تعمیر درب پارکینگ
ارسال پیامک انبوه
طراحی سایت رایگان
تور داخلی ارزان
سئو-طراحي سايت
امروز : 3151
ديروز : 2841
افراد آنلاين : 12
همه : 1158734
 
نوشته شده توسط : طراح

متاتگ از اهميت بالاي برخوردار است و اطلاعات وب را به مرورگر يا موتور گوگل معرفي مي كند به عبارتي محتواي توضيحات متا در نتايج جستجوي گوگل قابل رويت مي باشد و زمانيكه سايت شما در ميان صفحات بسيار ديگري در گوگل به كاربران اينترنتي نشان داده مي شود،تنها توضيحات متا و عنوان صفحه قابل رويت است و همين دو عامل است كه به كاربران در انتخاب بهترين نتيجه كمك مي كند.

اهميت توضيحات متا در بهينه سازي سايت

از آنجاييكه متاتگ از چشم بازديدكننده پنهان است بيشتر در جهت بهينه سازي سايت كاربرد دارد و استفاده صحيح از آن مي تواند در رتبه بندي گوگل موثر باشد.

مت كاتس در ويديويي اعلام كرده كه از توضيحات متا استفاده نمي كند و اين بخش را خالي مي گذارد.به عبارتي مت كاتس با بيان اين موضوع نتيجه را به گوگل واگذار كرده است.از طرفي اين موضوع اهميت توضيحات متا را بيشتر نشان مي دهد زيرا توضيحات متا مي تواند روي سئو و تعيين كلمات كليدي آن موثر باشد و در نهايت احتمال اينكه بازديد از سايت شما افزايش پيدا كند بيشتر مي شود.
اما مشكل هنگامي رخ مي دهد  كه برخي افراد از افزونه هاي مختلفي براي تكميل خودكار اين بخش استفاده ميكنند و يا صفحات متعددي در سايت خود دارند كه پاراگراف اول آنها يكسان است. در چنين مواردي متن هاي تكراري در توضيحات متاي صفحات متفاوت مشاهده ميگردد كه از نظر روبات هاي گوگل قابل پذيرش نيست.

اهميت اين موضوع تا جايي است كه در ابزار وبمستر گوگل بخشي مجزا به نام HTML Improvements قرار داده شده تا صفحاتي كه عنوان يا توضيحات مشابه دارند را به شما معرفي كند.در آخر اگر سايت شما روزانه مطالب جديدي ارائه نمي كند و  يا زمان كافي براي نوشتن توضيحات اختصاصي نداريد مي توانيد مانند مت كاتس اين بخش را خالي بگذاريد تا خود گوگل در مورد آن تصميم بگيرد.



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
تاریخ انتشار : ۵ بهمن ۱۳۹۲ | نظرات (0)
نوشته شده توسط : طراح

بسياري از ادمين ها و بلاگرها تصور مي كنند كه اگر يك متني توليد كردند، براي آنكه متنشان توسط افراد بيشتري خوانده شود و ربات هاي جستجوگر گوگل را بيشتر جذب كنند، آن را در چندين نشاني ديگر كپي مي كنند. حال آنكه امروزه بايد بدانيم كه حتا نشاني هايي كه بعضا با www و همچنين بدون اين 3 حرف، فعال هستند نيز در خطر جدي ايندكس نشدن و جريمه شدن هستند.

گوگل سخت تلاش مي كند تا صفحاتي با اطلاعات متمايز از ساير صفحات وب، ايندكس كند و نشان دهد.

گوگل چندين راه براي پيشگيري از ايجاد لينكهاي تكراري و همچنين راههايي جهت نشان دادن آنچه كه شما مي خواهيد برايتان ايندكس شود را پيش پايتان مي گذارد:

  1. تلاش كنيد تا لينكهاي داخلي‏تان بدون نقص باشند. براي مثال به صفحاتي اين چنيني لينك ندهيد: http://www.example.com/page/  و  http://www.example.com/page and http://www.example.com/page/index.htm.
  2. از وبمستر تولز براي آنكه به گوگل بگوييد كدام قسمت از سايتتان را ايندكس كند استفاده كنيد. شما مي توانيد به گوگل، دومين اصلي تان را معرفي كنيد. براي مثال http://www.example.com or http://example.com).
  3. كاربران از ديدن صفحات خالي خوششان نمي آيد. پس تا جاي ممكن از اين اقدام جلوگيري نماييد. براي مثال: صفحاتي را كه هنوز براي آن مطلبي نداريد، ايجاد و منتشر نكنيد. اگر قصد ايجاد چنين صفحاتي را داشتيد، از noindex meta tag جهت قفل نمودن اين گونه صفحات از ايندكس شدن استفاده كنيد. اين بدين معناست كه از كد nofollow و نظاير آن كه در بسياري از سي ام اس ها (كه جديدترين شان وردپرس است و به راحتي اين كار را براي لينك ها انجام مي دهد) تعريف شده، استفاده نماييد.

در موارد نادر، الگوريتم گوگل ممكن است يك URLي را از يك سايت انتخاب كند كه در حال انتشار مطلب شما بدون اجازه تان است. اگر شما معتقديد كه آن سايت در حالت كپي برداري مطلب شما بدون رعايت قوانين كپي رايت است، احتمالا بايد با هاست سايت مربوطه تماس بگيريد و درخواست حذفش را بدهيد. به علاوه، مي توانيد درخواست حذف آن صفحۀ خاص را از طريق صفحۀ "درخواست تكميل فرم مخصوص به قوانين نقض شده" به گوگل بفرستيد.

تمام اين موارد براي حفاظت از حقوق افراد ذكر شد. اما چه اتفاقي براي سايتهايي كه مطالب و محتوا و دسترنج ديگران را با يا بدون ذكر منبع (امروزه براي صفحۀ نتايج جستجوي گوگل تفاوتي نمي كند) بر روي سايت خودشان پياده مي كنند مي افتد؟

پيش از اشاره به اين مطلب بايد دوباره خاطر نشان كرد كه حتا صفحات داخلي يك سايت اگر مشابه هم نيز باشند، بر سئو و ايندكس سايتتان تاثير خواهد گذاشت. به همين خاطر ابزار مختلفي را كه وبمستر تولز در اختيار كاربران گذاشته نيز مي توان بسيار كاربردي يافت. در اين ارتباط در مقالات پيشين توضيحاتي را ارائه داديم و در آينده نيز مقالاتي از اين دست منتشر خواهد شد.

تاثير محتواي تكراري بر سئو

برويم سر بحث اصلي!

گوگل و رباتهاي جستجوگرش پس ارائۀ الگوريتم مرغ مگس خوار، دقت فراواني در گشتن به دنبال اولين صفحه اي هستند كه با توجه به زمان و تاريخ ايندكس شدن، مطلب را درج كرده است و باقي صفحات را از بخش نتايج جستجو حذف خواهند كرد. البته در صورت درخواست كاربر، گوگل مي تواند صفحات تكراري را نيز نشان دهد اما در حالت عادي اين صفحات براي گوگل فاقد ارزش و محتوا هستند.



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
تاریخ انتشار : ۵ بهمن ۱۳۹۲ | نظرات (0)
نوشته شده توسط : طراح

توضيحات در ارتباط با هر بخش وبمسترتولز، هرچقدر آسان و كاربردي اما به همان ميزان ممكن است كمي پيچيده باشد چراكه هر چند وقت يك بار، گوگل ابزار جديدي را به اين قسمت اضافه مي كند. طوري كه كاربر فكر مي كند حتما چنين چيزي را نياز داشته و مي بايست از مدت ها پيش اين ابزار خاص به زيرمنوهاي يكي از قسمت هاي وبمسترتولز اضافه مي گشت.

اما اين بار تقريبا وبمسترتولز سر ناسازگاري عجيب و شگفت انگيزي با وبمستران برداشته است: واكنش يا جريمه دستي!

به توضيحاتي در اين مورد توجه كنيد. اينكه مديران بخش مبارزه با اسپم گوگل چه مي كنند و وبمستران بايد چه كنند تا با واكنش دستي گوگل مواجه نشوند!

ولي پيش از اين موضوع به مطلبي ديگر اشاره مي كنيم تا بدانيد واكنش دستي چيست و در كجا از آن استفاده مي شود!

اطلاعات ما برگرفته از توضيحات بخش Support گوگل و مقالۀ Image Mismatch مي‏باشد.

Image Mismatch (عدم همخواني يا تطابق تصوير):

اگر اين پيام را در صفحۀ واكنش دستي مي‏بينيد، بدين معناست كه برخي از تصاوير سايت شما ممكن است به صورت متفاوتي در صفحات نتايج جستجوي گوگل با زمانيكه در سايت خودتان نمايش داده مي شوند وجود داشته باشد.

در نتيجه، گوگل يك واكنش دستي را در بخش هاي اين چنيني سايتتان ثبت كرده است كه باعث مي شود بدانيد كه تصاويرتان چگونه در گوگل نمايش داده شده اند. اطلاعات مربوط به اين اتفاق به صورت كامل در ليستي زير تطابقات وسيع سايت (site-wide matches) آورده شده اند. همچنين اتفاقاتي نظير اين اگر تنها در بخشي از سايت رخ داده باشد مي توانيد اطلاعات مربوط به آن را نيز به صورت ليست شده و تحت نام تطابقات كوچك (partial matches) مشاهده نماييد.

پيشنهادهايي براي بهتر شدن

  1. مطمئن شويد كه سايتتان دقيقا همانطور تصاوير را به كاربران نمايش مي دهد كه در بخش نتايج جستجوي گوگل! اين مساله ممكن است به خاطر پلاگين هاي anti-hotlinking باشد. شايد بد نباشد كه نگاهي به كدهاي موجود در سرور سايتتان بيندازيد.
  2. زمانيكه از نمايش دقيق آنچه كه در سايتتان وجود دارد با آنچه كه در نتايج جستجوي گوگل مي بينيد اطمينان پيدا كرديد، درخواست بازبيني مجدد سايتتان را ثبت كنيد.

زمانيكه اقدامات ثبتي و درخواست تجديد نظر را انجام داديد، گوش به زنگ و منتظر يك پيام در اكانت وبمسترتولز خود باشيد. ما پس از بازبيني سايت، شما را در جريان خواهيم گذاشت. در صورتيكه محرز گردد كه بر اساس راهنمايي هاي انجام شده، ديگر مواردي را نقض نمي كنيد، واكنش دستي را منتفي خواهيم كرد.

و اما واكنش دستي كجاست و چه مي كند؟

درحاليكه گوگل مشغول اقدامات لازم بر روي الگوريتم هايش جهت ارزيابي و بهبود مداوم كيفيت جستجو است، ما هم بخشي را با عنوان واكنش دستي كه از تكنولوژي ضد اسپمينگ استفاده مي كند بر روي سايت ها آورده ايم. اين بدين معناست كه بخش واكنش دستي بر خلاف بخش هاي ديگر گوگل كه ربات ها بسيار فعالند، در اينجا نيروي انساني و كارمندان بخش مبارزه با اسپم كار و اين بخش را كنترل مي كنند. صفحۀ واكنش هاي دستي اقداماتي از اين دست را بر عهده دارد (و البته اقدامات امنيتي ديگر) و به قسمت هايي كه از نظر گوگل دچار مساله هستند لينكهايي جهت بررسي و رفع مساله توسط ادمين سايت مي دهند. (اگر رنكينگ سايت شما تحت تاثير فشارهاي بخش واكنش دستي قرار گرفت، ما اين موضوع را در مركز پيام خودتان در وبمسترتولز اعلام خواهيم كرد)

واكنش-دستي-در-گوگل-وبمستر-چيست؟

اگر سايت شما در نتايج جستجو ديده نمي شود، يا آنطور كه پيشتر اجرا مي شد،  اكنون نمي شود، پيشنهاد مي كنيم سري به صفحۀ واكنش دستي خود بزنيد تا به نشاني هاي مشكل دار برسيد و در جهت رفعشان اقدام كنيد.

زمانيكه شما از عملكرد سايتتان در قبال راهنمايي هاي ما مطمئن شديد، مي توانيد درخواست يك بازبيني از سايتتان را به صورت مستقيم از صفحه واكنش دستي تان ثبت نماييد. دنياي وب يك دنياي اكوسيستمي است كه هر لحظه در حال تغيير است؛ و عملكرد سايت شما هم به عنوان جزيي از دنياي وب در جستجو، تقريبا به طور قطع در گذر زمان در حال نوسان است. بر اين اساس حتا اگر درخواست تجديد نظر شما موفقيت آميز باشد، رنك سايت شما ممكن است به پايينتر (يا بالاتر) از چيزي كه قبلا بود برسد.

مروري بر صفحه واكنش دستي

1.     در داشبورد وبمسترتولز، روي Search Traffic كليك كنيد.

2.     بر روي Manual Actions كليك كنيد.

3.     واكنش هاي دستي ليست شده را در اين بخش مرور كنيد. هنگامي كه مشكلات ليست شده را رفع كرديد و اطمينان حاصل نموديد كه سايتتان از راهنماي وبمستر (Webmaster Guidlines) پيروي مي كند، بر روي Request a review كليك كنيد تا از گوگل درخواست تجديدنظر سايت شما را ثبت نماييد.

دو بخش مهم در صفحه واكنش دستي وجود دارد:

  • بخش Site-wide matches كه اقدامات موثر يك سايت را ليست مي كند.
  • بخش Partial matches كه وظيفۀ بررسي يك URL خاص يا يك بخشي از سايت را دارد. اين موضوع براي صفحاتي از يك سايت مشهور غير معمول نيست كه حداقل چند واكنش دستي دريافت كرده باشد. به خصوص اگر آن سايت مربوط به پلتفرمي براي سرويس دهي به كاربران يا مشاغل در زمينۀ اشتراك گذاري و خلق آثار باشد.

هر بخش شامل اطلاعات زير مي شود:

Reason: دليل هر خطا و اقدامي كه گوگل كشف مي كند.

Affect: قسمتي از سايت را نشان مي دهد كه واكنش دستي را حساس و جلب توجه كرده است. اگر يك واكنش دستي بيش از 1000 آدرس را زير ذره بين بگيرد، تنها 1000 نشاني اول نمايش داده مي شوند.

در مورد گوگل و اسپم

الگوريتم گوگل بسيار خوب در تشخيص اسپم ها عمل مي كند و در بيشتر موارد، به صورت اتوماتيك آن را كشف و از نتايج جستجو حذف مي كند. به هر حال جهت حفاظت از ايندكس ها، گوگل اراده اي قوي در اين موضوع دارد و به همين خاطر بخش واكنش دستي را جهت حذف اسپم و اسپمينگ از نتايج جستجويش ايجاد نمود.



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
تاریخ انتشار : ۵ بهمن ۱۳۹۲ | نظرات (0)
نوشته شده توسط : طراح

همانطور كه ميدانيد گوگل در طي چندين سال به طور مرتب تقريبا هر سه ماه يكبار پيج رنك صفحات را آپديت مي كرد و اين پيج رنك يكي از فاكتورهاي مهم در تعداد ورودي گوگل و نشان دادن يا ندادن هر سايت در صفحات اول نتايج گوگل بود. اما مدتي ست كه از بروزرساني مجدد گوگل گذشته است و تلاش افرادي كه در بروزرساني سايت خود اقدام كرده اند بي نتيجه مانده است.در اينجا مي خواهيم تا به سرانجام پيج رنك گوگل پي ببريم.

سرانجام پيج رنك گوگل

مت كاتس در صحبت هايي در مورد پيج رنك گوگل به سرانجام پيج رنك گوگل اشاره كرده است. بر اساس گفته ي مت كاتس كه در مورد عدم بروز رساني پيج رنك گفته شده، ايده حذف پيج رنك را در ذهن تقويت مي كند. همچنين مت كاتس اشاره ميكند كه پيج رنك يك سايت نشانگر كيفيت محتواي آن نيست با اينكه بر رتبه بندي نتايج گوگل تاثير گذار است. به گفته او پيج رنك تنها نشان دهنده تعداد لينك هاي ورودي به يك سايت از سايت هاي ديگر اينترنت است.

عوامل موثر در پيج رنك

به عبارتي يكي از عواملي كه مي تواند در پيچ رنك موثر باشد ساختار و كيفيت كدنويسي مي باشد و سايت بايد يك صفحه اصلي داشته باشد و به راحتي بتوان به صفحات مهمتر دسترسي پيدا كرد (مانند نمودار درختي). اينكار موجب مي شود تا پيج رنك سايت شما افزايش پيدا كند.

همچنين براي بهبود جايگاه خود در موتورهاي جستجوگر گوگل استفاده از محتواي مفيد و با كيفيت از اهميت بالايي برخوردار است.
به علاوه صحبت هاي مت كاتس نشان مي دهد كه اگر محتواي سايت گسترش پيدا كند و لينك هاي بيشتري به سايت ايجاد شود مي تواند روي پيج رنك سايت تاثيرگزار باشد.

و در آخر با توجه به صحبت هاي مت كاتس مي توان متوجه شد كه مفهوم پيج رنك بصورت يك عدد مشخص تا حدي فراموش شده و به كاربران اينترنتي ارائه نخواهد شد ولي ارزش و اهميت كسب بك لينك هاي طبيعي و مناسب از سايت هاي معتبر همچنان حفظ شده و بر رتبه بندي نتايج جستجو تاثيرگذار است.



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
تاریخ انتشار : ۵ بهمن ۱۳۹۲ | نظرات (0)
نوشته شده توسط : طراح
هر روزه گوگل به بيش از 1 بيليون (يك ميليارد) جستجوي مردم در سراسر جهان شامل 181 كشور و 146 زبان را پاسخ مي‎دهد.

15 درصد از جستجوي‏هايي كه هر روز با آن مواجه مي‏شويم را پيشتر نديده‎ايم. چنين چيزي را تكنولوژي ميسر مي‏كند چراكه ما (گوگل) برنامه‏هاي محاسباتي اي را خلق ميكنيم كه به آن “الگوريتم” مي‏گويند كه مي‏تواند به حجم و وسعت بسيار بالايي از درخواست‏هاي جستجو پاسخگو باشد.در اينجا مي خواهيم تا شما را با الگوريتم گوگل در نحوۀ ارائۀ موتور جستجو آشنا كنيم.

الگوريتم گوگل در نحوۀ ارائۀ موتور جستجو

ما (به عنوان گوگل) تازه در ابتداي چيزي هستيم كه امكان پذير است و به طور مداوم در حال يافتن راه حل‏هاي بهتري هستيم. تعداد مهندسين بيشتري داريم كه در حال كار بر روي سيستم جستجويي هستند تا آنچه كه امروز موتور جستجوي گوگل ارائه مي‏كند متفاوت تر از هر زمان ديگري در گذشته باشد.

تكيۀ موتور جستجوي گوگل بر نبوغ انساني، تداوم و سماجت و همچنين سخت كار كردن است. به عنوان يكي از مهندسين و طراحان اين موتور، چيزي را طراحي مي‏كنيم كه يك گشتاور خوب، با بهره وري و مقاومت، پر صدا و ساير كيفيت‏ها داشته باشيم.

مهندسين بخش جستجوي گوگل الگوريتمي را طراحي مي‏كنند كه با سرعت بازگشت به موقع ربات جستجوگر، با كيفيت، متمركز و پاسخگوي جستجوهاي مردم باشد.



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
تاریخ انتشار : ۵ بهمن ۱۳۹۲ | نظرات (0)
نوشته شده توسط : طراح

هنگام طراحي وب سايت اولين موضوعي كه افراد با آن روبرو مي شوند هاست و همچنين دامنه ي سايت مي باشد.از آنجاييكه امروزه يكسري تبليغات درباره ي خريد دامنه با رنك 2 و 3 مطرح شده است در اينجا مي خواهيم تا درباره ي نكاتي كه قبل از خريد دامنه دست دوم بايد بدانيم اشاره كنيم.

نكاتي كه قبل از خريد دامنه دست دوم بايد بدانيم

اولين نكته اي كه در خريد دامنه دست دوم بايد بدانيم لينك هايي كه قبلا در اين دامنه بوده مرتبط با سايت فعلي شما مي باشد يا خير. براي راحتتر كردن مفهوم به مثال روبرو توجه كنيد.كسي كه در فكر راه اندازي يك فروشگاه لوازم ورزشي است هيچگاه فروشگاه خود را در جايي كه فروشگاه هاي لوازم خانگي هستند احداث نمي كند.دامنه ها نيز همينطورند به عبارتي دامنه ي دست دوم هم مي تواند موجب سرعت بخشيدن پيشرفت وب سايت شما شود هم مانعي براي پيشرفت سايت.

مت كاتس در رابطه با دامنه هاي رنك دار قديمي مي گويد:زمانيكه شما يك دامنه استفاده شده را خريداري ميكنيد و با مشكلاتي روبرو ميشويد به اين معني است كه قبلا شخصي بر روي آن فعاليت هاي مغاير با قوانين گوگل يا اسپم انجام داده است.

با توجه به گفته ي كاتس متوجه مي شويم كه يك دامنه ي دست دوم مي تواند جريمه هايي را داشته باشد كه بعدها براي شما مضر باشد و واضح است كسي كه روي سايت خود كار كرده باشد و داراي رنك بالايي باشد حاضر به فروش دامنه خود نخواهد بود!

به هر دليلي اگر تمايل به خريد دامنه دست دوم داشته باشيد مي توانيد با ساختن يك اكانت در وبمستر گوگل وارد بخش Manual Actions رفته و جريمه هاي آن را ببينيد.

همچنين مي توانيد زمينه ي كاري سايت ها را برررسي كنيد،حتي اگر محتوايي روي دامنه رنك دار قرار دارد از چه كيفيتي برخوردار است.

لازم به ذكر است كه با استفاده از تكنيكهايي مي توان رنك بالا بدست آورد اما با عوض شدن آپديت بعدي گوگل از بين خواهد رفت. در پايان مي توان گفت كه خريد يك دامنه رنك دار مي تواند يك ريسك باشد و باعث سرعت در پيشرفت و يا شكست سايت شما شود.

بنابراين بهترين روش براي پيروزي در سايت استفاده از مطالب بكر و ايده هاي تازه است همچنين بررسي رفتار بازديدكنندگان و شناسايي صفحات پربازديد سايت راهنماي مناسبي براي تعيين ادامه مسير سايت و جهت گيري مطالب خواهد بود.

:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
تاریخ انتشار : ۵ بهمن ۱۳۹۲ | نظرات (0)
نوشته شده توسط : طراح

ايجاد يك شبكه ي اجتماعي هيچگاه به تنهايي نمي تواند نيازهاي شما را رفع كند و براي حل اين مشكل بايستي از روش هايي استفاده كنيم كه موجب شناخته شدن شما شود.در اينجا مي خواهيم تا شما را با نكات قبل از ايجاد شبكه هاي اجتماعي آشنا كنيم.

نكات قبل از ايجاد شبكه هاي اجتماعي

تعيين هدف:از خود بپرسيد كه هدف شما از ايجاد شبكه اجتماعي چيست،آيا هدف كسب درآمد است يا صرفا جهت شناخته شدن و شهرت عضو شبكه هاي اجتماعي مي شويد؟!ثبت اين سوال ها مي تواند به شما نشان دهد كه مسير شما درست بوده يا اشتباه است.

تعيين چشم انداز:لازم است پيش از ايجاد يك شبكه اجتماعي ميزان بازديد و رتبه ي الكسا را تعيين كنيد.متاسفانه اكثر افراد هنگام ايجاد شبكه اجتماعي به اين موضوع دقت لازم را ندارند اما در واقع افقي كه شما براي شبكه خود متصور هستيد پيش زمينه براي ايجاد برنامه توسعه شبكه شما خواهد بود، بي شك هزينه مورد نياز براي يك شبكه اجتماعي با چندين ميليون كاربر روزانه با شبكه اي با تنها چند صد كاربر در روز قابل قياس نيست و الگوهاي توسعه متفاوتي را مي طلبد.

برنامه خود را بنويسيد:دست به قلم شويد و هرچه را كه از شبكه اجتماعي خود مي خواهيد روي كاغذ بنويسيد.راه هاي جذب منابع مالي ، جامعه مخاطب ، روش هاي تبليغ ، و جايگاهي كه براي يك سال آينده شبكه خود متصور هستيد را ريز به ريز مشخص كنيد.هرچند كه شايد در مسير حركت نياز به تغيير برخي از اهداف داشته باشيد لكن وجود برنامه و چشم انداز تضمين كننده رشد و حركت شبكه ي شماست.

به فكر منابع مالي باشيد!:شايد در روزهاي اول راه اندازي يك شبكه اجتماعي هزينه هاي نگهداري آن زياد نباشد ولي به زودي شما نياز به استفاده سرور هاي با قدرت بيشتر نياز داريد پس از همين حالا در فكر باشيد.در فكر بودن به معناي تجاري سازي امكانات نيست ، گاهي با جذب تبليغات ، گاهي با ارائه محصولات و ايجاد كسب و كارهاي جانبي در كنار شبكه اجتماعي مي توانيد هزينه هاي خود را تامين كنيد.

تعهد نامه و مانيفست فكر خود را مشخص و اعلام كنيد:به عبارت ساده مشخص كنيد تفكرات شما و شبكه ي اجتماعي شما بر چه نوع است چه رفتار هايي در شبكه اجتماعي شما مجاز و چه رفتارهايي غير مجاز است اهميت اين موضوع زماني مشخص مي شود كه شبكه شما از لحاظ كاربر رشد كند اگر از ابتدا پايه هاي شبكه را محكم نكرده باشيد شبكه تبديل به كاروانسرايي بي در و پيكر خواهد بود.

تفكرات كودكانه كه همه ي افراد بيايند و هر رفتاري كه خواستند انجام دهند را كنار بگذاريد چه بخواهيد چه نخواهيد شبكه اجتماعي شما تجلي گاه تفكرات شماست پس از همان ابتدا گربه را بر در حجله بياويزيد تا در آينده درگيري هاي بين كاربران شما به حداقل برسد.

قوانين را مشخص كنيد:خيلي ساده بگويم قوانين هر شبكه اجتماعي در نقش قانون اساسي آن عمل مي كند.اگر قوانين شما ناقص باشد يا مدام مجبور به تغيير آن شويد هرج و مرج در تمام اركان شبكه ي شما ايجاد خواهد شد پس قوانيني بنويسيد كه تا مدت ها نياز به تغيير آن نداشته باشيد.

البته اين سخن به معناي ضرورت نداشتن اعمال تغييرات در بازه هاي زماني نيست لكن قوانين هرچه كمتر تغيير كند كاربران بهتر مي پذيرند.

تيم بسازيد!:ايجاد تيم هاي نظارتي ، مالي ، محتوايي و… از بين بردن قدرت مديريتي شما نيست بلكه بالعكس كمك كننده و هميار شما در رشد و توسعه شبكه ي شماست.پس قبل از ايجاد دست كم ۵ نفر فرد مطمئن جهت حضور در هسته ي اوليه تيم مديريتي خود انتخاب كنيد در آينده همراه با رشد شبكه افراد بيشتري را براي كمك گرفتن خواهيد شناخت.

استفاده هاست رايگان ، هاست ارزان = يك شبكه ضعيف و سخيف!:هاست هاي رايگان و هاست هاي ارزان قيمت كاربرد خاصي دارند به همين علت براي يك شبكه اجتماعي كه قصد رشد دارد مناسب نيستند، البته اين سخن به معني خوب بودن هر هاست گران قيمت نيست كيفيت سخت افزارهاي سرور ، نحوه پشتيباني و… را در نظر بگيريد البته در هنگام ايجاد يك هاست اشتراكي مناسب كافي است ولي در ادامه كار به مرور نياز به تهيه VPS و سرور خواهيد داشت.



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: نكات قبل از ايجاد شبكه هاي اجتماعي،
تاریخ انتشار : ۲۶ دى ۱۳۹۲ | نظرات (0)
نوشته شده توسط : طراح

همانطور كه مي دانيم شبكه هاي اجتماعي يكي از موثرترين روش ها در بهينه سازي سايت و همچنيني اصول سئو مي باشد و تقريبا همه ي افرادي كه صاحب وب سايت هستند خواهان آنند كه در بين موتورهاي جستجويي نظير گوگل و ياهو در لينك هاي اول قرار گيرند كه براي رسيدن به اين هدف از علم سئو استفاده مي شود.

امروزه با توجه به گسترش روزافزون شبكه هاي اجتماعي علاوه بر سئو بايد در يك پديده ديگر يعني همان بهينه سازي شبكه هاي اجتماعي يا به عبارتي SMO هم دانش لازم را به دست بياوريم.

SMO چيست؟

به بهينه سازي شبكه هاي اجتماعي  SMO مي گويند . واژه SMO مخفف عبارات Social Media Optimization است و شامل تكنيكهاي انتشار مطالب در شبكه هاي اجتماعي مي شود.به طور عام، بهينه سازي شبكه هاي اجتماعي يعني بهينه سازي يك سايت و محتواي آن در حيطه اشتراك گذاري در شبكه هاي اجتماعي.كه هدف آن مانند سئو افزايش ترافيك و مطرح شدن مي باشد
با توجه به اهميت روز افزون شبكه هاي اجتماعي، موتورهاي جست و جو نيز به اين شبكه ها توجه مي كنند و اتفاقاتي كه در شبكه هايي مثل فيسبوك و توييتر و گوگل پلاس رخ مي دهد مي تواند تاثير مستقيم روي امتياز يك سايت در صفحات نتايج موتورهاي جست و جو يا همان SERP داشته باشد.به بيان ديگر هر چه سئو روي تركيب فني وبسايت ها تمركز دارد، SMO بيشتر به كيفيت محتوا، اعتبار نويسنده و تجربه كاربران در ارتباط با محتوا و نويسنده مي پردازد. مشخصا تمامي اين ويژگي هاي SMO مي تواند روي سئوي يك سايت تاثير به سزايي داشته باشد.
هر چه وب به سمت اجتماعي تر شدن پيش مي رود، سيگنال هاي اجتماعي نيز بهتر مي توانند معين كنند كه چه چيزهايي در وب ارزشمند هستند همچنين عملكرد يك سايت يا وبلاگ در شبكه هاي اجتماعي روي امتيازش در موتورهاي جست و جو اثر مي گذارد و هر چه يك سايت يا يك مطلب از يك وبلاگ بيشتر در شبكه هاي اجتماعي به اشتراك گذاشته شود، امتياز بهتري از موتورهاي جست و جو دريافت مي كند.بنابراين اشتراگ گذاري مي تواند تاثير مثبتي داشته باشد اما بايد توجه كرد كه SMO را با اشتراك گذاري بي رويه اشتباه نبايد گرفت.
در استراتژي توليد و انتشار رسانه اجتماعي شما بايد به موارد زير دقت كنيد:
√ چه مواردي لازم است در توليد رسانه اجتماعي رعايت گردد تا انتشار آن توسط افراد افزايش پيدا كند؟
√ در چه زماني بايد آن را منتشر كرد؟
√ چه نكاتي در محتواي آن بايد رعايت شود تا امكان تبديل بيننده به بازديدكننده سايت شما نرخ بيشتري داشته باشد؟
√ و ...

با توجه به مطالب ارائه شده بايد به بهينه سازي شبكه هاي اجتماعي نيز توجه نمود زيرا به مرور زمان با افزايش استفاده از اينترنت و شبكه هاي اجتماعي روز به روز اهميت اين روش بازاريابي اينترنتي افزايش پيدا مي كند.



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
تاریخ انتشار : ۲۶ دى ۱۳۹۲ | نظرات (0)
نوشته شده توسط : طراح

در اين مقاله مي خواهيم دلايل مهم بودن بهينه سازي سايت را بيان كنيم . با توجه به استفاده كاربران از نت ، مسئله ي ارتقا سطح اطلاعات وب مسترها در چگونگي ارتقا وب سايت در موتور جستجو گوگل اهميت ويژه اي پيدا كرده است به همين دليل در اينجا مي خواهيم چند فاكتور مهم در بهينه سازي سايت را برايتان بيان كنيم.

دلايل مهم بودن بهينه سازي سايت

√ رنكينگ بالاي سايت جهت قرار گرفتن در لينك هاي اوليه ي صفحات هميشه مشتريان زيادي را بوجو آورده است.
√ با توجه به آمار حدود 91 درصد كاربران ايترنت از موتورهاي جستجو استفاده مي كنند.
√ 87 درصد تمام بينندگان شما از يك صفحه يك وضعيت دارند.
√ حدود ۷۳ درصد معاملات آنلاين به وسيله موتورهاي جستجو آغاز ميشود.
√ نزديك به 4.2 بيليون از وب سايت با هم بر سر رقابت پول هستند، اما واقعيت اين است كه فقط كسرهاي از يك درصد به صفحه اول مي رسند.

امروزه علم سئو به وسيله سايت هاي فعال در تجارت الكترونيك و به تازگي در تمامي سايت ها حتي خدماتي به طرز گسترده اي مورد استفاده قرار مي گيرد.
امروزه افرادي كه مي خواهند در عرصه ي وب پيشرفت كنند و بازاريابي خود را افزايش دهند بايد صفحات وب را براي موتورهاي جستجو بهينه سازي كنند زيرا رعايت اين اصول كاربران را جذب سايت خواهد كرد.اگر شركت شما نظر به ساخت يك وب سايت جديد و يا به روز كردن وب سايت قديمي خود را دارد بايد توجه داشته باشيد كه براي پيشرفت بايد سئو را در الويت قرار دهيد.
به خاطر داشته باشيد كه سئو شما را به مسابقه بزرگ مي برد و شما را در بازار معرفي ميكند.



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: دلايل مهم بودن بهينه سازي سايت،
تاریخ انتشار : ۲۶ دى ۱۳۹۲ | نظرات (0)
نوشته شده توسط : طراح

در اين مقاله مي خواهيم تا درباره بهينه سازي تصاوير در طراحي سايت توضيح دهيم.براي اينكه بخواهيم زمان بارگذاري صفحات را كم كنيم بايد از فايلهاي كم حجم استفاده كرد ما در اين مقاله مي خواهيم تا روش هاي مورد استفاده در بهينه سازي تصاوير را مورد بحث قرار دهيم.
طبق آمار بدست آمده افراد در دنياي مجازي معمولا براي بارگذاري صفحات وقت زيادي را سپري نمي كنند اين مبحث مي تواند در كم حجم كردن تصاوير و همچنين سرعت بارگذاري صفحه ي وب اطلاعات خوبي را به شما دهد.

بهينه سازي تصاوير در طراحي سايت

با توجه به اينكه صفحه نمايش كامپيوتر مي تواند تنها تصاويري با وضوح 72dpi (نقطه در اينچ) را نمايش دهد. در نتيجه اولين گام در بهينه سازي تصاوير، كاهش وضوح به 72 dpi است. تصاوير بزرگتر مي توانند به قسمتهاي كوچكتري تقسيم بندي شوند. هر قسمت، فايل كوچكي است كه مي تواند در كسر كوچكي از زمان لود شود.

اكثر فايلهاي گرافيكي شامل اطلاعاتي در مورد پالت رنگ تصوير هستند. اين اطلاعات معمولا براي نمايش در سايت مورد نياز نمي باشد. بسياري از برنامه هاي گرافيكي اين قابليت را دارند تا تصاوير را بتوان براي وب دخيره سازي نمود. "Save for the web" انتخابي است كه كليه اطلاعات غير ضروري را از تصوير حذف مي كند بدون آنكه بر كيفيت نهايي تصوير خدشه اي وارد شود.

روش ديگري كه به ظاهر مي تواند زمان بارگذاري را بالاتر برد، استفاده از ويژگي progressive براي تصاوير GIF، يا PNGهاي interlaced است. هر دوي اين ويژگيها اين امكان را مي دهند تا زمان بارگذاري صفحات به تدريج صورت گيرد و در ابتدا تصويري مات نمايش داده شود و سپس تصويري با وضوح بيشتر و شفاف تر. در حقيقت اين تصاوير حتي چند ثانيه نيز كندتر از تصاوير معمولي بارگذاري مي شوند ولي آنها براي بازديد كنندگان به نظر سريعتر هستند.

در شروع كار تصاوير مورد نظر را بررسي كنيد بعضي اوقات تصاوير نيازمند تغيير دادن بكگراند يا حذف قسمت هايي هستند كه بايد انجام شود.شما مي توانيد با نرم افزارهاي فتوشاپ يا Fireworks كيفيت عكس را پايين آورده يا اگر يك آماتور هستيد با نرم افزار Paint به راحتي مي توانيد به اهداف بهينه كردن تصاوير وب سايت برسيد.

مينيمم كردن عمق رنگ هنگاميكه به كيفيت نياز نيست و حذف قسمت هايي از عكس كه نيازي نيست در وب سايت باشد.همچنين مشخص كردن اندازه ارتفاع و عرض تصاويري كه كيفيت بالا دارند و بكار بردن پيش نمايش تصاوير به جاي استفاده از تصاوير بزرگ مي تواند در بهينه كردن عكس هاي سايت و لود سريع وب سايت كمك مي كند .

رعايت موارد بالا در بهينه سازي تصاوير در طراحي سايت مي تواند تاثير بسزايي در سرعت بارگذاري صفحات وب داشته باشد و همچنين مي تواند ميزان بازديد از سايت شما را ارتقا دهد و به دنبال آن در حرفه ي طراحي سايت بتوانيد مشتريان خود را افزايش دهيد.



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: بهينه سازي تصاوير در طراحي سايت،
تاریخ انتشار : ۲۶ دى ۱۳۹۲ | نظرات (0)
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ][ ۵۳ ][ ۵۴ ][ ۵۵ ][ ۵۶ ][ ۵۷ ][ ۵۸ ][ ۵۹ ][ ۶۰ ][ ۶۱ ][ ۶۲ ][ ۶۳ ][ ۶۴ ][ ۶۵ ][ ۶۶ ][ ۶۷ ][ ۶۸ ][ ۶۹ ][ ۷۰ ][ ۷۱ ][ ۷۲ ][ ۷۳ ][ ۷۴ ][ ۷۵ ][ ۷۶ ][ ۷۷ ][ ۷۸ ][ ۷۹ ][ ۸۰ ][ ۸۱ ][ ۸۲ ][ ۸۳ ][ ۸۴ ][ ۸۵ ][ ۸۶ ][ ۸۷ ][ ۸۸ ][ ۸۹ ][ ۹۰ ][ ۹۱ ][ ۹۲ ][ ۹۳ ][ ۹۴ ][ ۹۵ ][ ۹۶ ][ ۹۷ ][ ۹۸ ][ ۹۹ ][ ۱۰۰ ][ ۱۰۱ ][ ۱۰۲ ][ ۱۰۳ ][ ۱۰۴ ][ ۱۰۵ ][ ۱۰۶ ][ ۱۰۷ ][ ۱۰۸ ][ ۱۰۹ ][ ۱۱۰ ][ ۱۱۱ ][ ۱۱۲ ][ ۱۱۳ ][ ۱۱۴ ][ ۱۱۵ ][ ۱۱۶ ][ ۱۱۷ ][ ۱۱۸ ][ ۱۱۹ ][ ۱۲۰ ][ ۱۲۱ ][ ۱۲۲ ][ ۱۲۳ ][ ۱۲۴ ][ ۱۲۵ ][ ۱۲۶ ][ ۱۲۷ ][ ۱۲۸ ][ ۱۲۹ ][ ۱۳۰ ][ ۱۳۱ ][ ۱۳۲ ][ ۱۳۳ ][ ۱۳۴ ][ ۱۳۵ ][ ۱۳۶ ][ ۱۳۷ ][ ۱۳۸ ][ ۱۳۹ ][ ۱۴۰ ][ ۱۴۱ ][ ۱۴۲ ][ ۱۴۳ ][ ۱۴۴ ][ ۱۴۵ ][ ۱۴۶ ]