به تاييد دارد. براي تاييد سايت بر روي گزينه Verify this site كليك كنيد تا وارد صفحه Verify ownership شويد در قسمت Verification method سه روش را در اختيار شما قرار ميدهد تا به صورت دلخواه انتخاب كنيد.

روش اول اضافه كردن كد html به كدهاي html سايت است مانند توضيحاتي كه در بخش Show me an example آمده است.

روش دوم اضافه كردن فايل html در روت وب سايت است ابتدا آن صفحه را دانلود ميكنيد و سپس در روت وب سايت آپلود ميكنيد. پس از آپلود بايد بتوانيد نشاني كامل فايل را كه پس از آدرس دامنه تان مي آيد ببينيد. (مثال: http://example.com/uvrjvrbrtbtsz2540ne524b242w5b4h523n4)

روش سوم اضافه كردن كد به dns وب سايت است كه البته دو روش اول ساده تر و كاربردي هستند.

بعد انجام هريك از اين روشها بر روي Verify كليك كنيد تا در صورت انجام درست مراحل وب سايت تائييد گردد.

ورود بخش مديريت يك وب سايت

بر روي نام وب سايت مورد نظر كه از قبل ثبت گريده كليك كنيد تا وارد بخش مديريت آن شود.

محل درج نشاني در وبمستر تولز

در اين صفحه اطلاعات كلي از آخرين وضعيت سايت نمايش داده مي شود.اين اطلاعاتي در مورد وضعيت sitemap ها، وضعيت بازبيني سايت توسط موتور گوگل و وضعيت كلمات كليدي جستجو شده براي ورود به سايتتان است.

در منوي سمت چپ صفحه ليست كشوي مي بينيد كه به وسيله آن به ساير قسمت هاي مديريت دسترسي پيدا خواهيد كرد.

توضيحات منوي تنظيمات سايت Site configuration

مديريت Sitemap

يا نقشه وب سايت، شما وقتي يك صفحه را در وب سايت خود مي سازيد مي توانيد با چند استاندارد آدرس اين صفحات را به گوگل و ساير موتورهاي جستجوگر معرفي كنيد به مجموعه اي از اين آدرس هاي كه در قالبي خاص تعريف ميگردند نقشه سايت يا سايت مپ مي‏گويند.

گوگل اين امكان را مي هد كه نقشه سايت را به صورت استاندارد Feed "خوراك" و XML ثبت كنيد.

ثبت نقشه سايت در گوگل مي تواند خيلي سريع تر صفحات وب سايت شما را در گوگل ذخيره كند و به ديگران اين امكان را مي دهد، آدرسهايي كه ممكن است لينكي به آنها داده نشده باشه را پيدا كنند. همچنين تغييرات صفحات را خيلي سريعتر شناسايي خواهد كرد. استفاده از اين سرويس خيلي موثر است پس از ثبت نقشه سايت مي توانيد در قسمت SITEMAP STATS مجموع صفحات وب سايت شما و ميزان صفحات ذخيره شده در گوگل را نمايش مي دهد.

مديريت دسترسي خزنده به قسمتهاي سايت (Crawler access)

براي جلوگيري از ديده شدن قسمت هاي از وب سايت مانند فولدرها و صفحات به دلايلي مانند جلوگيري از هك شدن وب سايت و همينطور عدم افشاي بعضي از مطالب مي توان از فايلي به نام robots.txt استفاده كرد كه اين فايل فرمت خاصي دارد كه اين امكان را مي دهد كه ربات هاي موتورهاي جستجوگر را مديريت كرد كه به كداميك از صفحات و فولدرها دسترسي داشته باشند.

تمام موتور جستجو گر از اين فايل پشتيباني مي كنند گوگل در اين بخش اين اجازه را مي دهد كه كنترل بيشتري بر روي دسترسي ها داشته باشيد. امكان حذف آدرسها در تب Remove URL يكي از اين موارد است همچنين در تب Generate robots.txt به توليد فايل robots.txt پرداخت و آن را در موتور هاي جستجوي مختلف گوگل مورد آزمايش قرار داد.

مديريت SiteLinks

در صورتي كه معماري سايت به درستي پياده سازي شده باشد و داراي بازديدكننده بالا و همچنين PageRank بالايي باشد در اين صورت ممكن است كه گوگل لينك ها يا به عبارتي منوهاي وب سايت شما را به صورت خاص و تفكيك شده نمايش دهد كه اين امتيازي بسيار عالي از سوي گوگل به وب سايت شما ميباشد.

تنظيمات تغير آدرس وب سايت Change of address

اگر قصد تغيير آدرس دامنه وبسايتتان را داريد از اين قسمت ميتوانيد براي مطلع كردن گوگل از اين تغيير استفاده كنيد تا با سرعت بيشتري صفحات جديد وب سايت شما را ذخيره كند.

تنظيمات كلي (Settings)

در صفحه تنظيمات اولين مورد Geographic target است كه در اين قسمت مي توانيد موقعيت جغرافيايي يا كشور هدف را انتخاب كنيد. با اين انتخاب سايت شما فقط در جستجو هايي كه از آن كشور انجام مي شود قرار خواهد گرفت.

مورد دوم Preferred domain است كه مي توانيد به گوگل بگوييد آدرس سايت شما را با www نمايش بدهد يا نه و يا اينكه با توجه به لينك ها اين كار را انجام دهد.

مورد سوم تنظيم تعداد دفعات مراجعه خرنده گوگل به وب سايت در قسمت Crawl rate است. ممكن است كه به علت بزرگ بودن سايت و مشكلات سرور نتوانيد پاسخ گوي درخواستهاي اضافي باشيد كه در اين صورت اين مقدار بايد كم شود و در صورتي كه از عدم شناسايي به موقع تغييرات وب سايت ناراضي هستيد مقدار آن را افزايش دهيد.

توضيحات منوي Your site on the web

كلمات كليدي در جستجو نمايش داده شده search queries

در اين قسمت كلمات كليدي كه در موتور جستجوگر موجب مراجعه به سايت شما شده است به همراه موقعيت آن كلمات كليدي از وب سايت شما در صفحات گوگل نمايش داده مي شود. علاوه بر آن ميزان كليك ها و CTR ها را هم نمايش ميدهد.گر كلمه كليدي از وب سايت شما خيلي مهم واقع شود و آمار بازديد زيادي داشته باشد ستاره دار خواهد شد.

با استفاده از اين كلمات مي توان نياز كاربران را به درستي درك كرد و از اين كلمات براي بهينه تر كردن وب سايت خود بهره ببريد و در صورت استفاده از تبليغات كليكي گوگل هدفمندتر به امر تبليغات بپردازيد.

لينك ها به سايت شما Links to your site

در اين قسمت آدرس صفحاتي از وب سايت شما را كه لينكهايي ارزشمند از سايت هاي ديگر به آن داده شده است ليست شده و نمايش داده ميشود شما مي توانيد مي توان متن لينكي كه براي لينك دادن استفاده شده است و آدرس وب سايت هاي لينك دهنده را مشاهده كرد.

از ويژگي براي بهينه كردن وب سايت و لينك هاي خارجي ميتوان استفاده كرد.

لينك ورودي به سايت در وبمسترتولز

لينك هاي داخلي Internal Links

ليست صفحاتي كه در داخل سايت به يكديگر لينك داده شده اند به همراه تعداد لينكها و صفحات لينك داده شده وجود دارد.

توضيحات منوي امكانات عيب شناسي Diagnostics

خطاهاي خزنده Crawl errors

در اين قسمت خزنده يا همان ربات گوگل وقتي وارد سايت شما مي شود تا اطلاعات آن را ارزيابي كند و با خود ببرد خطاهايي كه در اين هنگام كنكاش درون سايت مواجه مي شود را نمايش ميدهد. اين خطاها به چهار دسته Web ،Mobile-Chtml ،Mobile-Xhtml تقسيم بندي گرديده است. اگر مشكلي در صفحات وب سايت شما رخ دهد گزارش كاملي در اين قسمت در اختيار شماست و اين گزارشات را جدي بگيريد ! چون حساسيت گوگل به اين خطاها بالاست.

در قسمت "Restricted by robots.txt" ليست صفحاتي كه توسط robot.txt پاك گرديده اند را نمايش ميدهد.

گزارش وضعيت خزنده Crawl stats

در اين صفحه شما گزارشي از وضعيت صفحات كنكاش شده توسط خزنده يا همان ربات موتور جستجوگر بر روي سايت را داريد كه شامل صفحات كنكاش شده درهرروز ،ميانگين مدت زمان صرف شده براي دريافت صفحات ، كيلوبايت صفحات دانلود شده در هر روز است.

شمارش خزندۀ گوگل در وبمستر تولز

پيشنهاد‌هاي كدهاي اچ تي ام ال HTML suggestions

در اين قسمت هنگامي خزنده سايت به سايت شما مراجعه ميكند اگر مسئله ي را با محتوايي صفحات سايت شما بيابد به صورت ليست از صفحات كه داراي مشكل هستند را ارائه ميدهد كه حل اين ريز مشكلات موجود در صفحات كمك بسزاي در ذخيره كردن صفحات شما در موتور جستجوگر خواهد نمود.

اين بخش شامل سه قسمت است كه هر قسمت خود شامل سه مورد Duplicate meta , Long meta , Short meta است:

قسمت اول Meta description مي باشد كه اگر توضيحاتي تكراري در صفحات وب سايت داشته باشيد در Duplicate meta description نمايش داده خواهد شد و اگر توضيحات صفحاتان بلندتر از حد مجاز باشد در Long meta descriptions نمايش داده خواهد شد كه بايد كوتاه تر گردند و اگر توضيحات صفحاتتان كوتاه باشد در Short meta descriptions نمايش داده خواهد شد كه بايد بلندتر گردند.

ساير قسمت ها نيز به همين صورت مي‎باشند.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ ] [ ۰۴:۲۵:۰۷ ] [ طراح ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ][ ۵۳ ][ ۵۴ ][ ۵۵ ][ ۵۶ ][ ۵۷ ][ ۵۸ ][ ۵۹ ][ ۶۰ ][ ۶۱ ][ ۶۲ ][ ۶۳ ][ ۶۴ ][ ۶۵ ][ ۶۶ ][ ۶۷ ][ ۶۸ ][ ۶۹ ][ ۷۰ ][ ۷۱ ][ ۷۲ ][ ۷۳ ][ ۷۴ ][ ۷۵ ][ ۷۶ ][ ۷۷ ][ ۷۸ ][ ۷۹ ][ ۸۰ ][ ۸۱ ][ ۸۲ ][ ۸۳ ][ ۸۴ ][ ۸۵ ][ ۸۶ ][ ۸۷ ][ ۸۸ ][ ۸۹ ][ ۹۰ ][ ۹۱ ][ ۹۲ ][ ۹۳ ][ ۹۴ ][ ۹۵ ][ ۹۶ ][ ۹۷ ][ ۹۸ ][ ۹۹ ][ ۱۰۰ ][ ۱۰۱ ][ ۱۰۲ ][ ۱۰۳ ][ ۱۰۴ ][ ۱۰۵ ][ ۱۰۶ ][ ۱۰۷ ][ ۱۰۸ ][ ۱۰۹ ][ ۱۱۰ ][ ۱۱۱ ][ ۱۱۲ ][ ۱۱۳ ][ ۱۱۴ ][ ۱۱۵ ][ ۱۱۶ ][ ۱۱۷ ][ ۱۱۸ ][ ۱۱۹ ][ ۱۲۰ ][ ۱۲۱ ][ ۱۲۲ ][ ۱۲۳ ][ ۱۲۴ ][ ۱۲۵ ][ ۱۲۶ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب