تعمیر درب پارکینگ
ارسال پیامک انبوه
طراحی سایت رایگان
تور داخلی ارزان
سئو-طراحي سايت
امروز : 3207
ديروز : 2841
افراد آنلاين : 12
همه : 1158790
 
نوشته شده توسط : طراح
همانگونه كه در بخش HEO چيست به معرفي  و تعريف HEO  پرداختيم، HEO  عبارت است از مفهومي كه امروزه در علم طراحي سايت معرفي شده و به نكات نمايشي سايت براي كاربران و جذب نگاه آنها به سايت مي پردازد.

در حالي كه سئو مربوط به محتوا و ارتباط محتوا مطالب سايت با هم و بهينه سازي سايت ها از لحاظ ساختار مطالب مي پردازد.

البته در صورت رعايت هر دو مفهوم SEO  و HEO  در كنار هم  در مراحل  طراحي سايت، ما مي توانيم به بهينه سازي سايت دست پيدا كنيم، كه نكته ي رقابتي بين شركت ها در تجارت الكترونيك مي باشد.

HEO و SEO چيست



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ | نظرات (0)
نوشته شده توسط : طراح

نكته بعدي كه براي HEO بهتر در اين مقاله به آن اشاره مي نمايم، انتخاب هدر و بنر ابتدايي مناسب براي سايت مي باشد. اين تناسب براي HEO سايت ما بسيار تاثير گذار خواهد بود. هماگونه كه در مقالات HEO چيست؟ و طول عناصر صفحه در HEO،  به آن اشاره كرديم، هدر سايت نبايد بخش گسترده ايي از صفحه را اشغال نمايد.

در نماي ابتدايي سايت اگر هدر بخش زيادي را به خود اختصاص دهد، باعث هدر رفت مناطق كليدي بالاي صفحه، در وب سايت ما خواهد شد، پس در طراحي سايت به اين مسئله توجه ويژه نماييم.

پس بهتر است اندازه اي مناسب براي آن در نظر بگيريم، اندازه اي در حدود يك / هفتم  نماي اوليه سايت، تا بتوانيم  از ساير فضاي بالاي سايت از آن استفاده نماييم.

ما مي توانيم با مراجعه به نمونه پروژه هاي طراحي سايت و مشاهده آنها، به صورت تجربي با اين مقياس آشنا شويم.

همچنين در طراحي سايت خود در انتخاب رنگ هاي مناسب براي هدر، در جلب نظر و جذب مخاطب به تماشاي آن دقت نماييم.

همچنين ما در هدر خود كه يكي از نقاط مورد توجه در نظر و ديد كاربران مي باشد، بايد از مطالب و موارد مهم خود كه قصد داريم كاربران به آنها مراجعه نمايند، استفاده نماييم و صرفا از هدر سايت براي نمايش يك اسم استفاده ننماييم، زيرا باعث هدر رفتن اين نقطه كليدي و طلايي مورد توجه ديد كاربران و از خدشه دار شدن مفهوم بهينه سازي سايت ها خواهد شد.



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ | نظرات (0)
نوشته شده توسط : طراح

در مبحث HEO سايت ها، يكي ديگر از نكات مهم در بهبود آن، و جذب نظر كاربران و مخاطبان، بحث چيدمان صفحه و يا همان صفحه آرايي مي باشد.

متخصصان و روانشناسان بر اين عقيده اند كه بسياري از مردم در نماي اوليه وب سايت هايي كه زبان آنها لاتين و سبك نوشتن آنها از چپ به راست مي باشد، تصوير اوليه و فكوس اوليه آنها به صورت حرف F انگليسي مي باشد.

و در وب سايت هايي كه زبان نوشتاري آنها فارسي و عربي مي باشد و سبك نوشتاري آنها از راس به چپ مي باشد، نماي اوليه و فكوس اوليه آنها به صورت F برعكس مي باشد. كه اين تمركز نگاه را در عكس پايين مشاهده مي نماييد.

HEO چيست

در طراحي سايت امروزه از اين مناطق براي قرار دادن مطالب برگزيده و مهم سايت استفاده مي نمايند. بايد دقت داشته باشيم اين نماي اوليه نيز مي تواند تاثير زيادي در جذب مخاطبان داشته باشد. پس دقت نماييم كه حتما در اين مناطق از عكس ها، رنگ ها و نوشته هاي با كيفيت و تاثير گذار استفاده نماييد تا HEO سايت بهتري در طراحي سايت خود داشته باشيم.

معمولا بخش اصلي سايت ها كه قرار است پست ها و اخبار و مطالب ما در آن درج شود بهتر است در سمت راست سايتمان قرار داده شود، و مي توانيم با قرار دادن لايه و جدولي در حاشيه سمت چپ، براي ساير قسمت هاي سايت خود استفاده نماييم، از جمله بنر ها، لينك ها، ورد كاربران و ساير ماژول هاي كه قرار است در سايت استفاده نماييم.

نكته مهمي كه بايد به آن اشاره نمايم در اين بخش اين مي باشد كه، در چيدمان صفحه نخست خود بايد تا جايي كه مي توانيم از شلوغ كردن آن خود داري نماييم و با استفاده از قرار دادن منو هاي جذاب و اسلايد شو هاي جذاب، كاربران را به بخش ها و صفحات ديگر وب سايت خود راهنمايي كنيم.

در طراحي سايت خود ما مي توانيم با چيدمان مناسب حتي از هدر رفتن فضا ها جلوگيري نماييم.

اينها بخشي از تجربيات چند ساله ما در طراحي سايت بود؛ لطفا تجربيات و نظرات خود را در اين زمينه با ما از طريق نظرات پايين صفحه به اشتراك بگذاريد.



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
تاریخ انتشار : ۵ خرداد ۱۳۹۴ | نظرات (0)
نوشته شده توسط : طراح

يكي از مسائل مهم كه در HEO سايت ما و جذب مخاطب تاثير دارد، انتخاب رنگ براي عناصر و بخش هاي مختلف وب سايت مان مي باشد. در طراحي سايت خود بايد دقت داشته باشيم كه رنگ هايي كه در كنار هم جلوه ايي بهتري دارند را در كنر هم به كار ببريم.

مهمترين رنگ و نمايي گرافيكي كه در نظر كلي از يك سايت ديده خواهد شد، رنگ زمينه يا backround مي باشد، معمولا بهتر است از رنگ ها و تصاويري كه داراي رنگ هاي آرامش بخش مي باشند در اين قسمت استفاده نماييم.

البته با توجه به زمينه ايي كه براي آن طراحي سايت مي نماييم، مي توانيم با توجه به آن شركت و حتي نام آن رنگ براي سايت انتخاب نماييم. مثلا شركتي كه نام ليمو را براي نام خود انتخاب كرده است، مي تواند از رنگ زرد و ليمويي در بخش عمده سايت خود استفاده نمايد.

نكته مهم ديگر انتخاب رنگ قلم هاست كه در بخش انتخاب فونت ها در HEO توضيحات كامل درباره آن داده ايم، لطفا مطالعه نماييد.

در نظر داشته باشيد در آخر تمام رنگ هاي استفاده شده ما در طراحي سايت، همگي بايد با هم داراي هارموني باشند و در اصطلاح  رايج "ست" باشند، حتي اين "ست" مي تواند "ست" متضاد نيز باشد. زيرا اينكار باعث دلنشين تر شد سايت در نماي كلي خواهد شد. سفارش مي كنم قبل از شروع به طراحي سايت، نمونه هاي طراحي سايت را مشاهده نماييد و از انتخاب رنگ هاي متناظر با هم در طراحي خود استفاده نماييد.



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
تاریخ انتشار : ۵ خرداد ۱۳۹۴ | نظرات (0)
نوشته شده توسط : طراح

در علم طراحي سايت در وهله اول ارتباط برقرار كردن ما و ارائه اطلاعات ما به كاربران و مخاطبان، متن ها مي باشند. متن ها و البته در كنار آنها تصاوير مهمترين ابزار انتقال اطلاعات به كاربران از طريق صفحات اينترنت مي باشند. پس بهتر است در انتخاب نوع قلم و رنگ آنها بسيار دقت نماييم. حتي در زمينه ايي كه قرار است يك متن بر روي آن قرار بگيرد، بايد به رنگ زمينه نيز توجه نماييم؛ مثلا اگر دقت كرده باشيد خواندن هر متن بر روي زمينه قرمز رنگ خيلي سريع باعث خستگي چشم و حتي درد گرفتن چشم ها خواهد شد، حتي خواندن متني با قلم سفيد بر روي زمينه سياه مي تواند خيلي زود، چشم هاي مخاطب را خسته نمايد. مثل عكس هايي زير كه مي بينيد انتخاب رنگ قلم و زمينه نامناسب براي آن باعث زدگي مخاطب از خواندن ادامه مطالب خواهد شد.

