تعمیر درب پارکینگ
ارسال پیامک انبوه
طراحی سایت رایگان
تور داخلی ارزان
سئو-طراحي سايت
امروز : 141
ديروز : 2519
افراد آنلاين : 10
همه : 1164308
 
نوشته شده توسط : طراح

CTA مخفف Call To Action است. همانطور كه از نامش مشخص است هدف اين تكنيك اينست كه كاربر را تشويق به كليك بر روي دكمه  CTA مي كند تا فعاليت مورد نظر انجام شود. CTA ها در بنرها ، وب سايت ها و خبرنامه ها كاربرد دارد.

بعنوان مثال در سايت Mozila از كاربر مي خواهد كه مرورگر FireFox را دانلود كند و براي تشويق از كلمه ي  Free (رايگان) در طراحي سايت خود  استفاده كرده است.

در طراحي سايت Call To Action  ها را در كجا بكار ببريم؟

اولين سوالي كه براي طراح سايت بوجود ميايد اين است كه محل مناسب قراردادن CTA كجاي صفحه سايت، بنر ويا خبر نامه است!

بهترين جا كه كاربر بيشترين فوكوس و تمركز را دارد در ابتدا صفحه در وسط يا مركز آن است. به نمونه ي زير توجه كنيد:

در سايت هايي كه زبان آن ها انگليسي هستند بهتراست CTA را در سمت چپ قرار دهيم و در سايت هايي كه از زبان فارسي استفاده شده است  CTA را در سمت راست قرار دهيد.

چگونه Call To Action  خود را  گيرا و تاثير گذار كنيم؟

متن يا عبارتي كه براي CTAها بكار ميبريم بسيار حائز اهميت است. در كشور ما اكثر طراحان از عبارت "اطلاعات بيشتر" استفاده مي كنند كه تاثير گذاري چنداني ندارد.

براي انتخاب عبارت مناسب براي  CTA ابتدا بايد مقدمه و زمينه كليك كردن روي  CTAتان را فراهم كنيد.

با پاسخ دادن به اين پرسش "كسب و كار شما چه خدماتي را به كاربران ارائه مي دهد؟" براي موثر واقع شدن CTA كافيست در يك عبارت ويا جمله خدماتي را كه عرضه مي كنيد شرح دهيد.  

نكاتي كه به هنگام استفاده Call To Action در طراحي سايت بايد رعايت شوند

  1. اندازه ي CTA بايد بزرگ باشد تا هدف درخواست انجام فعاليت كه جلب توجه كاربر است محقق شود.
  2. فضاي كافي براي CTA در نظر بگيريد زيرا شلوغ كردن صفحه كاربرد CTA را از بين ميبرد. پس تركيب مناسبي بين CTA و ديگر الملن هاي صفحه ايجاد كنيد.
  3. CTA  را در ابتدا و بالاي صفحه قرار دهيد تا كاربر بدون اسكرول كردن به پايين صفحه آن را مشاهده كند.
  4. يكي از عوامل مهم و تاثيرگذار براي جلب توجه CTA استفاده از تضاد رنگي است.براي اين كار مي توانيد از رنگي مخالف  رنگ زمينه براي متن ويا دكمه خود استفاده كنيد.
  5. استفاده از جلوه خاص پس از قرارگيري ماوس بر روي  CTA يكي ديگر از اقدامات جلب توجه است. مانند تغيير رنگ دكمه به هنگام قرار دادن ماوس بر روي دكمه يا متن.  
  6. شكل اغلب CTA ها مستطيل شكل است در صورت استفاده از تصاوير گرافيكي  از تصاويري استفاده كنيد  كه داراي گوشه هاي  گرد و خميده باشد. گرافيك هايي كه داراي گوشه هاي تيز هستند كاربر را به ياد تبليغات مي اندازد و نرخ كليك را كاهش مي دهد.
  7. استفاده از جهت ها و فلش ها براي جلب توجه بيشتر CTA
  8. در CTA بيشتر بر روي متن توجه كنيد تا گرافيك! تحقيقات نشان مي دهند كه كاربران محتويات متني را بيشتر از محتويات گرافيكي مي خوانند.
  9. ترجيحا و تا حد امكان از چند CTA در صفحه استفاده نكنيد. در صورت استفاده از چند CTA در طراحي سايت آنها را اولويتبندي كنيد. آنهايي كه مهمترند را از لحاظ اندازه بزرگتر و از لحاظ مكان در موقعيت بالاتر قرار دهيد. 

بهترين رنگ براي Call To Action چه رنگي است؟


قرمز: رنگ قديمي CTA ها كه بايد همراه با اخطار استفاده شود.
زرد: اولين رنگي كه كاربران ميبينند و اخطار را به صفحه شما مي آورد و كاربران را جذب مي كند.
نارنجي: تركيبي از فعاليت رنگ زرد و قرمز است. بهترين رنگ براي ساختن CTA هاي قوي.
آبي: بازديد كننده در كار خود تجديد نظر خواهد كرد.
سبز: ساده ترين رنگ براي چشم. براي قسمت نظرات مشتريان ممكن است اما نه براي CTA ها.
سفيد: بقيه رنگ ها را برجسته نمايش مي دهد و CTA شما را از بين ميبرد.



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ | نظرات (0)
نوشته شده توسط : طراح
شايد همگي شما كلمه مديريت محتوا را شنيده باشيد. سيستم مديريت محتوا بخشي از يك سايت مي باشد كه طراحان سايت براي كنترل دايناميك بخش هاي محتوايي سايت هاي طراحي شده، آن را ايجاد مي نمايند تا به راحتي بتوان محتواي قرار گرفته بر روي سايت از قبيل عكس ها، متن ها، منو ها و... را كاربران تغيير دهند و يا ويرايش نمايند و حتي محتواي جديد ايجاد نمايند.

البته اين سيستم مديريت محتوا براي وب سايت هاي دايناميك در نظر گرفته مي شود. زيرا وب سايت هاي استاتيك را فقط از طريق كد نويسي مي توان تغيير داد و مهمترين فرق يك وب سايت استاتيك و دايناميك، در مقوله پويا بودن و داشتن مديريتي براي ويرايش محتواي آن مي باشد.

البته مسلئه دايناميك بودن و ويرايش كه در اينجا گفته ايم مربوط فقط به محتواي سايت مي باشد و براي اضافه كردن ماژولي خاص نياز به دانستنعلم طراحي سايت مي باشد، زيرا براي تغييرات قالبي و ساختاري ، سيستم مديريت محتواي گفته شده كاربردي نخواهد داشت.

سيستم مديريت محتوا در طراحي سايت چيست؟

البته امروزه بسياري از سيستم هاي مديريت محتوا آماده ياcms هاي آماده يا اپن سورس در دنيا طراحي شده اند كه با يادگيري آنها بسياري از تغرات را در يك سايت مي توان انجام داد. البته با توجه به معايب بسيار زياد اين cms هاي آماده ، استفاده از آنها براي طراحي سايت كار بسيار اشتباهي مي باشد؛ مخصوصا اگر ما قصد بهره برداري از وب سايت را داريم و مي خواهيم در سرچ كلمات خود در موتور هاي جست و جو رتبه خوبي پيدا نماييم و از اين طريق به بازاريابي اينترنتي در مبحثتجارت الكترونيك دست پيدا نماييم، استفاده از سيستم هاي مديريت محتوا آماده، كار ما را دچار مشكل خواهد كرد و هرگز به اين مهم دست پيدا نخواهيم كرد؛ همچنين امنيت پايين وب سايت هاي طراحي شده با cms هاي آماده يكي از عيب هاي بزرگ اين طراحي سايت مي باشد.

اما امروزه بسياري از شركت هاي طراحي سايت معتبر براي مديريت محتواي وب سايت هاي خود، يك سيستم مديريت محتوا ايجاد مي نمايند تا مشتريان آنها به راحتي بتواند هر تغييري كه نياز دارند در محتواي سايت ايجاد نمايند همچنين امنيت بالاي اين نوع طراحي سايت نكته مهم ديگري ست كه اين روش طراحي سايت دارا مي باشد.

