تعمیر درب پارکینگ
ارسال پیامک انبوه
طراحی سایت رایگان
تور داخلی ارزان
سئو-طراحي سايت
امروز : 3199
ديروز : 2841
افراد آنلاين : 11
همه : 1158782
 
نوشته شده توسط : طراح

شايد ساده ترين چيزي كه موتورهاي جستجو به دنبال آن مي گردند اين باشد كه چند واژه در qurey (پرسش) جستجو در صفحه پيدا شود.اگر همه چيزهاي ديگر برابر باشند، صفحه هايي كه واژه بيشتري در پرسشي دارنددر رده ي بالاتري قرار مي گيرند ( بعضي از  موتور هاي جستجو تمام واژه هاي مهم را بكار مي برند ) با اين وجود اين رده بندي به رخداد به بيش از واژه صرف بستگي دارد.

اين وابستگي بيش از واژه هاي يك پرسش خاص در روي صفحۀ شماست فراواني كلمه كليدي كه به آن وزن كلمه هم مي گويند ، از جمله نكات  مهم است.در گذشته هاي روش جستجو ، هرچه تكرار رخداد واژه بيشتر مي بود ،بهتر مي نمود. صفحه اي با يك فركانس واژه اي برابر 10 براي كلمه " سايت " براي جستجو گري كه به دنبال آن مي گشت ، بهتر از فركانس واژه 2 بود.اما ظهور جستجوي وب افراد را به سمت جستجوي سريع  در رده بندي جستجو سوق داد و آنها شروع به جدا كردن صفحات صهحات با كلمات كلمات نمودند .(اگر 10 رخداد خوب بود چرا 50 خوب نباشد؟) لذا موتور هاي جستجو روي فراواني كلمات كليدي سخت گيري بيشتري نمودند.

اينك آنها به دنبال فراواني كلمه اي خاص مي گردند و فعلا تصميم بر اين است كه صفحات با  7 در صد از كلمات منطبق بر پرسش ، تطبيق خوبي به دست مي دهد.( يعني فراواني چگالي 7 در صد ) لذا اغلب پرسشهاي جستجو ، بيش از يك كلمه دارند . بنابراين موتورهاي جستجو حتي به فركانس ها با عمق بيشتر نگاه مي كنند . الگوريتم ها با رده بندي غالبا بر اساس فراواني بالاتر يك كلمه در مقابل ديگري در مورد رده بندي تصميم گيري مي كنند . به اين دليل است كه يك پرسش براي  " طراحي وب سايت " ممكن است صفحاتي را با فراواني سنگين تر (بيشتر) روي " طراحي سايت " و " وب سايت " داشته باشد تا " وب " . موتورهاي جستجو مي توانند اين تصميمات را بر اساس فركانس رخداد يك واژه ( كلمه ) در سرتاسر وب اتخاذ نمايد.

                                                كلمات-كليدي-سئو

در جوار دانستن اينكه صفحه حاوي كلمات در پرسش جستجو ست ،اين كه بدانيم آيا ان ها در كجاي صفحه واقع اند، اهميت چنداني ندارد؟ بهتر است كه پاسخ مثبت را باور كنيد. اگر همه چيزها برابر باشند، صفحاتي كه واژه پرسش در مكان هاي مهم تري ،قرار گيرند، مانند عنوان صفحه، در رده بالاتري از صفحاتي قرار مي گيرند كه كلمه كليدي در آن ها در پايين صفحه واقع است.به صفحاتي كه در آن ها كلمات پرسش در عناوين و پاراگراف هاي اوليه قرار مي گيرند  داراي اهميت كلمه كليدي بالاتري هستند، چون كلمات كليدي در مكان هاي مهم تري واقع اند.

چرا موتورهاي جستجو براهميت كلمه كليدي تاكيددارند؟دليل اين است كه موتور هاي جستجو در واقع ماشين هاي تطبيق الگويند.آن ها اقدام به تشخيص انواع الگو هاي مربوط به صفحاتي مي كنند كه قويا با پرسش ها انطباق دارنديعني صفحاتي با الگوهايي از كلمات كليدي منطبق در مكان هاي با اهميت تطبيق هاي قوي تري از صفحات ديگر دارند.اينك بايد ديد كه چگونه يك موتور جستجو اهميت واژه هايي را كه در بخش هاي مختلف صفحه پيدا مي كند، ارزيابي مي نمايد.

عنوان

 اين مهم ترين بخش از صفحه وب براي موتور جستجوست. عنوان،چيزي است كه در صفحه نتايج حاصل از جستجو نشان داده ميشود، و نيز در عنوان پنجره براي مرورگر نمايش داده مي شود . در مورد عنوان (تيتر) مي توانيد چنين تصور كنيد كه عنوان صفحه وب همانند عنوان يك قطعه مقاله در يك صفحه روزنامه است،كه مشخص مي كند كل مقاله در مورد چيست.

سر صفحه و متن تاكيد شده

بسياري از موتورها ي جستجو به واژه هاي يافته شده عنوان درشتي رابه منظور دادن اهميت بيشتر (وزين تر)، تخصيص مي دهند،آن را به صورت ايتاليك يا متن رنگي در مي آورند، و فرض مي شود كه آن ها رخدادهاي مهم تري از واژه مي باشند. سر صفحه درشت يك بخش در داخل مقاله روزنامه بوده و متن جاري را قطع كرده و نشان مي دهد كه پاراگراف هاي زير در باره چه هستند.

متن بدنه 

متن بدنه شامل تمام كلماتي است كه در صفحه ظاهر مي شوند، ولي متن بدنه اي كه نزديك تر به بالاي صفحه باشد داري اهميت بيشتري از كلماتي است كه در ميانه يا پايين صفحه قرار دارند. تصاوير هم در صفحه متون متفاوتي دارند و موتور جستجو" مي آموزد" كه هر يك درباره چيست.

توصيف 

صفحات وب عموما داراي خلاصه اي از موضوع اند كه برخي موتورهاي جستجو هنوز هم آن را در زير عنوان مي آورند. با اين وجود اغلب موتورهاي جستجو نه توصيفي مي آورند ونه وزني بيشتر از متن بدنه ذكر مي كنند.

يك موتور جستجوي ارگانيك از شاخص جستجوي خود براي محل يابي صفحات منطبق استفاده مي كند.در اصل تحليل گزارش گيري معين مي كند كه كدام كلمات جستجو شوند و نه اينكه فقط كلماتي كه به فرم گزارش گيري تايپ شده اند جستجو شوند.

موتور در جستجوي هر كلمه در گزارش گيري شروع به كار ميكند تا ببيند كدام صفحه  حاوي كلمه است.شاخص جستجو را ميتوان به عنوان ليستي از الفبا از هر كلمه موجود در هر صفحه وب تصور كرد. در واقع شاخص حاوي ليستي از هر صفحه وبي است كه حاوي هر كلمه است.بنابر اين وقتي كه در جستجوي كلمه ي " طراحي سايت " هستيد ،شما ليستي از هر صفحه اي كه حاوي ان باشد را خواهيد آورد.اين ساده ترين حالت است اين موضوع هنگامي پيچيده تر خواهد شد كه گزارشگيري هاي پيچيده تر را وارد كنيد .ا

اگر جستجو گر به دنبال طراحي سايت  است،موتور هر صفحه اي را كه هر كلمه را داراست جستجو خواهد كرد،و لذا ليستي از صفحات حاوي كلمه طراحي سايت و ليستي از صفحات حاوي" شركت طراحي " بدست خواهد داد. اغلب موتورهاي جستجو ،كه با اين تصميم روبرو مي شوند، تصميم ميگيرند فقط آن هايي را نشان دهند كه هر دو كلمه را دارا باشند انتخاب مي كنند.

بعضي از موتور ها قوانين پيچيده تري براي نمايش گزارش گيري هاي چند كلمه اي دارند. يك گزارشگيري مانند" شركت طراحي وب سايت " را در نظر بگيريد.چون كلمه" طراحي سايت " خيلي بيشتر از ديگر كلمات ،رايج است، بعضي از موتورهاي جستجو ممكن است چند صفحه كه حاوي كلمات" طراحي "و" سايت " است را نشان دهند حتي اگر كلمه" وب " در آن نباشد .

موتور هاي جستجو چگونه كار مي كنند؟

شما چند كلمه اي در گوگل تايپ ميكنيد,و آنگاه صفحه اي پر از نتايج بسيار مرتبط را ظرف يك ثانيه بدست مي آوريد.اما اين چگونه رخ مي دهد؟ يك موتور جستجو چطور صفحات صحيح را مي يابد؟ ديديد كه موتور هاي جستجو هم نتايج ارگانيك و هم نتايج پرداختي را باز ميگرداند،و ما در باز گو ميكنيم كه چرا بازار يابي با موتورهاي جستجو مهم و مشكل است.

در اين گروه از مقالات ما دقيقا چگونگي كار موتور جستجو را بررسي ميكنيم و نشان ميدهيم كه در زمان ورود كلمات توسط جستجو گر براي جستجو چه اتفاق مي افتد و قبل از آمادگي موتور جستجو براي جستجو چه رخ ميدهد. ما بخش عمده كار خود را روي جستجوي پيچيده تر  ارگانيك صرف مي نماييم،ولي چگونگي نتايج پرداختي را هم توضيح مي دهيم.گر چه به نظر ميرسد كه كه گوگل در لحظه ي نمايش نتايج جستجو ي هر صفحه از وب را پيش نمايش مي كند.ولي آنقدر سحر آميز نيست.

گوگل

در مجموع به هنگام جستجوي كلمات مقدار قابل توجهي آماده سازي به اين لحظه ي سحر آميز منتهي ميشود خبرگان جستجو آن را شاخص آماده سازي ميخوانند.شاخص گيري فراينديست كه شاخص جستجو را خلق ميكندو پايگاه داده اي خاص كه ليستي از كلمات در همه صفحات در وب نگه ميدارد.

بعد در اين دسته از مقالات توضيح خواهيم داد كه چگونه فرايند شاخص گذاري (فهرست بندي)ارگانيك كار ميكند.فعلا بدانيد كه مقدار زيادي اعمال سحر آميز در موتور هاي جستجوي ارگانيك صورت مي گيردو اين خيلي زود تر از آن اتفاق مي افتدكه كسي چيزي را براي جستجو وارد كند.

حتي اگر بدون اينكه بدانيدشاخص جستجو چگونه كار مي كند،مي توانيد بياموزيد كه موتور جستجوي ارگانيك آن شاخص را وقتي كه كلمات وارد مي شود چگونه به كار ميبرد در لحظه اي كه كلمات در گوگل تايپ ميشوند.

تطبيق پرسش جستجو

استعلام يا پرسش،نام تكنيكي چيزيست كه جستجو گران در موتور جستجو تايپ ميكنن تا نتايج جستجو بدست آيد.وقتي كه كسي عبارت طراحي سايت را در گوگل يا هر موتور جستجوي ديگر وارد مي كند ، آنگاه مي گوييم پرسش جستجو صورت گرفته است.خبرگان معمولا هر كلمه در پرسش جستجو را يك واژه توصيف مي نمايد.(در اين مثال "طراحي"و "سايت"واژه ها يا پرسش جستجويند)موتور جستجو وارد چندين گام اساسي مي شود تا صفحات وب را منطبق بيابد،و اين كار را تحليل پرسش انجام مي دهد.

تحليل پرسش

به محض اينكه جستجو گر پرسش يا واژه ي مورد نظرش را تايپ ميكندو كليد enter را بفشارد،موتور جستجو تحليل را آغاز مي كند.يعني هر كلمه در پرسش را بررسي كرده و تصميم مي گيرد كه بهترين صفحه وب را در فهرست منطبق بيابد.موتور هاي جستجو تنها به يك طريق تحليل استعلام را انجام نمي دهند،بلكه بسياري از موتور هاي جستجو در بعضي از اصول تكنيك هاي جستجو اشتراك دارند.



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۲ | نظرات (0)
نوشته شده توسط : طراح

شما مي توانيد براي معرفي مستقيم يك سايت به موتورهاي جستجو ، سايت خود را در موتورهاي جستجو ثبت كنيد.از آنجاييكه سايت هايي مانند گوگل و ياهو از روبات ها  و خزنده هاي اختصاصي براي شناسايي سايت ها در بستر وب استفاده مي كنند اجراي اقدامات ثبت سايت در موتور جستجو و SES از طرف مديران سايت كمتر موردتوجه قرار مي گيرد.

ثبت سايت

مديران موفق ترجيح مي دهند به جاي صرف زمان براي شناسايي سايتشان توسط موتورهاي جستجو خود اقدام به ثبت سايت در اين موتورهاي جستجو مي كنند كه البته با اين كار مي خواهند سايتي به روز در نتايج موتورهاي جستجو داشته باشند.معرفي سايت به دو روش صورت مي گيرد كه عبارتند از:

√ معرفي سايت به صورت صفحه به صفحه
√ استفاده از تكنيك مپ سايت كه به صورت يكپارچه در موتور جستجو ثبت مي شود.
توجه داشته باشيد كه اگر طراحي سايت به صورت حرفه اي و استاندارد صورت گيرد ثبت صفحه ي اول كافي مي باشد و توسط موتورهاي جستجو شناسايي مي شود.به همين دليل است كه اكثر افراد خواستار اين هستند كه در لينك هاي بالاتري قرار گيرند و به عبارتي رقابت دارند زيرا اكثر افراد براي بدست آوردن كالا و خدمات مورد نظرشان ابتدا با جستجو در موتورهاي جستجو شروع ميكنند.

براي بدست آوردن رتبه هاي مناسب در نتايج موتورهاي جستجو و افزايش بازديد سايت اقداماتي بايد انجام شود كه به اين مجموعه اقدامات در اصطلاح بهينه سازي موتورهاي جستجو ( SEO ) گفته ميشود.
اجراي ثبت در موتورهاي جستجو ( SES ) در كنار ديگر اقدامات بهينه سازي همچون بهينه سازي موتور جستجو ( SEO ) در تجارت الكترونيك و بازاريابي اينترنتي كه افزايش بازديد سايت امري حياتي مي باشد، بسيار ضروري است.



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۲ | نظرات (0)
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ][ ۵۳ ][ ۵۴ ][ ۵۵ ][ ۵۶ ][ ۵۷ ][ ۵۸ ][ ۵۹ ][ ۶۰ ][ ۶۱ ][ ۶۲ ][ ۶۳ ][ ۶۴ ][ ۶۵ ][ ۶۶ ][ ۶۷ ][ ۶۸ ][ ۶۹ ][ ۷۰ ][ ۷۱ ][ ۷۲ ][ ۷۳ ][ ۷۴ ][ ۷۵ ][ ۷۶ ][ ۷۷ ][ ۷۸ ][ ۷۹ ][ ۸۰ ][ ۸۱ ][ ۸۲ ][ ۸۳ ][ ۸۴ ][ ۸۵ ][ ۸۶ ][ ۸۷ ][ ۸۸ ][ ۸۹ ][ ۹۰ ][ ۹۱ ][ ۹۲ ][ ۹۳ ][ ۹۴ ][ ۹۵ ][ ۹۶ ][ ۹۷ ][ ۹۸ ][ ۹۹ ][ ۱۰۰ ][ ۱۰۱ ][ ۱۰۲ ][ ۱۰۳ ][ ۱۰۴ ][ ۱۰۵ ][ ۱۰۶ ][ ۱۰۷ ][ ۱۰۸ ][ ۱۰۹ ][ ۱۱۰ ][ ۱۱۱ ][ ۱۱۲ ][ ۱۱۳ ][ ۱۱۴ ][ ۱۱۵ ][ ۱۱۶ ][ ۱۱۷ ][ ۱۱۸ ][ ۱۱۹ ][ ۱۲۰ ][ ۱۲۱ ][ ۱۲۲ ][ ۱۲۳ ][ ۱۲۴ ][ ۱۲۵ ][ ۱۲۶ ][ ۱۲۷ ][ ۱۲۸ ][ ۱۲۹ ][ ۱۳۰ ][ ۱۳۱ ][ ۱۳۲ ][ ۱۳۳ ][ ۱۳۴ ][ ۱۳۵ ][ ۱۳۶ ][ ۱۳۷ ][ ۱۳۸ ][ ۱۳۹ ][ ۱۴۰ ][ ۱۴۱ ][ ۱۴۲ ][ ۱۴۳ ][ ۱۴۴ ][ ۱۴۵ ][ ۱۴۶ ]