HEO چيست

براي داشتن HEO بهتر در نوشتن مطالب و اخبار و مقالات و... به شما دوستان و طراحان سايت و مديران سايت، سفارش اكيد دارم كه از رنگ قلم مشكي استفاده نماييد

. زمينه اي هم انتخاب نماييد كه باعث آزار چشمان مخاطبان نشود. مثلا زمينه هايي با رنگ خاكستري و طوسي روشن بسيار مناسب براي اين منظور مي باشند. نمونه ايي از اين نوع نگارش را در مقالات اين سايت و عكس زير مشاهده مي نماييد.

HEO چيست

البته ما مي توانيم از رنگ هاي جذاب و روشن و اصطلاحا چشم خيره كن در متن هاي مطالبي كه مي خواهيم مورد توجه قرار بگيرند و البته متني طولاني ندارند استفاده نماييم. مثلا در بنر هاي تبليغاتي، هدر سايت و مطالب برگزيده كه قرار است نظر كاربران بيشتر به آنها جلب شود.

البته رعايت همه اين موارد در كنار هم در طراحي سايت نياز به تجربه زياد در اين زمينه دارد، كه شما بعد از چندين طراحي سايت و مطالعه مقالات در اين زمينه، به تمام اين هنر هاي جذب مخاطب خواهيد رسيد.

نكته آخري كه درباره متن ها در اينجا بايد عنوان شود، تا HEO بهتري داشته باشيم، انتخاب نوع قلم و فونت متن مي باشد.

براي بهينه سازي سايت و همچنين ارتباط بهتر كاربران با نوع قلم و فونت متن شما، بهتر است از فونت هاي رايج در اينترنت، كه براي مرورگر هاي اينترنتي نيز تعريف شده اند و دچار بهم ريختگي در نمايش توسط آنها نمي شوند، استفاده نمايم. از جمله اين فونت ها Arial مي باشد، كه بسياري از وب سايت ها از اين فونت در نگارش خود استفاده مي نمايند.



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
تاریخ انتشار : ۵ خرداد ۱۳۹۴ | نظرات (0)
نوشته شده توسط : طراح

جواب اين پرسش يك مفهوم مي باشد " HEO " . البته HEO بايد در كنار تمام موارد سئو رعايت شود تا طراحي سايت و قالب ما باعث جذب مخاطبان شود. ميتوانيد با خواندن كامل مقالات سئو و مقالات HEO و پرسش HEO چيست، و با كليك بر روي نام اين دو واژه، شناخت كاملي پيدا نماييد.

طراحان سايت امروزه با كار كردن بر روي HEO سايت خود، در كنار سئو، به جذب و ماندگاري مخاطبان و بازديد كنندگان، در سايت خود، توجه مي نمايند.

HEO مفهومي ست كه براي جذب مخاطبان نسبت به گرافيك سايت ايجاد شد، و با توجه به سليقه هاي مخاطبان و تاثيرات رنگ ها و تصاوير بر روي آنها و نوع و زاويه ديد آنها نسبت به صفحه، تعريف شده است.

كه در ادامه مقالات با آنها آشنا خواهيم شد و با رعايت اين نكات در طراحي سايت خود مي توانيم تاثير زيادي بر روي مخاطبان و كاربران بگذاريم، و آنها را نسبت به مطالعه و بازديد از مطالب و پست هاي خود ترغيب نماييم.