ضمنا تظمين مي نماييد كه استفاده از طراحي سايت هاي حرفه اي و استفاده از مديريت محتواي آنها براي ايجاد محتوا در سايت مي تواند سايت شما را به يكي از قوي ترين وب سايت هاي فعال در زمينه تخصصي خود تبديل نمايد كه اين يعني دست پيدا كردن به بازاريابي اينترنتي و رسيدن كلمات كليدي وب سايت شما به رتبه هاي نخست موتور هاي جست و جو گر و جذب مشتريان فراوان، كه تنها با طراحي سايت حرفه اي امكان پذير مي باشد.



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ | نظرات (0)
نوشته شده توسط : طراح

طراحي قالب و لايوت ( Lyout ) و چيدمان صفحه را كه ميتوان توسط نرم افزار هاي فوتوشاپ و كرول و... انجام داد را طراحي گرافيكي سايت مي گويند.

در طراحي سايت مي توان قسمت طراحي گرافيكي سايت را به دست طراحان گرافيست كار سپرد، البته بايد بين طراح سايت و طراح قالب و گرافيست تعامل خوب و كاملي برقرار نمود تا بتوانيم وب سايت كامل و زيبايي داشته باشيم.

يك طراح گرافيست بايد با چيدمان صفحه هاي وب سايت آشنايي داشته باشد تا بتواند قالب خوب و بهينه ايي براي سايت طراحي نمايد. 

طراحي قالب گرافيكي سايت

ابزار هايي كه يك گرافيست و يك طراح سايت بايد با آنها براي طراحي سايت آشنايي داشته باشد، دو نرم افزار مهم مي باشد، يكي فوتوشاپ و ديگري كرل.

يك طراح سايت با آشنايي در حد متوسط با اين نرم افزار ها و آشنايي با پسوند هاي عكس هاي، مخصوصا پسوند گيف ( GIF ) ، مي تواند مراحل طراحي گرافيكي سايت خود را جلو ببرد.

البته مهمتر از اين مسائل آشنايي با چيدمان مناسب و قرار دادن مطالب در قسمت هاي مختلف صفحه مي باشد.



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ | نظرات (0)
نوشته شده توسط : طراح

در طراحي يك سايت، طراح سايت ابتدا طرح مورد نظر مشتري را با او بر روي يك كاغذ مي كشند. سپس پس از تاييد شدن طرح توسط مشتري، طراح ابتدا به سراغ طراحي قالب آن مي رود؛ البته اين نكته را در نظر داشته باشيم درمراحل ايجاد وب سايت به طور كامل تري فعاليت هاي ايجاد وب سايت را توضيح داده ايم و در اينجا فقط مراحل طراحي سايت را نام مي بريم.

سپس بعد از ايجاد قالب و تاييد آن توسط مشتري، ماجول ها و امكانات سايت كه براي آن ها مكان هايي تعبيه شده است، توسط كد ها و ابزار ها پر مي شود و سايت آماده آپلود بر روي فضايميزبان وب خريداري شده مي شود.

مراحل طراحي سايت

اين نكته را در نظر داشته باشيد، طراحي سايت يك هنر مهندسي مي باشد كه در آن گرافيگ به همراه بسياري از كد ها در آن بكار برده مي شود. بنابراين يك طراح سايت آدمي خلاق و با هوش مي باشد كه هم در زمينه اعداد و هم در زمينه هنر تبحر دارد. البته مي توان قسمت هاي طراحي گرافيكي و كد نويسي توسط دو يا چند نفر انجام شود، اما اگر طراحي وجود داشته باشد كه هر دو كار را به تنهايي انجام دهد مسلما كار بهتري را به مشتري ارائه خواهد داد. البته به شرطي كه تخصصي نيز در كار باشد.

شركتطراحي سايتطرح و گسترش مبنا كه در زمينه طراحي سايت در ايران  فعاليت مي نمايد، طراح خوب و باتجربه ايي را در اختيار دارد كه مي توانيد نمونه كار هاي آنها را در قسمت نمونه هاي پروژه هاي طراحي سايت ببينيد. 

:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ | نظرات (0)
نوشته شده توسط : طراح

شركت Microsoft كه در زمينه كامپيوتر فعاليت گسترده ايي دارد، و اكثر برنامه هاي كاربردي در اين زمينه را تامين مي نماييد، فناوري براي طراحي سايت توليد كرده است كه Microsoft .NET Framework نام دارد.

براي كار كردن با اين فناوري و طراحي سايت، بايد تجربيات زياد و دانش كافي كسب نماييم. همچنين يك طراح سايت براي طراحي قالب سايت خود و گرافيك بهتر و زيباتر سايت خود، بايد با نرم افزار هاي گرافيكي مثل فتوشاپ آشنايي كافي داشته باشد.

طراحي سايت امروزه با آمدن نرم افزار هاي آماده براي طراحي، البته امري آسان تر نسبت به گذشته شده است. حتي براي راه اندازي بسياري از وب سايت ها ديگر نياز به نوشتن حتي يك خط برنامه نيست، كه البته اينگونه سايت ها امكانات محدودي خواهند داشت؛ حتي محدود تر از يك وبلاگ!

پس بهتر است اگر مي خواهيم  طراحي مناسبي سايت مان داشته باشد، طراحي آن را به شركت هاي معتبر طراحي سايت بسپاريم. از جمله ي معروف ترين شركت هاي طراحي سايت، شركت طراحي سايت گسترش و پردازش مبنا (sitedesign-co.com) را مي توان نام برد كه با استفاده از بهترين ابزار و نيروها در طراحي سايت در كشور عزيزمان ايران قدم برداشته است.



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ | نظرات (0)
نوشته شده توسط : طراح

ايجاد كردن و ساختن هر شي و وسيله ايي مراحلي را شامل مي شود. در اينجا براي شما مراحل ايجاد يك وب سايت كه شامل 5 مرحله اصلي مي باشد، در ذيل تشريح مي نماييم.

شما مي توانيد با مطالعه هر بخش ومقالات مربوط به آن، با كليك بر روي نام هاي پرنگ شده به مقاله مورد نظر رفته و به طور كامل با هر مفهوم آشنا شويد.

مراحل ايجاد وب سايت

مراحل ساختن يك وب سايت نيز ترتيبي دارد:

1-      ابتدا انتخاب يك نام مناسب براي وب سايت كه در مبحث دامنه درباره آن توضيح مفصل داده ايم.

2-      ثبت نام سايت يا ثبت دامنه براي اينكه نام سايتمان منحصر به فرد باشد.

3-      طراحي صفحات وب توسط شركت هاي طراحي سايت مثل شركت شركت طرح و پردازش مبنا.

4-      خريدن يك فضاي بر بستر اينترنت، كه در بحث ميزبان وب يا host مي توانيد با آن آشنا شويد.

5-      آپلود سايت طراحي شده بر روي فضاي خريداري شده يا ميزبان وب، براي اينكه بر روي بستر اينترنت براي نمايش به عموم قابل استفاده باشد. 

نكته: توجه داشته باشد در طراحي سايت خود اصول طراحي سايت و اصول بهينه سازي سايت را رعايت نماييد.

مراحل ايجاد وب سايت



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ | نظرات (0)
نوشته شده توسط : طراح

وب سايت ها از لحاظ تجاري به 6 دسته عمده تقسيم مي شوند، كه شايد ما با آنها در مباحث انواع تجارت كه شامل 10 دسته مي باشند، آشنا شده باشيم. اما از ده دسته تجارت، 6 دسته آن در تجارت الترونيك يا تجارت از طريق وب سايت ها، مي توانيم اشاره كنيم.

1-      تجارت الكترونيك C to C  يا تجارت مشتري با مشتري:

اولين حالت تجارت الكترونيك، تجارت مشتري با مشتري از طريق فروش اينترنتي ( فروش آنلاين ) كالا خود مي باشند. در اين حالت هيچ گونه واسطه و شركتي وجود ندارد و مردم عادي يا همان مشتريان، به طور مستقيم با هم در ارتباط اند.

2-      تجارت الكترونيك C to B يا تجارت مشتري با شركت:

در اين حالت تجارت الكترونيك، شخصي عادي خدمات و كالاي خود را از طريق وب سايت شخصي خود به شركت ديگر به فروش اينترنتي مي رساند.

3-      تجارت الكترونيك B to C  يا تجارت شركت با مشتري:

در اين حالت از تجارت الكترونيك، شركت ها خدمات و يا فروش اينترنتي خود را از طريق وب سايت ها در اختيار مشتريان قرار مي دهند. اين نوع تجارت الترونيك و كسب و كار اينترنتي، امروزه شايع ترين نوع تجارت مي باشد. در طراحي سايت اكثر شركت ها امروزه فروشگاه اينترنتي نيز خواهيم ديد.

4-      تجارت الكترونيك B to B  يا تجارت شركت با شركت:

ممكن است در بعضي از حالت هاي تجارت الكترونيك، شركتي با شركت ديگر به طور مستقيم يا غير مستقيم در ارتباط باشند، و كالا و خدمات خود را در اختيار هم قرار دهند ، و يا از طريق وب سايت همديگر با مشتريان ديگر ارتباط داشته باشند.

5-      تجارت الكترونيك G to C  يا تجارت دولت با مردم:

يكي ديگر از نمونه هاي شايع تجارت الكترونيك، تجارت دولت الترونيك  با مردم مي باشد. حتما همه ي ما يكبار از خدمات دولت به اين روش استفاده كرده ايم. اين گونه خدمات را با اسم خدمات دولت الكترونيك مي شناسيم. خدمات الكترونيك بانك ها دولتي نيز جز اين دسته از تجارت الكترونيك مي باشند. ضمنا بايد توجه داشته باشيم خدماتي كه منجر به فروش اينترنتي يا جابه جايي پول بين مردم و دولت مي شود، جز اين دسته قرار مي دهيم.

6-      تجارت الكترونيك G to B يا تجارت دولت با شركت ها:

گاها دولت ها خدمات خود را از طريق شركت هاي واسطه در اختيار مردم قرار مي دهند، و يا برخي شركت ها تجارت خود با دولت را از طريق وب سايت هاي دولت انجام مي دهند. كه به اين نوع تجارت الكترونيك، تجارت دولت با شركت مي گويند.



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ | نظرات (0)
نوشته شده توسط : طراح

هر گونه فعاليت و ارائه خدمات و كالا كه از طريق بستر اينترنت و وب سايت ها كه منجر به خريد و يا فروش و درآمد شود را، در دنياي امروز به اسم تجارت الكترونيك مي شناسيم.

از نمونه هاي تجارت الكترونيك مي توانيم خدمات الكترونيك بانك ها و فروشگاه هاي اينترنتي ( فروشگاه هاي آنلاين ) و... نام ببريم.

 امروزه در طراحي سايت ها براي شركت هاي تجاري حتما يك فروشگاه اينترنتي ( فروشگاه آنلاين ) طراحي ميشود، چون دنياي امروز به سمت قرار گرفتن همه ي اتفاقات روزمره در دنياي مجازي مي رود.



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ | نظرات (0)
نوشته شده توسط : طراح

وب سايت ها از طريق اطلاع رساني به دو دسته تقسيم مي شوند كه اين دو دسته را براي شما تشريح مي نماييم:

1-     طراحي وب سايت هاي  اطلاع رساني داخلي (اينترانت):

در اين نوع وب سايت ها اطلاعات براي شبكه داخلي يك سازمان يا شركت و يا جامعه مجازي خاص طراحي شده اند؛ اغلب اين وب سايت ها حتي اگر نمايي خارج از شبكه دروني خود بر بستر اينترنت داشته باشد، بايد توسط نام كاربري مخصوص خود و پسورد آن ، وارد وب سايت شده و به اطلاعات آن دسترسي پيدا كرد.

بسياري از سازمان ها و شركت هاي براي كارمندان خود اينچنين اطلاع رساني مي كنند. نمونه ايي از اين گونه اطلاع رساني را مي توانيم در سايت دانشگاه جامع علمي كاربردي، با نام سامانه سجاد ديد كه اساتيد و دانشجويان و مسئولين براي ديدن اطلاعات و خبرهاي دانشگاه، وارد اين سامانه مي شوند و اطلاعات و اخبار را مشاهده مي نمايند.

2-      طراحي وب سايت هاي اطلاع رساني برون سازماني يا عمومي (اينترنت):

عموما اكثر سايت هاي خبري كه ما مشاهده مي نماييم، جز اين دسته از وب سايت هاي اطلاع رساني مي باشند؛ كه اخبار خود را به طور عمومي بر بستر اينترنت قرار مي دهند. مثل سايت صدا و سيماي جمهوري اسلامي يا سايت خبرگزاري فارس و....



