دارامان




سئو-طراحي سايت

سئو-طراحي سايت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : 13
ديروز : 328
افراد آنلاين : 1
همه : 518
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

در اين مطلب به مواردي كه باعث بلوك شدن وبسايت ها مي شود مي پردازيم.  بلوكه شدن يك سايت مي تواند از طريق بلوكه شدن نام دامنه سايت شما يا آي پي آدرس سايت شما باشد. در زير به آن ها اشاره كرده ايم .

ليست سياه موتورهاي جستجوگر

۱- استفاده بسيار زياد از محتواي يكسان در وبسايت.

۲- توصيف محصول توسط سايت هاي تجارت الكترونيكي برجسته.

۳- صفحاتي كه موضوع بندي مشخصي ندارند و داراي مطالب متفرقه زيادي هستند وتوسط افراد مختلفي نوشته شده است.

۴- سايت دوقلو

سايتهاي دوقلو به سايتهائي گفته مي شوند كه محتواي يكساني دارند اما آدرس دسترسي به آنها متفاوت است. استفاده از دو آدرس با محتواي يكسان يكي از روشهائي است كه تعدادي از سايتها يا مشاوران سايتها براي بالا بردن رتبه سايت (Page Ranking) استفاده مي كنند. استفاده از اين روش مي تواند باعث بلوكه شدن كل سايت شما بشود.

۵- مخفي سازي تعدادي از سايتها با استفاده از صفحاتي كه براي موتورهاي جستجو بهينه شده اند ولي محتواي چنداني براي كاربران سايت ندارند

بعنوان صفحات ورودي استفاده مي كنند. اين صفحات براي معرفي سايت به موتورهاي جستجو استفاده مي شوند در حاليكه صفحات اصلي سايت براي بازديدكنندگان متفاوت هستند. اين صفحات بطور خودكار توسط موتورهاي جستجو در سايت تشخيص داده شده و در كوتاه مدت باعث كاهش رتبه سايت و در بلند مدت باعث بلوكه شدن سايت خواهد شد.

۶- متون غير قابل مشاهده

استفاده از متون غير قابل مشاهده هم يكي از روش هاي نادرست براي بالا بردن رتبه سايت در موتورهاي جستجو است. در اين روش متوني را كه از نظر محتوائي نبايد در صفحه نشان داده شود را با رنگ پس زمينه در صفحه سايت قرار مي دهند. اين متون عموما به گونه اي هستند كه بصورت عادي مي توانند باعث افزايش رتبه سايت در موتورهاي جستجو شوند. اما بدليل اينكه روش ارائه ( غير قابل مشاهده بودن) روش غير قابل قبول موتورهاي جستحو است، توسط روباتهاي موتور جستجو تشخيص داده شده و باعث كاهش رتبه و در نهايت بلوكه شدن سايت مي شود.

۷- اقدام به ثبت سايت به مقدار زياد

اقدام به ثبت يك سايت يك صفحه اي از سايت با تكرار زياد هم مي تواند دليلي بر بلوكه شدن سايت باشد. در ۲۴ ساعت نبايد به دفعات زيادي اقدام به ثبت يك سايت كرد. بعضي از موتورهاي جستجو زمان ۳۰ روز را براي فاصله بين دفعات ثبت سايت در نظر مي گيرند. بنابراين براي سايتهائي كه اين قانون را نقض مي كنند، مشكلاتي در اين موتور جستجو پيش مي آيد. توصيه مي شود قبل از اقدام به ثبت سايت خود در موتور جستجو حتما بخش مربوط به قوانين آنرا مطالعه كنيد تا با اين مشكل مواجه نشويد.

۸- استفاده از كلمه هاي كليدي نامربوط

استفاده از كلمه هاي كليد نامربوط به محواي سايت نيز مي تواند دليلي بر پائين بودن رتبه سايت در موتورهاي جستجو باشد. استفاده از محتواي صفحه وب بعنوان كلمات كليدي مي تواند باعث بلوكه شدن سايت شود. منطقي ترين روش اين است كه تعدادي كلمه كليدي مرتبط با محتواي صفحه در بخش كلمات كليدي قرار گيرد.

۹- اقدام به ثبت سايت بصورت خودكار

تعدادي از سايتهاي اينترنتي پيشنهاد ثبت سايت شما در تعداد زيادي از موتورهاي جستجو را مي دهند، استفاده از اين روش هم مي تواند تاثير منفي در رتبه سايت شما داشته باشد. در صورت تداوم اين عمل مي توان انتظار بلوكه شدن كل سايت در موتور جستجو را هم داشت. البته اين مسئله بيشتر در مورد موتورهاي جستجوي مادر صدق مي كند.

۱۰- صفحات ورودي

منظور صفحاتي هستند كه محتواي زيادي برا بازديدكنندگان شما ندارند اما براي موتورهاي جستجو بهينه شده اند. اين صفحات به گونه اي طراحي شده اند كه بصورت خودكار يا دستي بازديدكنندگان را به صفحات بعدي در سايت راهنمائي مي كنند. استفاده از اين صفحات را مي توان با تكنيكهايي از ديد بازديدكنندگان پنهان كرد اما از ديد موتورهاي جستجو و روباتهاي آن پنهان نمانده و براي كل سايت ايجاد مشكل مي كند.

۱۱- استفاده از وب سايتهاي رايگان

استفاده از وب سايت هاي رايگان مي تواند دليل بر كم بودن رتبه يك سايت علي رغم استفاده از تمام تكنيك هاي بهينه سازي سايت باشد. زمان هايي كه سايتهاي رايگان در دسترس نيستند، بدليل اينكه مثلا پهناي باند در نظر گرفته شده براي ماه مصرف شده است، باعث كاهش رتبه سايت مي شود. البته اين اتفاق مي تواند بر روي سرويسهاي ارزان هم رخ بدهد. اگر در زماني كه روبات موتور جستجو به سايت شما مراجعه مي كند، سايت شما در دسترس نباشد ، تاثير زيادي در كاهش رتبه سايت شما خواهد داشت. به همين دليل استفاده از سرويس هاي ارزان يا رايگان را براي سايتهاي حرفه اي ، مقرون به صرفه نيست.