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ | نظرات (0)
نوشته شده توسط : طراح

با افزايش و تعدد قالب هاي گرافيكي در طراحي سايت ها، و سوال زياد مشتريان و بازديد كنندگان و مديران سايت كه كدام قالب گرافيكي براي سايت ما بهتر مي باشد، اين سوال براي طراحان سايت به وجود آمد كه:

دليل جذب يك قالب گرافيكي سايت براي مخاطب چيست؟

HEO چيست

طراحان سايت و متخصصان به سراغ اين امر رفتن و با مشاوره با روانشناسان و كارشناسان علم طراحي، نكاتي را براي جذب مخاطبان به طراحي سايت خود پيدا كردند؛ اين نكات امروزه مفهوم به نام HEO پيدا كرده است، كه مخفف كلامات Human Experience Optimization مي باشد و معناي لغوي آن " بهينه سازي تجربه كاربري " و در معناي لفظ براي طراحان سايت و بازديد كنندگان به معناي " تجربه بهينه سازي چيدمان سايت" مي باشد.

امروزه در ايران بسياري از طراحان سايت به اين نكته توجه ندارند كه چيدمان صفحه و رنگ و فونت قلم ها نيز مي تواند در سئو سايت آنها موثر باشد و باعث جذب بيشتر مخاطبان و ماندگاري آنها در سايت هايشان شود. امري كه امروزه بسياري از طراحان سايت هاي خارجي آن را رعايت مي نمايند، اما تعداد اندكي از شركت هاي طراحي سايت داخلي از جمله شركت طراحي سايت طرح و پردازش مبنا در كشورمان اين اصول و قواعد را رعايت مي نمايند و به بهينه سازي طرح و قالب سايت ( يا HEO) در كنار بهينه سازي سايت يا سئو سايت مشتريان خود اهميت مي دهند.

مفهوم HEO روز به روز در كنار مفهوم سئو افزايش يافت و امروزه به عنوان يكي از اصول طراحي سايت در جهان شناخته مي شود؛ كه بايد بيشتر توسط طراح گرافيكي وب سايت مورد توجه قرار گيرد و در مرحله بعد توسط طراح سايت، كه سايتي با جذب مخاطب نسبت به نگارش مطالب خود داشته باشيم.



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ | نظرات (0)
نوشته شده توسط : طراح

HEO مفهوم جديد و تجربي مي باشد كه بر پايه و اساس علم روانشناسي، وارد علم طراحي سايت شده است.

اگر توجه كرده باشيد، هر انسان و خود ما در نگاه اول به هر شي، عكس، مطلب، حتي انسان ها و تمام اجسام، ابتدا به قسمت خاصي از آن توجه مي نماييم. با توجه به اين شناخت از نگاه انسان، متخصصان و روان شناسان به طراحان سايت ها توصيه كردند كه به اين نقاط توجه خاصي نمايند، و در طراحي وب سايت خود از اين نقاط بهره بيشتري ببرند.

البته در بسياري از موارد انسان هاي با دقت و طراحان با دقت از اين نقاط در طراحي خود استفاده مي نمودند. چون با توجه به ديد خود از اين مناطق براي مطالب پر بازديد خود استفاده مي نمودند.

HEO چيست

اما در اين مقاله مي خواهيم به طور دقيق تر و علمي تر اين مناطق را به شما معرفي كنيم.

البته مفهوم HEO مفهوم كلي تر از پرداختن به اين نقاط است، و فقط بخشي از آن، توجه به نقاط كليدي در طراحي سايت مي باشد.

مفهوم HEO مفهومي جدا از SEO مي باشد. و به تمام نكات نمايشي سايت براي بازديد كنندگان مي پردازد. نكاتي از قبيل چيدمان صفحه، رنگ ها، فونت ها و... كه در ادامه با تك تك اين نكات آشنا مي شويم.

ما به جز جذب بازديد كنندگان زياد براي وب سايت خود، بايد به اين نكته توجه داشته باشيم كه نحوه ي نمايش ما براي آنها خسته كننده نباشد. بايد كاربري كه وارد وب سايت ما مي شود، با توجه به رنگ و فونت و قالب و چيدمان صفحه ما دچار سر در گمي براي بازديد نشود.

بايد بتواند به راحتي مطالب را مطالعه نمايد، بدون آنكه چشم هايش خسته شود.

بايد بتواند مطالب مورد نظر خود را در دسته بندي خاص آن مطلب مشاهده نمايد.

بايد قابليت اين را داشته باشد كه خلاصه اي از مطالب هر پست را، قبل از باز كردن آن مطلب، مشاهده نمايد، تا در صورت نياز، اقدام به مطالعه كامل آن نمايد.