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ | نظرات (0)
نوشته شده توسط : طراح

يكي از مهمترين ويژگي هايي كه وب سايت مي تواند براي ما داشته باشد باشد، ويژگي كسب درآمد از طريق وب سايت مي باشد.

لطفا مقالهدرآمد زايي از وب سايت را مطالعه نماييد، سپس به ادامه اين مقاله و انواع وب سايت ها از لحاظ در آمد زايي بپردازيد. 

كسب درآمد از سايت

وب سايت ها به دو طريق براي ما باعث كسب در آمد خواهند شد:

1-      كسب درآمد از طريق مستقيم توسط وب سايت ها:

در اين گونه وب سايت ها معمولا همانگونه كه از معني كلمه مستقيم پيداست، ما از طريق فروش مستقيم كالا به صورت آنلاينكسب درآمد مي كنيم؛ حتي اين تجارت مي تواند از طريق خدماتي باشد كه ما به كاربران خواهيم داد؛ و يا حتي اطلاعاتي كه در اختيار آنها قرار مي دهيم.

2-      كسب درآمد از طريق غير مستقيم توسط وب سايت ها:

 در اين روش مال از طريق وب سايت اقدام به فروش و يا ارائه خدمتي به كاربران را براي كسب درآمد انجام نخواهيم داد.

در وب سايت ما به واسطه اطلاعاتي كه وجود دارد توسط كاربران زيادي بازديد خواهد شد، و اين كار باعث مي شود بنگاه هاي تجاري در زمينهوب سايت ما، از ما بخواهند براي آنها تبليغات انجام دهيم كه منجر به كسب درآمد براي ما خواهد شد.

و يا ما از طريق وب سايت خود باعث ارتباط مشتريان با شركت و بنگاه تجاري ديگري خواهند شد.

:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ | نظرات (0)
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ][ ۵۳ ][ ۵۴ ][ ۵۵ ][ ۵۶ ][ ۵۷ ][ ۵۸ ][ ۵۹ ][ ۶۰ ][ ۶۱ ][ ۶۲ ][ ۶۳ ][ ۶۴ ][ ۶۵ ][ ۶۶ ][ ۶۷ ][ ۶۸ ][ ۶۹ ][ ۷۰ ][ ۷۱ ][ ۷۲ ][ ۷۳ ][ ۷۴ ][ ۷۵ ][ ۷۶ ][ ۷۷ ][ ۷۸ ][ ۷۹ ][ ۸۰ ][ ۸۱ ][ ۸۲ ][ ۸۳ ][ ۸۴ ][ ۸۵ ][ ۸۶ ][ ۸۷ ][ ۸۸ ][ ۸۹ ][ ۹۰ ][ ۹۱ ][ ۹۲ ][ ۹۳ ][ ۹۴ ][ ۹۵ ][ ۹۶ ][ ۹۷ ][ ۹۸ ][ ۹۹ ][ ۱۰۰ ][ ۱۰۱ ][ ۱۰۲ ][ ۱۰۳ ][ ۱۰۴ ][ ۱۰۵ ][ ۱۰۶ ][ ۱۰۷ ][ ۱۰۸ ][ ۱۰۹ ][ ۱۱۰ ][ ۱۱۱ ][ ۱۱۲ ][ ۱۱۳ ][ ۱۱۴ ][ ۱۱۵ ][ ۱۱۶ ][ ۱۱۷ ][ ۱۱۸ ][ ۱۱۹ ][ ۱۲۰ ][ ۱۲۱ ][ ۱۲۲ ][ ۱۲۳ ][ ۱۲۴ ][ ۱۲۵ ][ ۱۲۶ ][ ۱۲۷ ][ ۱۲۸ ][ ۱۲۹ ][ ۱۳۰ ][ ۱۳۱ ][ ۱۳۲ ][ ۱۳۳ ][ ۱۳۴ ][ ۱۳۵ ][ ۱۳۶ ][ ۱۳۷ ][ ۱۳۸ ][ ۱۳۹ ][ ۱۴۰ ][ ۱۴۱ ][ ۱۴۲ ][ ۱۴۳ ][ ۱۴۴ ][ ۱۴۵ ][ ۱۴۶ ]