۱۲- مشكل آدرس اينترنتي

اگر از همه روشهاي گفته در طراحي سايت خود اجتناب كرديد و بازهم مشاهده كرديد كه سايت شما بعد از گذشت چند ماه در موتورهاي جستجو وجود ندارد، احتمالا مشكل از سرويس هاستينگ شماست. گاهي اتفاق مي افتد كه يك موتور جستجو يك آدرس آي پي را بلوكه مي كند. در اين حالت كليه سايت هايي كه از آن آي پي استفاده مي كنند هم دچار مشكل مي شوند. اين اتفاق بيشتر براي هاستينگهائي مي افتد كه با استفاده از برنامه هاي خودكار سايتهاي خود را در موتورهاي جستجو و با روشهاي غير مجاز ثبت مي كنند.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۶ دى ۱۳۹۲ ] [ ۰۲:۱۸:۳۲ ] [ طراح ]

مي دانيم كه صرفاً داشتن يك وب سايت نمي تواند موجب كسب درآمد شود بنابراين دراين مقاله مي خواهيم تا شما را با روش هايي براي بهبود فروش در وب سايت آشنا كنيم.در زير به بيان نكاتي مي پردازيم كه مي تواند به بهبود فروش شما توسط وب سايت كمك كند.

روش هايي براي بهبود فروش در وب سايت

تمايز:شما بايد در وب سايت خود يك ايده ي خاصي را ارائه دهيد تا كاربران ، سايت شما را بخاطر بسپارند همچنين آنچه بازديدكنندگان در جستجوي آن هستند را به آنها ارائه دهيد و به آنها بگوييد كه چرا نيازهاي افراد را فراهم مي كنيد.

استفاده از روش هايي براي افزايش ترافيك سايت:براي بهبود فروش در وب سايت لازم است كه بازديد از سايت بالا رود.براي اين كار مي توانيد از تبليغات كليكي،بهينه سازي در موتورهاي جستجو و همچنين تبادل لينك با ديگر سايت ها،تبليغات آفلاين،بازاريابي مقاله و تبليغات در وب سايت Ezine،داشتن برنامه هاي وابسته استفاده كنيد.

استفاده از تيترهاي جذاب:سعي كنيد براي مطالب خود از تيترهاي جذاب استفاده كنيد تا خوانندگان را به ادامه ي مطلب جلب نمايد  بنابراين شما بايد مطالب را به صورتي ارائه كنيد كه نقاط كليدي به صورت ساده اي قابل مشاهده باشد. سعي كنيد كه از پاراگراف هاي كوتاه و آسان براي خواندن و ارائه نكات مهم در سرفصل ها استفاده نماييد.

قابليت دسترسي راحت به صفحات وب:به كاربران اين اجازه را دهيد كه بتوانند به راحتي در سايت به صفحات ديگر دسترسي پيدا كنند.همچنين مي توانيد از تصاوير گرافيكي همراه با دستورالعمل استفاده نماييد در اين صورت آنچه شما تمايل به انجام آن توسط بازديدكننده داريد، به خوبي درك خواهد شد.

استفاده درست از تصاوير گرافيكي:تصاوير گرافيكي و انيميشني مي تواند موجب كاهش سرعت لود صفحات سايت شوند بنابراين سعي كنيد كمتر از اين تصاوير استفاده كنيد و به افزايش كيفيت محتوا اهميت دهيد.

گرفتن جزئيات اطلاعات از بازديدكنندگان:شما مي توانيد با داشتن اطلاعات از كاربران خود مقالات و يا خبرنامه هاي خود را به آنها ايميل كنيدروش هاي معمول براي جمع آوري نام و آدرس ايميل بازديدكنندگان وب سايت شامل:استفاده از كادر Opt-in در هر صفحه و ارائه ثبت نام رايگان و ايجاد انگيزه،استفاده از pop-ups و pop-under و يا exit pop-ups علاوه بر pop-in و يا به جاي آن،ارائه محصولي خاص براي ايجاد انگيزه براي ثبت نام مانند فايل هاي PDF و يا فايل هاي صوتي،ارائه يك Demo از محصولات و دسترسي رايگان به چكيده اي از كتاب الكترونيك و يا فايل هاي صوتي و يا ارائه دو هفته استفاده رايگان از محصولات نرم افزاري.

جلب اعتماد كاربران:بهتر است از روش هايي استفاده كنيد كه كاربران به سايت شما اعتماد كرده و خريد كنند.براي مثال مي توانيد  نظرات مشتريان راضي را نمايش دهيد و يا به ارائه گارانتي و امتيازات ويژه بپردازيد.

بررسي آمار بازديدكنندگان سايت:بررسي آمار روزانه ترافيك سايت،ميزان فروش وب سايت،ميانگين تعداد بازديدكنندگان،opt-in و ميزان ثبت نام ايميل ها مي تواند شما را از ميزان پيشرفت كار آگاه سازد.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
[ ۱۰ دى ۱۳۹۲ ] [ ۰۶:۰۲:۴۴ ] [ طراح ]

در طراحي سايت معمولا Anchor Text اهميت ويژه اي دارد بنابراين در اينجا مي خواهيم به توضيح Anchor Text بپردازيم همچنين مي گوييم Anchor Text در بهينه سازي سايت چه نقشي دارد.

Anchor Text در بهينه سازي سايت چه نقشي دارد

Anchor به معناي لنگر مي باشد و Anchor Text به معني متني است كه پيوندي به آن لينك داده شده است.به عبارتي هنگامي كه مي خواهيم كلمه اي را به آدرسي در اينترنت لينك كنيم،متني كه به آن آدرس لينك شده است، Anchor Text نام دارد. Anchor Text به كلمه اي گفته مي شود كه قابليت كليك كردن داشته باشد و يا HyperLink باشد.در انكر تكست بايد به موارد زير توجه كرد:

√ از تكرار مكرر لينك كردن بايد خودداري كرد،بنابراين بهتر است لينك هاي بهتري را انتخاب كرد و از لينك دادن غيراصولي جلوگيري كرد.توجه داشته داشته باشي كه استفاده بيش از حد انكر تكست موجب مي شود تا سايت شما Penalize شود و سايت شما با كلماتي كه بعنوان Anchor Text انتخاب كرده ايد اصلا در گوگل ديده نشويد.
√ بايد به كلماتي كه لينك ميدهيد توجه داشته باشيد كه كلمه ي مورد نظر بيان گر محتواي شما باشد.
به طور كل Anchor Text نقش عمده در بهينه سازي سايت به اساس كلمات كليدي دارد و شما ميتوانيد با هر كلمه كليدي كه دوست داريد در موتورهاي جستجو ديده شويد به اين كلمات لينك بديد .بنابراين Anchor Text مي تواند در نمايش دادن سايت شما در صفحه اول  نتايج جستجو موثر باشد،توجه داشته باشيد  كه سايت ها و و بلاگ هايي كه از محتواي سايت هاي بزرگ كپي برداري ميكنند و كلمه منبع را به سايت اصلي لينك ميكنند باعث مي شوند تا همان سايت ها با عنوان منبع در نتايج گوگل ديده شوند،بنابراين بايد براي انتخاب كلمات مناسب جهت افزايش ترافيك سايت توجه بيشتري نمود.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
[ ۱۰ دى ۱۳۹۲ ] [ ۰۶:۰۲:۱۱ ] [ طراح ]

“ترافيك وبسايت مهمترين فاكتوري موفقيت يك وبسايت تلقي شده است” ، اما اين اظهار نظر داراي شرايطي مي­باشد. اگرچه ترافيك يك وبسايت يك شريان حياطي وبسايت است، اما كيفيت ترافيك به مراتب مهمتر از كميت آن است.

آيا ترافيك وب سايت در موفقيت وب سايت موثر است

البته هر مقدار از ترافيك، بهتر از بدون ترافيك بودن است، اما اگر وبسايت شما ايده آل­ترين سايت هم باشد ولي اگر بازديد كنندگان شما به محصولات شما و يا دسترسي كامل به اطلاعات شما نداشته باشند، قطعا در آينده محكوم به شكست خواهيد بود.

اين كه بازديد وبسايت شما از چند نفر در روز به چند صد نفر در روز افرايش پيدا كند شايد فوق العاده براي شما هيجان انگيز باشد و در نگاه اول همان چيزي باشد كه شما براي وبسايتتان به دنبال آن بوديد، اما اگر بازديد كنندگان شما به دنبال چيزي غير از آنچه كه شما ارائه ميدهيد باشند، جز اينكه ترافيك وبسايت خود را از دست دهيد چيزي ديگري ندارد. براي مثال استفاده از سايت هاي مانند پي سي رنك ، سايت هاي كليكي كه بازديد كننده در ازاي كليك خود مقداري پول كسب مي كند و … جهت افزايش بازديد و رنك سايت. اما به نظر من اين كارها جز از دست دادن ترافيك سايت چيز ديگري ندارد حتي از نظر رنك سايت. در اين مورد من يكي از وبسايت هاي خود را مورد آزمايش قرار دادم و نتيجه در چند ماه اول خيلي خوب بود ولي بعد از گذشت چند ماه متوجه شدم كه گوگل رنك سايت را كاهش داده است و تعداد ورودي ها سايت از گوگل به شدت كاهش پيدا كرده بود. اما در مورد رتبه الكسا كاهش زيادي ديده نمي­شد. خودتان قضاوت كنيد كه آيا الكسا به افزايش ترافيك شما كمك مي كند يا گوگل؟

ترافيك هدفمند

شما به بازديدكنندگان خاص خود احتياج داريد كه علاقه ­مند به محصولات و يا مطالب شما هستند. و يا مي­توان گفت شما نياز به ترافيك هدفمند داريد.

فكر مي كنم ترافيك هدفمند به عنوان يك زير شاخه از ترافيك وبسايت نيست، چرا كه آنها دو موجوديت جداگانه هستند. اگر شما براي بازاريابي وبسايت خود برنامه­ريزي كرده ايد و به نوع ترافيك اهميت ندهيد، شما خودتان را از ابتدا براي شكست آماده مي كنيد.
باور كنيد يا نه، مردم وقتي وارد وبسايت مي شوند اگر سرنخي از اطلاعاتي كه به دنبال آن مي­گردند نباشد كمتر از چند ثاينه وبسايت را ترك مي كنند. (البته يك استثنا وجود دارد كه آن هم طراحي قالب وبسايت مي­باشد كه اگر عالي باشد و كوچكترين اطلاعات هم براي بازديدكننده نداشته باشد باعث ماندن بازيدكننده در وبسايت مي­شود.) پس نحوه ي ارائه و مكان قرار گيري مطالب در وبسايت مهم است.

به همين دليل است كه بسياري از وب سايت هاي موفق به باكس هاي قالب كه در فوتر و يا سايدبار قرار مي­گيرند اهميت مي­دهند، با اين كار به معرفي بهتر سايت و يا معرفي بهتر خدمات به بازديد كننده كمك مي كنند. و اين كار باعث هدفمند شدن ترافيك مي­شود.
چند راهنمايي براي آماده كردن وبسايت شما براي ترافيك هدفمند:

√ وبسايت خود را براي ترويج يك محصول و يا خدمات به عنوان آيتم هاي اصلي وبسايت طراحي كنيد.
√ مشخص كردن مخاطب هاي خاص خود كه علاقه­مند به محصولات و يا خدمات شما هستند و برنامه­ريزي براي جذب آنها به وبسايت.
√ انتخاب عنوانهايي كه خدمات و محصولات شما را  بهتر معرفي كند و علاوه بر اين جذاب بودن آنها مهم است.
√ نگه داشتن يك جريان ثابت از محتواي رايگان براي مثال محتواي آموزشي رايگان ، بر روي وبسايت شما و اضافه كردن مطالب جديد (در انتخاب نوع مطالب سعي كنيد مطالبي كه كمتر به آنها  پرداخته شده باشد انتخاب كنيد و يا بهتر از موارد موجود به آنها بپردازيد. ) و از بازديدكنندگان براي ديدن مطالب جديد شما دعوت كنيد. (در كنار حفظ بازديد كنندگان قديمي سعي كنيد افراد جديدي را براي مشاهده مطالب دعوت كنيد.)

هدف از نوشتن اين مطلب اين بود كه نقاط تفاوت بين ترافيك وبسايت و ترافيك هدفمند براي شما روشن شود. اگر شما بازاريابي خود را بر روي ترافيك هدفمند متمركز كنيد ديگر فقط با آمار و ارقام خالي سرو كار نخوايد داشت و با مشتريان بالقوه روبه رو مي­شويد و مهمتر از آن خريد و فروش شما افزايش پيدا خواهد كرد.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
[ ۱۰ دى ۱۳۹۲ ] [ ۰۶:۰۱:۴۲ ] [ طراح ]
مدتي پيش در سايت مقالاتي را در زمينه ي بازاريابي اينترنتي( نكات بازاريابي اينترنتي و بازاريابي ايميل )آموزش داده شد.همانطور كه مي دانيد بازاريابي اينترنتي يكي ازكم هزينه ترين و در عين حال پربازده ترين روش ها در بازاريابي مي باشد.در بازاريابي اينترنتي معمولا طراحي حرفه اي سايت،بهينه سازي سايت،تبليغات اينترنتي،ايميل و ويديو ماركتينگ موثر هستند.