اينها نكاتي ست كه بايد در طراحي سايت خود رعايت نماييم، تا به جز سئو ي خوب داراي HEO خوب و نمايش خوب اطلاعات براي بازديد كنندگان باشيم. اگر شما علاقه مند به طراحي سايت هستيد و يا از سايت و وبلاگي پشتيباني مي نماييد و يا آن را مديريت مي نماييد، سفارش مي نمايم مقالات مربوط به سئو و HEO را مطالعه نماييد، تا در بهينه سازي سايت خود بتوانيد آن را اعمال نماييد.

امروزه شركت هاي زيادي طراحي سايت را انجام مي دهند، اما فقط تعداد انگشت شماري از آنها به تمام اين موارد و اصول طراحي سايت و بهينه سازي سايت، دقت مي نمايند. پس بهتر است براي طراحي سايت به سراغ اين شركت ها برويم.

در كشور عزيزمان ايران شركت طراحي سايت طرح و پردازش مبنا با توجه به تمام اين اصول و داشتن طراحان سايت با تجربه، در زمينه طراحي سايت و بهينه سازي سايت فعاليت مي نمايد، كه مي توانيد از طريق آدرس سايت اين شركت sitedesign-co.com ، نمونه هاي طراحي سايت و سايت هاي بهينه سازي شده ي آنها را مشاهده نماييد، تا با نوع فعاليت آنها آشنا شويد.



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ | نظرات (0)
نوشته شده توسط : طراح

با توجه به ميزان افزايش رقابت در بازارها و نوسانات درخواست افراد، اغلب شركت ها سعي بر اين دارند كه روشي را ابداع نمايند كه علاوه بر يك پارچگي شركت و يا سازمان، داده ها را در ميان همه ي مخاطبان منتشر كند و از انجام كار هاي بيهوده جلوگيري بعمل آورند. اين عمل باعث مي شود كارمندان تا هر زماني كه به اطلاعات و داده ها نياز دارند دسترسي داشته باشند. اين چيدمان و اتصال داده ها بايد به صورتي قرار بگيرد كه در عين وصل بودن همه چيز به هم با خروج يك نفر شبكه ايجاد شده از هم نپاشد.

 

AdministratorfilesUploadFilenecessery CRM.jpg

مقوله ارتباط با مشتري داراي يك همپوشاني با مديريت دانش در سازمان است.

CRM يا مديريت ارتباط با مشتري به غير از مديريت رابطه ها با مشتري در خصوص اطلاعات و دانش بدست آمده از طريق مشتريان براي پيشبرد سازمان يا حركت آن را در شركت منتشر مي كنند.

CRM راهكاري است كه بدون كمك فناوري قابل اجرا نخواهد بود اما به اين معنا نيست كه مديريت ارتباط با مشتري فقط يك ابزار و يا نرم افزار است بلكه CRM يك فلسفه است.

مديريت ارتباط با مشتريان به مديران اين اجازه را مي دهند كه از عملكرد و بازدهي كارمندان خود به راحتي آگاه شود و براي كارمندان فعال خود پاداش در نظر گرفته را اهدا كند به اين ترتيب به سرعت طي كردن مسير اتوماسيون افزايش ميابد و اطلاعات بدست آمده به اشتراك گذاشته مي شود.

و در آخر مهمترين بخش كه مديريت ارتباط با مشتري در آن به خوبي عمل مي كند پيش بيني آينده تجارت است! چرا كه گردآوري طلاعات فروش به طور خودكار به صورت جدول و نمودار تهيه مي شود و مديران به وسيله آن ها قادر خواهند بود آينده تجارت خود را پيش بيني نمايند.



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
تاریخ انتشار : ۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ | نظرات (0)
نوشته شده توسط : طراح

شرايط بسيارمختلفي وجود دارد كه درآنها، CRM بكارگرفته ميشود. ازجمله درمسائل ارتباطي است كه شركتها با آن روبرو ميشوند، مديريت ارتباط با مشتري شكل ها و صورتهاي گوناگوني دارد كه به بسياري از مسائل ارتباطي ميپردازد، در اين راستا 4 موقعيت زير در نظر گرفته خواهد شد:

  1. بانكهاوشركت هاي مخابراتي،باشخص مشتري يامصرف كننده سروكاردارند
  2. توليد كنندگان اتومبيل با شبكه فروشنده يا توزيع كننده سرو كاردارند
  3. شركت هاي داراي تكنولوژي پيشرفته ، كه محصولات پيچيده اي توليد مي كنند كه عمدتا، توسط سازمان هاي شريك فروخته مي شود.
  4. توليدكنندگان كالاهاي مصرفي كه با تجارت خرده فروش سرو كاردارند.

 

شرايط بكارگيري CRM

براي اين موارد اولين كار كه در راستاي استراتژي CRM  بايد انجام داد، با توجه به استفاده پر شمار مردم از اينترنت و وب سايت ها و نرم افزار هاي گفت و گو و چت، راه اندازي و طراحي سايت مي باشد. طراحي سايت هايي تجاري البته با اهداف جذب مشتري و مخاطب؛ كه تنها با طراحي حرفه اي سايت و روش هاي بهينه سازي سايت مي توان به اين مورد دست يافت.

بايد توجه نماييم بعد از طراحي سايت بايد تمام نكات CRM را مطالعه نماييم و از آنها حتي در طراحي سايت هاي خود استفاده نماييم. در غير اين صورت نمي توانيم در زمينه افزايش درآمد و بازاريابي موفق باشيم. قطعا تجارتي كه سودي نداشته باشد خيلي زود دچار شكست و ورشكستگي خواهد شد.

پس سفارش مي نمايم تمام اصول طراحي سايت، بهينه سازي سايت، سئو و HEO را با مراجعه به بخش ها و مقاله هاي گفته شده،  مطالعه نماييد. شما مي توانيد با كليك بر روي واژه مورد نظر به مقاله مربوطه رفته و تمام موارد مربوط به راه اندازي و طراحي سايت بهينه آموزش ببينيد.



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
تاریخ انتشار : ۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ | نظرات (0)
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ][ ۵۳ ][ ۵۴ ][ ۵۵ ][ ۵۶ ][ ۵۷ ][ ۵۸ ][ ۵۹ ][ ۶۰ ][ ۶۱ ][ ۶۲ ][ ۶۳ ][ ۶۴ ][ ۶۵ ][ ۶۶ ][ ۶۷ ][ ۶۸ ][ ۶۹ ][ ۷۰ ][ ۷۱ ][ ۷۲ ][ ۷۳ ][ ۷۴ ][ ۷۵ ][ ۷۶ ][ ۷۷ ][ ۷۸ ][ ۷۹ ][ ۸۰ ][ ۸۱ ][ ۸۲ ][ ۸۳ ][ ۸۴ ][ ۸۵ ][ ۸۶ ][ ۸۷ ][ ۸۸ ][ ۸۹ ][ ۹۰ ][ ۹۱ ][ ۹۲ ][ ۹۳ ][ ۹۴ ][ ۹۵ ][ ۹۶ ][ ۹۷ ][ ۹۸ ][ ۹۹ ][ ۱۰۰ ][ ۱۰۱ ][ ۱۰۲ ][ ۱۰۳ ][ ۱۰۴ ][ ۱۰۵ ][ ۱۰۶ ][ ۱۰۷ ][ ۱۰۸ ][ ۱۰۹ ][ ۱۱۰ ][ ۱۱۱ ][ ۱۱۲ ][ ۱۱۳ ][ ۱۱۴ ][ ۱۱۵ ][ ۱۱۶ ][ ۱۱۷ ][ ۱۱۸ ][ ۱۱۹ ][ ۱۲۰ ][ ۱۲۱ ][ ۱۲۲ ][ ۱۲۳ ][ ۱۲۴ ][ ۱۲۵ ][ ۱۲۶ ][ ۱۲۷ ][ ۱۲۸ ][ ۱۲۹ ][ ۱۳۰ ][ ۱۳۱ ][ ۱۳۲ ][ ۱۳۳ ][ ۱۳۴ ][ ۱۳۵ ][ ۱۳۶ ][ ۱۳۷ ][ ۱۳۸ ][ ۱۳۹ ][ ۱۴۰ ][ ۱۴۱ ][ ۱۴۲ ][ ۱۴۳ ][ ۱۴۴ ][ ۱۴۵ ][ ۱۴۶ ]