در اينجا مي خواهيم تا شما را با بازاريابي اينترنتي غيرمستقيم با محتوا آشنا كنيم.تجربه نشان داده كه 80 درصد بازديدكنندگان سايت ترجيح مي دهند تا اطلاعات سايت را به صورت مقاله بخوانند و 70 درصد ازپاسخ دهندگان به تحقيق بيان كردند كه بازاريابي با محتوا باعث مي شود حس نزديكي بيشتري نسبت به شركت اسپانسر كننده داشته باشند، همين طور 60 درصد نيز بيان كرده بودند محتواي شركت به آنها كمك مي كند، تصميم گيري بهتري در انتخاب محصول داشته باشد.

بازاريابي اينترنتي غيرمستقيم با محتوا

در روش بازاريابي اينترنتي غير مستقيم با محتوا براي معرفي شركت و يا محصول ، محصولات و كالاهاي خود را به صورت مقاله معرفي مي كنيم در اين روش مي توانيد مقالاتي را ترتيب دهيد و در قالب آن مقالات با مثال هاي زنده محصولات خود را معرفي كنيد، نكته مهمي كه بايد به آن توجه داشته باشيد آن است كه زبان ذهن ما زبان تمثيل و قصه هست و براي يادگيري تمثيل ها معجزه مي كنند.حال به بيان روش هاي مهم در بازارابي غيرمستقيم مي پردازيم.

√ تعيين اهداف خود و شناخت كامل بازار هدف و مشتريان:مطالب، تمامي متوني مي باشند كه در يك سايت يافت مي شوند در اين راستا متون وارد شده بايد مناسب موضوع و هدف سايت باشد.

√ طراحي وب سايت به صورت محتوا محور:مطالب وارد شده در سايت بايد به صورتي بشد كه كاربر را جذب نمايد تا كاربر به دنبال كردن سايت شما مشتاق شود.همچنين بروز رساني سايت از عوامل مهم در جذب مشتري محسوب مي شود براي اينكار بهتر است برنامه ريزي كنيد و طبق برنامه يك روز از هفته را براي انتشار مطالب در نظر بگيريد . اين كار باعث مي شود تا بازديدكنندگان جديد متوجه منظم بودن سايت شما مي شوند و بازديدكنندگان قبلي هم طبق برنامه به سايت شما سر مي زنند.

√ استفاده از تصاوير و ويديوهاي مناسب:سعي كنيد براي مطالبي كه وارد مي كنيد از عكسي مناسب براي نشان دادن مفهوم و كمك كردن در متن استفاده كنيد .در اين راستا سعي كنيد فاصله اي را بين پاراگراف ها قرار دهيد تا چشم بيننده را اذيت نكند .همچنين با قرار دادن ويديوهاي آموزشي در سايت خود و همچنين سايت هاي مانند يوتيوب و آپارات بازديدكننده خود را افزايش دهيد . آموزش تصويري هم باعث بهترشدن انتقال مطلب مي شود.

√ برگزاري قرعه كشي و اهداي جوايز:عرضه ي اطلاعات مهم و هچنين پيشنهاد تخفيف ويژه و شركت در قرعه كشي مي تواند انگيزه را در مشتري ايجاد كند و تاثير مثبتي در بازاريابي ايميل داشته باشد.شما نيز مي توانيد به حد وسع خودتان مسابقات و قرعه كشي هايي انجام دهيد و با هداياي نفيس ديگران را به سمت برند خود جذب كنيد.

√ همكاري با سايت هاي همكار و مرتبط:داشتن ارتباط با همكاران مي تواند در مواقع لازم به ما كمك كند براي مثال اگر يكي از همكاران ما قصد داشته باشد، كارگاه آموزش طراحي سايت برگزار كند وب سايت ما خيلي هدفمند مي تواند براي آن تبليغات غيرمستقيم انجام دهد، او مي بايست در قالب يك متن، كارگاه آموزشي خود را توضيح داده و در بخش اخبار يا مقالات وب سايت خود درج مي نماييم، در اين صورت مسلما او  نيز زماني كه ما يك آفر و يا پيشنهاد جديد داشته باشيم به كمك ما مي آيد. از آنجايي كه در وب سايت هاي مرتبط بازار هدف ما وجود دارد اين كار مي تواند بازدهي بسيار زيادي براي ما داشته باشد.

با توجه به موارد ذكر شده و رعايت اصول بالا و همچنين ارائه محصولات و نمونه كارهاي با كيفيت مي توانيد به پيشرفت بازاريابي و همچنين افزايش درآمد خود كمك كنيد.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۰ دى ۱۳۹۲ ] [ ۰۶:۰۰:۲۵ ] [ طراح ]

مقالات زيادي در زمينه ي دلايل مهم بودن بهينه سازي سايت و همچنين روش هاي بهينه سازي سايت گفته شده است حال در اينجا مي خواهيم تا شما را با اشتباهات رايج در بهينه سازي وب سايت آشنا كنيم.

اشتباهات رايج در بهينه سازي وب سايت

كلمات كليدي:همانطور كه قبلا گفته شد استفاده از كلمات كليدي مي تواند در بهينه سازي سايت تاثير مثبتي بگذارد ولي عدم استفاده از keyword stuffing (اضافه كردن كلمات كليدي بدون دليل) و به صورت اسپم گونه را keyword stuffing ميگويند . اين كار باعث بالا رفتن چگالي كلمات كليدي شما درون يك صفحه به صورت اسپم مي شود و ميتواند  باعث افت وب سايت شما شود اين اشتباه زماني رخ مي دهد كه تعداد تگ ها بيش از حد باشد.استفاده بيش از حد از كلمات كليدي مي تواند نمونه اي از keyword stuffing باشد.

لينك ها:ايجاد لينك هاي مخفي و غير معتبر مي توان در سئو سايت تاثير منفي داشته باشد به صورتي كه كاربران به لينك ها دسترسي نخواند داشت.همچنين تجربه نشان داده كه خريد و فروش لينك كاملا باعث پنالتي شدن سايت شما ميشود.

محتواي تكراري:بارها گفته شده كه سعي كنيد در سايت خود از مطالب مفيد و كاربردي استفاده كنيد و حرفي تازه براي گفتن داشته باشيد.استفاده از محتواي تكراري از مهمترين اشتباهات رايج در بهينه سازي وب سايت مي باشد.

Page Cloakong:Page Cloakong تكنيكي است كه محتواي نمايش داده شده با روبات موتورهاي جستجو و كاربر با هم همخواني ندارند به عبارتي چيزي كه كاربر مي بيند با موتورهاي جستجو فرق دارد.اين روش هم مي تواند يكي ديگر از اشتباهات بهينه سازي سئو مي باشد.

برگه‌هاي Doorway:اين برگه ها همان صفحاتي هستند كه وقتي يك عبارت را جست و جو ميكنيد و بر روي يك نتيجه كليك ميكنيد ، صفحه اي باز ميشود كه نتيجه جست و جوي عبارت مورد نظر شما درون آن سايت را نمايش ميدهد . اين صفحات كاملا ميتوانند وبسايت شما را به صفحات ۳۰ و شايد بيشتر انتقال دهند !.اگر از اين صفحات استفاده ميكنيد ، همين الان خواندن اين مطلب را كنار بگذاريد و ابتدا آن صفحات را از بين ببريد .


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۰ دى ۱۳۹۲ ] [ ۰۵:۵۹:۵۷ ] [ طراح ]
در اين مقاله از بخش سئو ميخواهيم به آموزش سئو بپردازيم .  

از مهمترين نكات براي راه اندازي يك سايت و داشتن يك سايت خوب ، رعايت تمامي اصول سئو در ماژول هاي برنامه نويسي و همچنين رها نكردن وب سايت پس از تحويل گرفتن آن مي باشد.

بسياري از كاربران بعد از تحويل گرفتن سايت هيچگونه فعاليتي در آن انجام نميدهند. در صورتي كه يكي از آيتم هاي خيلي مهم براي موتورهاي جستجو قدرتمند وارد شدن يك سايت با مطالب جديد و مفيد در عرصه وب ميباشد.

در ليست زير به نكات مهمي براي بالابردن رتبه گوگل سايت شما ميپردازيم :

    قدرتمند وارد شدن و پر محتوا كردن از همان لحظه تحويل سايت
    نوشتن مطالب مفيد و غير تكراري جهت نشان دادن يك سايت غير تكراري در عرصه وب از جمله داشتن عكس و فيلم هاي متفاوت

    نكته اول : موضوع مطلبي كه كپي مي كنيد را كمي تغيير دهيد . مثلا : (( طراحي سايت حرفه اي ))==> ((طراحي سايت حرفه اي و دايناميك + عكس))

    نكته دوم : متن اصلي را تغيير دهيد ، مثلا لينك منبع و عكس و خلاصه مطلب و ... را اضافه كنيد

    نكته سه : عكس هاي متن را تغيير دهيد ، چون گوگل باهوش است و هميشه عكس ها را چك مي كند ، مثلا در عكس ها نام سايت و ...تغير دهيد .

    نكته 4 : كلمات كليدي متن را با توجه به موضوع اضافه كنيد ، هر چه اين كلمات كمتر و مرتبط تر باشد بهتر است.
   آموزش سئو
    اشتراك گذاري مطالب سايت
    لينك هاي داخلي مفيد و كارا براي دسترسي آسان به قسمتهاي مختلف سايت On-site optimization

۱- بهينه سازي سايت ميتواند باعث افزايش رتبه وب سايت ما در گوگل شود. (مستقيم)

۲- ميتواند باعث بالارفتن بازديد ورودي ما از موتورهاي جست و جو شود.

۳-  باعث افزايش و بالا رفتن تجربه كاربري شود.(غيرمستقيم)

    كار كردن لينك هاي خارجي مفيد مانند ثبت كردن مطالب سايت در فروم هاي مرتبط جهت افزايش تعداد لينك هاي خروجي Off-page optimization

۱- به سئو كمك شاياني ميكند. (مستقيم)

۲- بك لينك هاي بيشتر و بازديد بيشتر به ارمغان مي‌آورد. (مستقيم)

۳- بر روي برند ما تاثير گذار است. (مستقيم)

۴- مشتركين وب سايت را افزايش مي دهد. (غيرمستقيم)

    لينك ثبت كردن در وبلاگ ها ، لينك ثبت كردن در وبلاگ هاي معتبر و پر بازديد براي افزايش بازديد سايت بسيار تاثير گزار است.
    پيوسته وارد نمودن اطلاعات و داده ها در سايت ، منظور از پيوسته وارد نمودن ، ورود داده ها در سايت به صورت ممتد و در بازه زماني طولاني مدت ميباشد.
    انتخاب دامين مناسب سئو ، انتخاب دامنه متناسب با موضوع سايت در بالابردن رتبه گوگل سايت تاثير گزار است.
    انتخاب عنوان مناسب  Title ، داشتن تگ Title ، متناسب با هر صفحه بسيار مهم است ، توجه داشته باشيد كه title تكراري در صفحه نبايد وجود داشته باشد.
    توضيحات صفحه Meta Description ، به مقاله متاتگ ها (Meta Tag) مراجعه شود.
    كلمات كليدي  Meta Kewords ، به مقاله متاتگ ها (Meta Tag) مراجعه شود.
    هيچ وقت براي گوگل و رنك بالا سايت نزنيد ، هميشه براي رضايت كاربران بايد باشد .
    فعاليت بر روي چند موضوع نزديك به هم ، يك وب سايت اگر بر روي چندين موضوع مرتبط به صورت همزمان كمك كند ، ميتواند بازديد كننده هاي بيشتري را به خود جذب كند.
    خوانابودن نوشته هاي سايتتان ، استفاده از فونت استاندارد وب براي خوانايي سايت بسيار مهم است.
    نظرات ، داشتن قسمت نظر دهي به مطالب موجود در سايت شما ، نشان دهنده مهم بودن سايت شما و همچنين كاربران ميتوانند با استفاده از لينكهاي مختلف نظرات خود را به ثبت برسانند.
    سرعت لود سايتتان ، با رعايت تمام اصول طراحي سايت از جمله رعايت اصول سئو ( آموزش سئو ) ، استفاده از css ( آموزش css ) ، استفاده استاندارد از Html ( آموزش html ) سرعت وب سايت شما به مراتب افزايش مي يابد.

ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: آموزش سئو،
موضوع:
[ ۲۵ آبان ۱۳۹۲ ] [ ۰۴:۲۳:۴۱ ] [ طراح ]

آيا سرعت بارگذاري وب پيج در سئو تاثير دارد؟
روبوت هاي گوگل كه مسئول خواندن و امتياز دادن به سايت شما هستند در صورتي كه متوجه بشوند شما توانسته ايد كاربران خود را راضي نگه داريد به شما پاداش مي دهند و رتبه سايت شما را افزايش مي دهند.

افزايش-سرعت-وب-سئو


واضح است كه كاربران از وب پيج هايي كه به سرعت لود شوند علاقه دارند در نتيجه اگر كاربران از بازديد سايتي احساس رضايت كنند موتورهاي جست و جو پس از اطلاع از اين موضوع آن وب سايت را در رده ي وب سايت هاي برتر قرار داده و به هدف خود يعني راضي كردن كاربران خود رسيده اند.براساس  تحقيقات هر وب سايت تنها 4 ثانيه فرصت براي جذب كاربران خود دارند.

يعني شما براي جذب مخاطب خود زمان زيادي نداريد كه مي توانيد با افزايش امكانات و جذاب تر كردن وب سايت خود سعي در نگه داشتن كاربران خود كنيد و يا با نوشتن مقالات و مطالب آموزشي كاربران را در سايت خود نگاه داريد.

در سال 2010  گوگل يكي از فاكتورهاي اساسي براي بالا بردن رنكينگ سايت را افزايش سرعت بارگذاري صفحات وب اعلام كرد.مي توانيد براي يافتن سرعت لود شدن وب سايت خود از تولز هاي موجود در اينترنت استفاده كنيد سپس با به اعمال تغييرات در سايت خود بپردازيد.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۵ آبان ۱۳۹۲ ] [ ۰۴:۰۶:۰۶ ] [ طراح ]

10 راه براي افزايش سرعت وب سايت

1. صفحه طولاني را به چند صفحه كوتاه تبديل كنيد.فايل عكس ها بزرگند و زمان زيادي طول مي كشد تا بارگذاري شوند. حال فرض كنيد سايت فروشگاهي باشد و براي اينكه فضاي زيادي براي عكس ها اشغال نشود بهتر است از گروه بندي استفاده شود.

افزايش-سرعت-وب-سايت

2.تمام المان هاي زايد را از صفحه پاك كنيد.

نگاه عميق و اساسي به وب سايت خود بيندازيد و ببينيد كدام يك از المان هاي وب سايت شماست كه شما را به هدفتان نزديك تر ميكند.اگر هدف المان خاصي وجود دارد كه مستقيما در هدفتان تاثيري ندارد آن را حذف كنيد و از آن صرفه نظر كنيد. صفحات وب كم حجم  زودتر بارگذاري مي شوند.

3.فواصل اضافي مابين كدهاي خود را حذف كنيد.

تصور نميكنم پاك كردن فواصل space مابين كدها مسئله اي سخت و درگير كننده باشد؟ اين كار موجب كاهش ميزان قابل توجه ي كيلو بايت براي وب سايت شما خواهد شد.

4.كدهاي زايد و اضافي را پاك كنيد.

برداشتن كدهاي اضافي تاثير به سزايي در كاهش حجم سايت دارد. اما توجه كنيد كه برداشتن اين كدها خدشه اي به محتواي سايت شما وارد نكند. توجه داشته باشيد كه اگر از HTML editor ها مانند Dreamweaver براي طراحي وب سايت خود استفاده مي كنيد كدهاي زايد به صفحات شما افزوده ميشوند كه بهتر است آن ها را يافته و پاك كنيد زيرا اين كدها در مرورگرها سرعت بارگذاري صفحات شما را كاهش مي دهند.

5. از css براي طراحي خود به جاي جدول استفاده كنيد.

وب سايت هايي كه از صفحات خارجي بيشتري استفاده مي كنند سرعت بارگذاري بيشتري نسبت به آن دسته اي است كه از صفحات داخلي استفاده مي كنند. همچنين اگر از css به جاي table استفاده شود امكان نمايش وب سايت حتي در محل هايي كه سرعت اينترنت كم است درمدت زمان كمتري ميسر است.

6.فايل هاي عكس را كم حجم تر كنيد.

يكي از روش ها استفاده از crop به جاي cut  است. سعي كنيد قسمت هايي از عكس را كه نميخواهيد حذف كنيد. روش ديگر كم حجم كردن عكس براي وب پيج ها تبديل آن ها به فرمت هاي كم حجم تر است زيرا كيفيت تصوير (resolution) را كم مي كنند. تصوير را تا 72dpi كم كنيد زيرا اين مقدار كيفيت استاندارد عكس در وب است.

7.از فايل هاي (JavaScript and XML (AJAX در صفحات وب خود استفاده كنيد.

 زيرا اين فايل ها سرعت بارگذاري صفحات وب را افزايش مي دهند. زيرا اين كدها تعداد دستورات بيشتري را در كمترين كد جاي مي دهند.

8.از اسكريپت هاي خارجي استفاده كنيد.

در فايل خارجي اسكريپت مورد نياز خود را تعريف كنيد و در هر جا از برنامه نياز بود آن اسكريپت را صدا بزنيد. زيرا اگر در هر كجا از صفحه كه نياز به آن اسكريپت بود آن را توليد كنيد مرورگر هر بار اطلاعات را دوباره لود مي كند كه باعث اتلاف وقت مي شود.

9.طول و عرض تصوير را با tag تعريف كنيد.

استفاده از tag طول و عرض به مرورگرها ميگويد كه دقيقا طول و عرض را چه اندازه قرار دهد كه حجم بيشتري را اشغال نكند.

10. از CDN براي محتواي خود استفاده كنيد.

تكنولوژي CDN از سرورهاي شبكه استفاده ميكند براي CACHE كردن محتواي وب سايت و باعث افزايش سرعت بارگذاري مي شود. اين تكنولوژي به عكس هاي پر حجم و مالتي مديا ها اجازه لود شدن سريع را مي دهد اما اين تكنولوژي براي شركت ها بسيار پرهزينه خواهد بود.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۵ آبان ۱۳۹۲ ] [ ۰۴:۰۴:۵۸ ] [ طراح ]

شايد ساده ترين چيزي كه موتورهاي جستجو به دنبال آن مي گردند اين باشد كه چند واژه در qurey (پرسش) جستجو در صفحه پيدا شود.اگر همه چيزهاي ديگر برابر باشند، صفحه هايي كه واژه بيشتري در پرسشي دارنددر رده ي بالاتري قرار مي گيرند ( بعضي از  موتور هاي جستجو تمام واژه هاي مهم را بكار مي برند ) با اين وجود اين رده بندي به رخداد به بيش از واژه صرف بستگي دارد.

اين وابستگي بيش از واژه هاي يك پرسش خاص در روي صفحۀ شماست فراواني كلمه كليدي كه به آن وزن كلمه هم مي گويند ، از جمله نكات  مهم است.در گذشته هاي روش جستجو ، هرچه تكرار رخداد واژه بيشتر مي بود ،بهتر مي نمود. صفحه اي با يك فركانس واژه اي برابر 10 براي كلمه " سايت " براي جستجو گري كه به دنبال آن مي گشت ، بهتر از فركانس واژه 2 بود.اما ظهور جستجوي وب افراد را به سمت جستجوي سريع  در رده بندي جستجو سوق داد و آنها شروع به جدا كردن صفحات صهحات با كلمات كلمات نمودند .(اگر 10 رخداد خوب بود چرا 50 خوب نباشد؟) لذا موتور هاي جستجو روي فراواني كلمات كليدي سخت گيري بيشتري نمودند.

اينك آنها به دنبال فراواني كلمه اي خاص مي گردند و فعلا تصميم بر اين است كه صفحات با  7 در صد از كلمات منطبق بر پرسش ، تطبيق خوبي به دست مي دهد.( يعني فراواني چگالي 7 در صد ) لذا اغلب پرسشهاي جستجو ، بيش از يك كلمه دارند . بنابراين موتورهاي جستجو حتي به فركانس ها با عمق بيشتر نگاه مي كنند . الگوريتم ها با رده بندي غالبا بر اساس فراواني بالاتر يك كلمه در مقابل ديگري در مورد رده بندي تصميم گيري مي كنند . به اين دليل است كه يك پرسش براي  " طراحي وب سايت " ممكن است صفحاتي را با فراواني سنگين تر (بيشتر) روي " طراحي سايت " و " وب سايت " داشته باشد تا " وب " . موتورهاي جستجو مي توانند اين تصميمات را بر اساس فركانس رخداد يك واژه ( كلمه ) در سرتاسر وب اتخاذ نمايد.

                                                كلمات-كليدي-سئو

در جوار دانستن اينكه صفحه حاوي كلمات در پرسش جستجو ست ،اين كه بدانيم آيا ان ها در كجاي صفحه واقع اند، اهميت چنداني ندارد؟ بهتر است كه پاسخ مثبت را باور كنيد. اگر همه چيزها برابر باشند، صفحاتي كه واژه پرسش در مكان هاي مهم تري ،قرار گيرند، مانند عنوان صفحه، در رده بالاتري از صفحاتي قرار مي گيرند كه كلمه كليدي در آن ها در پايين صفحه واقع است.به صفحاتي كه در آن ها كلمات پرسش در عناوين و پاراگراف هاي اوليه قرار مي گيرند  داراي اهميت كلمه كليدي بالاتري هستند، چون كلمات كليدي در مكان هاي مهم تري واقع اند.

چرا موتورهاي جستجو براهميت كلمه كليدي تاكيددارند؟دليل اين است كه موتور هاي جستجو در واقع ماشين هاي تطبيق الگويند.آن ها اقدام به تشخيص انواع الگو هاي مربوط به صفحاتي مي كنند كه قويا با پرسش ها انطباق دارنديعني صفحاتي با الگوهايي از كلمات كليدي منطبق در مكان هاي با اهميت تطبيق هاي قوي تري از صفحات ديگر دارند.اينك بايد ديد كه چگونه يك موتور جستجو اهميت واژه هايي را كه در بخش هاي مختلف صفحه پيدا مي كند، ارزيابي مي نمايد.

عنوان

 اين مهم ترين بخش از صفحه وب براي موتور جستجوست. عنوان،چيزي است كه در صفحه نتايج حاصل از جستجو نشان داده ميشود، و نيز در عنوان پنجره براي مرورگر نمايش داده مي شود . در مورد عنوان (تيتر) مي توانيد چنين تصور كنيد كه عنوان صفحه وب همانند عنوان يك قطعه مقاله در يك صفحه روزنامه است،كه مشخص مي كند كل مقاله در مورد چيست.

سر صفحه و متن تاكيد شده

بسياري از موتورها ي جستجو به واژه هاي يافته شده عنوان درشتي رابه منظور دادن اهميت بيشتر (وزين تر)، تخصيص مي دهند،آن را به صورت ايتاليك يا متن رنگي در مي آورند، و فرض مي شود كه آن ها رخدادهاي مهم تري از واژه مي باشند. سر صفحه درشت يك بخش در داخل مقاله روزنامه بوده و متن جاري را قطع كرده و نشان مي دهد كه پاراگراف هاي زير در باره چه هستند.

متن بدنه 

متن بدنه شامل تمام كلماتي است كه در صفحه ظاهر مي شوند، ولي متن بدنه اي كه نزديك تر به بالاي صفحه باشد داري اهميت بيشتري از كلماتي است كه در ميانه يا پايين صفحه قرار دارند. تصاوير هم در صفحه متون متفاوتي دارند و موتور جستجو" مي آموزد" كه هر يك درباره چيست.

توصيف 

صفحات وب عموما داراي خلاصه اي از موضوع اند كه برخي موتورهاي جستجو هنوز هم آن را در زير عنوان مي آورند. با اين وجود اغلب موتورهاي جستجو نه توصيفي مي آورند ونه وزني بيشتر از متن بدنه ذكر مي كنند.

يك موتور جستجوي ارگانيك از شاخص جستجوي خود براي محل يابي صفحات منطبق استفاده مي كند.در اصل تحليل گزارش گيري معين مي كند كه كدام كلمات جستجو شوند و نه اينكه فقط كلماتي كه به فرم گزارش گيري تايپ شده اند جستجو شوند.

موتور در جستجوي هر كلمه در گزارش گيري شروع به كار ميكند تا ببيند كدام صفحه  حاوي كلمه است.شاخص جستجو را ميتوان به عنوان ليستي از الفبا از هر كلمه موجود در هر صفحه وب تصور كرد. در واقع شاخص حاوي ليستي از هر صفحه وبي است كه حاوي هر كلمه است.بنابر اين وقتي كه در جستجوي كلمه ي " طراحي سايت " هستيد ،شما ليستي از هر صفحه اي كه حاوي ان باشد را خواهيد آورد.اين ساده ترين حالت است اين موضوع هنگامي پيچيده تر خواهد شد كه گزارشگيري هاي پيچيده تر را وارد كنيد .ا

اگر جستجو گر به دنبال طراحي سايت  است،موتور هر صفحه اي را كه هر كلمه را داراست جستجو خواهد كرد،و لذا ليستي از صفحات حاوي كلمه طراحي سايت و ليستي از صفحات حاوي" شركت طراحي " بدست خواهد داد. اغلب موتورهاي جستجو ،كه با اين تصميم روبرو مي شوند، تصميم ميگيرند فقط آن هايي را نشان دهند كه هر دو كلمه را دارا باشند انتخاب مي كنند.

بعضي از موتور ها قوانين پيچيده تري براي نمايش گزارش گيري هاي چند كلمه اي دارند. يك گزارشگيري مانند" شركت طراحي وب سايت " را در نظر بگيريد.چون كلمه" طراحي سايت " خيلي بيشتر از ديگر كلمات ،رايج است، بعضي از موتورهاي جستجو ممكن است چند صفحه كه حاوي كلمات" طراحي "و" سايت " است را نشان دهند حتي اگر كلمه" وب " در آن نباشد .

موتور هاي جستجو چگونه كار مي كنند؟

شما چند كلمه اي در گوگل تايپ ميكنيد,و آنگاه صفحه اي پر از نتايج بسيار مرتبط را ظرف يك ثانيه بدست مي آوريد.اما اين چگونه رخ مي دهد؟ يك موتور جستجو چطور صفحات صحيح را مي يابد؟ ديديد كه موتور هاي جستجو هم نتايج ارگانيك و هم نتايج پرداختي را باز ميگرداند،و ما در باز گو ميكنيم كه چرا بازار يابي با موتورهاي جستجو مهم و مشكل است.

در اين گروه از مقالات ما دقيقا چگونگي كار موتور جستجو را بررسي ميكنيم و نشان ميدهيم كه در زمان ورود كلمات توسط جستجو گر براي جستجو چه اتفاق مي افتد و قبل از آمادگي موتور جستجو براي جستجو چه رخ ميدهد. ما بخش عمده كار خود را روي جستجوي پيچيده تر  ارگانيك صرف مي نماييم،ولي چگونگي نتايج پرداختي را هم توضيح مي دهيم.گر چه به نظر ميرسد كه كه گوگل در لحظه ي نمايش نتايج جستجو ي هر صفحه از وب را پيش نمايش مي كند.ولي آنقدر سحر آميز نيست.

گوگل

در مجموع به هنگام جستجوي كلمات مقدار قابل توجهي آماده سازي به اين لحظه ي سحر آميز منتهي ميشود خبرگان جستجو آن را شاخص آماده سازي ميخوانند.شاخص گيري فراينديست كه شاخص جستجو را خلق ميكندو پايگاه داده اي خاص كه ليستي از كلمات در همه صفحات در وب نگه ميدارد.

بعد در اين دسته از مقالات توضيح خواهيم داد كه چگونه فرايند شاخص گذاري (فهرست بندي)ارگانيك كار ميكند.فعلا بدانيد كه مقدار زيادي اعمال سحر آميز در موتور هاي جستجوي ارگانيك صورت مي گيردو اين خيلي زود تر از آن اتفاق مي افتدكه كسي چيزي را براي جستجو وارد كند.

حتي اگر بدون اينكه بدانيدشاخص جستجو چگونه كار مي كند،مي توانيد بياموزيد كه موتور جستجوي ارگانيك آن شاخص را وقتي كه كلمات وارد مي شود چگونه به كار ميبرد در لحظه اي كه كلمات در گوگل تايپ ميشوند.

تطبيق پرسش جستجو

استعلام يا پرسش،نام تكنيكي چيزيست كه جستجو گران در موتور جستجو تايپ ميكنن تا نتايج جستجو بدست آيد.وقتي كه كسي عبارت طراحي سايت را در گوگل يا هر موتور جستجوي ديگر وارد مي كند ، آنگاه مي گوييم پرسش جستجو صورت گرفته است.خبرگان معمولا هر كلمه در پرسش جستجو را يك واژه توصيف مي نمايد.(در اين مثال "طراحي"و "سايت"واژه ها يا پرسش جستجويند)موتور جستجو وارد چندين گام اساسي مي شود تا صفحات وب را منطبق بيابد،و اين كار را تحليل پرسش انجام مي دهد.

تحليل پرسش

به محض اينكه جستجو گر پرسش يا واژه ي مورد نظرش را تايپ ميكندو كليد enter را بفشارد،موتور جستجو تحليل را آغاز مي كند.يعني هر كلمه در پرسش را بررسي كرده و تصميم مي گيرد كه بهترين صفحه وب را در فهرست منطبق بيابد.موتور هاي جستجو تنها به يك طريق تحليل استعلام را انجام نمي دهند،بلكه بسياري از موتور هاي جستجو در بعضي از اصول تكنيك هاي جستجو اشتراك دارند.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۵ آبان ۱۳۹۲ ] [ ۰۴:۰۴:۲۵ ] [ طراح ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ][ ۵۳ ][ ۵۴ ][ ۵۵ ][ ۵۶ ][ ۵۷ ][ ۵۸ ][ ۵۹ ][ ۶۰ ][ ۶۱ ][ ۶۲ ][ ۶۳ ][ ۶۴ ][ ۶۵ ][ ۶۶ ][ ۶۷ ][ ۶۸ ][ ۶۹ ][ ۷۰ ][ ۷۱ ][ ۷۲ ][ ۷۳ ][ ۷۴ ][ ۷۵ ][ ۷۶ ][ ۷۷ ][ ۷۸ ][ ۷۹ ][ ۸۰ ][ ۸۱ ][ ۸۲ ][ ۸۳ ][ ۸۴ ][ ۸۵ ][ ۸۶ ][ ۸۷ ][ ۸۸ ][ ۸۹ ][ ۹۰ ][ ۹۱ ][ ۹۲ ][ ۹۳ ][ ۹۴ ][ ۹۵ ][ ۹۶ ][ ۹۷ ][ ۹۸ ][ ۹۹ ][ ۱۰۰ ][ ۱۰۱ ][ ۱۰۲ ][ ۱۰۳ ][ ۱۰۴ ][ ۱۰۵ ][ ۱۰۶ ][ ۱۰۷ ][ ۱۰۸ ][ ۱۰۹ ][ ۱۱۰ ][ ۱۱۱ ][ ۱۱۲ ][ ۱۱۳ ][ ۱۱۴ ][ ۱۱۵ ][ ۱۱۶ ][ ۱۱۷ ][ ۱۱۸ ][ ۱۱۹ ][ ۱۲۰ ][ ۱۲۱ ][ ۱۲۲ ][ ۱۲۳ ][ ۱۲۴ ][ ۱۲۵ ][ ۱۲۶ ][ ۱۲۷ ][ ۱۲۸ ][ ۱۲۹ ][ ۱۳۰ ][ ۱۳۱ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب