سئو-طراحي سايت
 
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 147
دیروز : 214
افراد آنلاین : 1
همه : 82123
چت باکس

برخي از مشتريان شركت طراحي سايت مبنا كه خودشان سئو سايت را به عهده گرفته اند را سوالاتي درباره كلمه كليدي مطرح كرده اند كه به نظر مي رسد سوال بسياري از افراد ديگر باشد به همين دليل تصميم گرفتيم آن را به صورت يك مقاله ارائه دهيم.

آيا بايد كلمه كليدي را عينا در متن قرار دهيم ؟ و آيا كلمات آن در متن وجود داشته باشد كافيست؟

در فناوري Natural Language Processing كه مخفف آن NLP مي باشد كه در آن روش هاي زبان طبيعي انسان را مطالعه مي كند. يكي از مشكل ترين مبحث هاي كامپيوتري  و فناوري هاي مدرن و هوشمند درك زبان گفتاري انسان است. و هدفشان از اين فناوري اين است كه يك ماشين هوشمند مانند يك انسان زبان گفتاري را درك كند و همانند انسان صحبت كند و پاسخ دهد.

 

AdministratorfilesUploadFile10-ways-to-boast-seo.jpg

ابر كمپاني گوگل تمام تلاش خودش را ميكند كه به كاربران خود سيستم هوشمندي ارائه دهد كه به راحتي گفتار كاربر را درك كند و اطلاعات مود نياز او را ارائه دهد. اين ايده يك چالش بزرگ براي گوگل مي باشد چرا كه در NLP چند ايتم وجود دارد كه عبارات يك كلمه اي، دو كلمه اي و... را تشخيص ميدهد. حال بايد در نظر بگيريم آيا متن منتشر شده در اينترنت صحيح است و معني صحيحي دارد؟ آيا لغات استفاده شده در آن صحيح است و به درستي بكار برده شده اند؟ آيا اين متن ها به قصد فريب دادن روبات خزنده ايجاد شده اند؟ و ....

روبات خزنده آيتم ها را اندازه گيري ميكند و چگالي سايت شما را محاسبه مي كند و بر اساس آن سايت شما را در يكي از دسته بندي ايش قرار مي دهد. همچنين اين روبات ميداند اين متن را قرار است يك انسان بخواند به همين علت به صحيح بودن جملات كاربردي اهميت ميدهد همچنين اگر شما كلمه كليدي رابيش از حد در سايت خود تكرار كنيد نه تنها به سئو سايت خود كمكي نكرده ايد بلكه به آن نيز آسيب رسانده ايد. پس نتيجه ميگيريم استفاده از بيبش از حد كلمات كليدي ، ايجاد جملات بي معني و كلمات مختلف تاثير منفي بر رتبه سايت خواهد داشت.

هدف از توليد الگوريتم مرغ مگسخوار اين است كه روبات بتواند معني و مفهومي عبارتي را كه كاربر جستجو كرده را دريابد و و بر اساس معني آن به جستجو بپردازد. در اين صورت نيازي نيست عينا كلمه كليدي در متن قرار داشته باشد و اگر هم معني آن و يا مفهوم مرتبط با آن در متن موجود باشد كافيست و ميتواند براي سئو سايت شما مناسب باشد.

اما فراموش نكنيد در توليد محتواي خود حتما كلمات كليد را بياوريد و فقط به مترادف ها بسنده نكنيد زيرا در اين صورت گوگل نميتواند كلمه كليد سايت شما را پيدا كند. ولي تكرار بيش از حد كلمه نيز تاثير منفي در پي دارد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ] [ ۰۹:۲۰:۴۰ ] [ طراح ]

همانطور كه در مقالات پيشين شركت طراحي سايت مبنا مطرح شده بازديدكننده از سه طريق وارد سايت ميشود:

  • موتورهاي جستجوگر
  • آدرس مستقيم
  • لينك هاي موجود در سايت هاي ديگر

اكثر سايت ها 80% بازديد خود را از طريق سرچ و جستجو در موتور هاي جستجوگر بدست ميآورند اين بدان معنا نيست كه آن سايت به علت بازديدكننده زياد سرچ و سئو خوبي دارد به اين معناست كه آن سايت ورودي جستجو و سرچ بالايي دارد و اين دو كاملا با هم متفاوت هستند.

AdministratorfilesUploadFilesearch-engine-411105_640.jpg

البته ناگفته نماند سايت هايي هم وجود دارند كه از دو روش ديگر بازديد كننده به دست مي آورند اما به طور حتم تاثير مستقيمي بر ورودي سرچ آن ها ندارد.

و دليل منطقي ديگر اين است كه اگر ورودي سرچ و جستجوي سايتي با افزايش بازديد افزايش يابد باعث ميشود يك حلقه بي انتها  ايجاد شود. به عنوان مثال اگر سايت X 1000 بازديد داشته باشد و اين رقم باعث شود كه 500 بازديد ديگر به آن اضافه شود و در روز بعد 1500 بازديد داشته باشد و 750 بازديد ديگر به آن اضافه شود و ....

با توجه به مثال بالا متوجه ميشويم كه اين اتفاق منطقا قابل اجرا نخواهد بود و اين حلقه تا بي نهايت و تا ابد ادامه خواهد داشت پس كاملا نشدني است.

لطفا نظرات سازنده ي خود را با شركت طراحي سايت مبنا در ميان بگزاريد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳۰ تير ۱۳۹۴ ] [ ۰۲:۰۵:۳۱ ] [ طراح ]

زماني كه ميخواهيم سايت را سئو كنيم در قدم نخست با شركتي كه طراحي سايت مان را انجام داده است در صورت داشتن خدمات سئو با آن ها تماس ميگيريم سپس حوزه فعاليت خود را براي آن ها شرح داده و كلمات كليدي خود را به آن ها ميدهيم تا پروسه سئو سايت آغاز شود.

در هنگام انتخاب كلمات كليدي برخي معيارها را مانند پر رقيب بودن و پر سرچ بودن كلمه را مي سنجيم با اين حال باز هم كلماتي وجود دارند كه تكرو بوده و هيچ رقيبي ندارد در اين صورت هرگاه آن كلمه جستجو شود سايت شما خود به خود  در صفحه نتايج نمايش داده ميشود.

مثل اين ميماند شما در يك مسابقه اي شركت كنيد و در اين مسابقه شما تنها شركت كننده آن باشيد. در هر صورت شما برنده هستيد.

انتخاب چنين كلماتي قدري نياز به دقت دارد، نبايد به گونه اي باشد كه آن كلمه اصلا در ماه جستجو نداشته باشد.

AdministratorfilesUploadFileScreen-Shot-2013-09-03-at-3.09.38-PM.png


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳۰ تير ۱۳۹۴ ] [ ۰۲:۰۴:۴۹ ] [ طراح ]

اغلب افراد ترجيح مي دهند طراحي سايت شان به چند زبان باشد. به كار گيري مترجم گوگل راه حل مناسبي است. اين مترجم به صورت آنلاين صفحات سايت را ترجمه مي كند. اما به طور قطع ترجمه ماشيني مشكلات خود را دارد و نميتواند به طور دقيق جملات را ترجمه كند و مفهوم كامل را منتقل كند اما استفاده از آن باعث مي شود كاربري كه با زبان سايت شما بيگانه است تا حدودي هدف سايت شما را دريابد.

AdministratorfilesUploadFileinternational_country_flags1.jpg

مترجم گوگل و سئو

استفاده از مترجم گوگل تاثيري بر سئو و افزايش بازديد ندارد و فقط براي استفاده آسان كاربران از سايت ايجاد مي شود.

جايگزين كردن زير دامنه بجاي پوشه

براي اينكه سئو و بهينه سازي سايت هاي چند زبانه لطمه نخورد بايد هر يك از زبان هاي سايت را در يك زير دامنه تعريف كنيم تا چگالي مخصوص خود را داشته باشند. بايد براي هر يك از زير دامنه هاي ايجاد شده  محتوا را به صورت جداگانه اضافه شوند بهتر است توسط يك مترجم انسان ترجمه شوند. همچنين فردي كه محتويات سايت را ايجاد مي كند بايد علم كافي در حوزه ي چگونگي توليد محتواي سازگار با سئو سايت را داشته باشد.

استفاده از دستور rel=alternate و  hreflang

با استفاده از دو دستور فوق در سايت هاي چند زبانه مي توانيد به گوگل و ساير موتور هاي جستجوگر اعلام كنيد كه محتواي موجود در سايت شما به صورت ترجمه شده به زبان ديگري است. روبات خزنده گوگل با استفاده از صفحات ترجمه شما داده ها و اطلاعات ترجمه ماشيني خود را بهبود مي بخشد كه نتيجه اش كسب رتبه بهتر در نتايج جستجو مي باشد.

عدم استفاده از ارجاع از طريق IP

استفاده از تكنيك هاي ارجاع كاربر (GEO Targeting) بر اساس IP بر سئو تاثير بسيار مخربي ميگذارد زيرا گوگل آن را يك نوع سئو سياه مي شناسد.

خوداري از ادغام rel= canonical و  rel=alternate

اگر دستور rel=canonical جايگزين rel=alternate استفاده شود صفحات زبان هاي ديگر سايت شما در گوگل ايندكس نمي شود و تاثير مخربي بر سئو ميگذارد، البته نه در همه ي مواقع! بهتر است قبل از استفاده از چنين دستوراتي از نظر تكنيكي به آن ها تسلط يابيد.

استفاده نادرست از robots.txt

سعي كنيد تا حد ممكن روبات گوگل را در بررسي صفحات ديگر زبان ها سايت محدود نكنيد زيرا عواقب خوبي در پي ندارد. هميشه دستورات فايل robots.txt را بررسي كنيد تا مطمئن شويد همه صفحات مند نظرتان ايندكس شده است.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۲ تير ۱۳۹۴ ] [ ۰۱:۰۵:۰۲ ] [ طراح ]

گوگل در نيمه دوم سال 2014 طي يك اعلاميه خبرداد وبمستراني كه در طراحي سايت هاي خود از https  استفاده نمي كنند در نتايج جستجو موتورهاي جستجوگر رتبه كمتري خواهند داشت.

AdministratorfilesUploadFileHTTPS.jpg

گوگل به امنيت اطلاعات بسيار بها مي دهد به حدي كه يك لايه امنيتي در سرور gmail خود قرار داده است و در ماه ژوئن 2014 گوگل كدهاي استفاده در مرورگر كروم به نمايش گذاشت تا همه ي كاربران به وسيله ي آن قادر به رمز گذاري پيام ها ويا به وسيله OpenPGP  آن ها را امضاي ديجيتالي بزنند.

در اين اواخر گوگل بخش گزارش شفافيت را به امكانات خود افزوده است. اين گزار اين امكان را به كاربر مي دهد كه متوجه شود داده هاي ارسالي از طريق gmail به ديگر سرويس ها چه مقدار از داده ها به صورت رمز گذاري شده تبادل مي شود.

گوگل در زمينه رمزگذاري اطلاعات و داده ها در اينترنت پيشگام بوده است و ديگران را نيز به اين راه سوق مي دهد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۲ تير ۱۳۹۴ ] [ ۰۱:۰۴:۴۱ ] [ طراح ]

اين روز ها تغييراتي در جايگاه رتبه ها در نتايج جستجوي گوگل ديده ميشود براي مثال يك سايت در يك كلمه ي كليدي رتبه خاصي كسب كرده است  و در صفحه اول قرار گرفته است اما چند ساعت بعد و يا يك روز بعد همان كلمه كليدي را جستجو  كنيم متوجه مي شويم كه جايگاه رتبه سايت از صفحه اول گوگل به صفحه دهم منتقل شده است.

AdministratorfilesUploadFileGoogle-Algorithm-Update.png

علت اصلي اين اتفاق سرور آزمايشي جعبه شني گوگل است چرا كه گوگل از سال 2011 به بعد هر سال بعد تعطيلات سال نو ميلادي الگوريتمي جديدي را كه موجب نتايج بهتري شده است را ارائه مي دهد. گوگل الگوريتم جديد پس از سنجيدن نتايج كاربران انتشار مي دهد البته براي همه ي تغييرات شامل نمي شود و فقط برخي از تغييرات اساسي را در بر ميگيرد براي همين نتايج در يك كلمه خاص تغييرات چشم گيري خواهد داشت.

اين جابجايي هاي جايگاه رتبه گوگل نشان مي دهد كه تغييرات جديد در حال سنجيده شدن هستند و به زودي گوگل الگوريتم جديدي ارائه مي دهد. مراحلي كه قبل از ارائه الگوريتم جديد بايد طي شود عبارتند از:

  • پيشنهاد ايده نو توسط كارشناسان
  • اعمال تغيير الگوريتم براي كاربراني كه به صورت تصادفي انتخاب شده بر معيار بعضي از كلمات كليدي
  • قياس نتايج جستجو الگوريتم فعلي با الگوريتم جديد
  • راي گيري از كارشناسان درباره ي كارايي الگوريتم جديد
  • در صورت راي اوردن الگوريتم جديد آن را انتشار مي دهند

با توجه به مراحل بالا حتما متوجه شده ايد كه در حال سير كردن كدام مرحله هستيم. فراموش نكنيد كه اين تغييرات براي همه ي كلمات كليدي نمي باشد و نتها برخي از واژه هاي كليدي خاص را در بر ميگيرد .


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۲ تير ۱۳۹۴ ] [ ۰۱:۰۴:۰۸ ] [ طراح ]

در مقاله ها پيشين درباره ي مزايا و معايت تكنيك infinite scrolling صحبت كرديم و در اين مقاله مي خواهيم در مورد نكاتي كه بر سئو صفحات بي پايان تاثير مي گذارد بحث كنيم.

از اين نكتيك در سايت هاي بنامي مانند پينترست و فيسبوك بكار رفته است  اين سوال پيش ميايد كه موتور مرورگر گوگل چگونه محتويات اين صفحات را درك مي كند؟!

در صفحات بي پايان كاربر هرچه با اسكرول بيشتر داده هاي بيشتري به صورت خودكار لود مي شود اما در اكثر اوقات موتور گوگل نمي تواند آن را درك كند و نتيجه اش كاهش حضور شما در نتايج سرچ گوگل مي شود.

در اين مقاله نكاتي براي سئو صفحات بي پايان بر اساس مقاله جان مولر است.

نكات سئو براي صفحات بي پايان

براي آنكه روبات گوگل به غير از نتايج اول ساير نتيجه ها را نيز مشاهد كند بايد به تمامي صفحات به صورت تك به تك دسترسي داشته باشد به علاوه يك متن و يا يك مطلب  فقط بايد در يكي از صفحات وجود داشته باشد.

1.استراتژي ارائه مطالب

  • در صورت عدم استفاده از جاوا اسكريپت و يا لود نشدن درست سايت كد نويسي بايد به نحوي باشد كه مطالب سايت به صورت صفحه بندي نشان داده شود.
  • مشخص كنيد كه در وهله اول سايت چه تعداد مطالبي را نمايش مي دهد. در هين اين كار بايد به اين نكات توجه داشته باشيد:

1.تعداد مطالب با فضاي اشغال شده توسط هر يكي از مطالب در صفحه  رابطه ي مستقيم دارد.

2. دسته بندي بايد به گونه اي باشد كه كاربر نيازي به اسكرول كردن بيش از حد براي رسيدن به آخرين مطلب نداشته باشد.

3. مطالب بايد به گونه اي باشند كه سرعت بارگذاري بالا باشد.

 

  • براي مثال اگر مطالب شما  متنيست ويا تصاوير كوچكي در آن هاست 10 مطلب آخر انتخاب مناسبي براي دسته بندي است اما اگر هر مطلب با يك عكس يا تصوير با حجم بالا همراه است دسته هاي 6 تايي مناسب است.
  • دسته بندي مطالب بايد به گونه اي باشد كه يك مطلب در دو صفحه جدا قرار نگيرد و از ايجاد متوا تكراري جلو گيري كنيم.

2. آدرس دهي صحيح صفحات

به لينك زير دقت كنيد:

example.com/category/page.php?name=fun-items&days-ago=3

استفاده از تاريخ در آدرس درست نمي باشد چرا كه آدرس دهي بايد به گونه اي باشد كه شامل اطلاعات مهم شود و با مرور زمان اين نحوه آدرس دهي تغيير نكند.

آدرس دهي بايد به گونه اي باشد كه اگر كاربر به صورت مستقيم آدرس صفحه nام را وارد كرد مرورگر وارد مطالب صفحه مورد نظر شود.

example.com/category?name=fun-items&page=1

example.com/fun-items?lastid=567

در بخش head بايد از تگ هاي  rel=next و  rel=prev تعريف شود. اين تگ ها براي كاربر تاثيري نخواهد داشت و فقط مدير سايت دسترسي دارد.

3.سايت خود را بررسي و بازبيني كنيد

به عنوان يك كاربر وارد سايت خود شويد و از چشم يك كاربر به سايت خود نگاه كنيد. اطمينان پيدا كنيد كه خطاي 404 براي صفحات ايجاد نشده به درستي ارسال شود.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۶ تير ۱۳۹۴ ] [ ۰۲:۰۴:۴۱ ] [ طراح ]

مرورگر گوگل به محتواي تازه علاقه ي زيادي از خود نشان مي دهد به همين دليل بين سايت هاي جديد و تازه ساخت با سايت هاي قديمي رقابت ايجاد كرده است. اين قوانين جديد باعث شده است كه طراحان سايت بدون ترس و واهمه از اسپم شدن توسط گوگل به توليد محتويات تازه بپردازند.

تا به حال برايتان اتفاق افتاده است كه زماني كلمات كليدي سايت خود را سرچ مي كنيد گوگل سايت هايي را نمايش مي دهد كه قبلا  كلمات كليدي آن ها در گوگل نبوده و يك دفعه در رتبه سوم تا دهم قرار ميگيرند استفاده از اين امكان بر ضد قوانين گوگل نيست و مجازاتي ندارد بلكه خود گوگل تشويق كننده استفاده از اين فرصت ايجاد شده است و ديگر خريد بك لينك داراي مجازات نمي باشد.

ابتدا كلمات و لغاتي كه در نتايج گوگل در صفحه اول دستخوش تغييرات زيادي مي شوند را پيدا كنيد. اين تغييرات بيشتر شامل عبارات طولاني تر مي شود.

1.توليد محتوا ي تازه به صورت هدفمند

برخي كلمات و عبارتي را كه به حوزه ي فعاليت شما ارتباط دارد و رقابت اندكي در صفحه نخست گوگل براي آن ها وجود دارد را شناسايي كنيد و بر اساس آن ها يك محتويات تازه ايجاد كنيد.اگر در مدت دو سه روز اول در گوگل ايندكس نشد اين كار را با عبارات طولاني تر انجام دهيد. براي آشنايي مطلوب با اين شيوه كافيس از راه آزمون و خطا وارد شويد. برخي اوقات سليقه ي گوگل براي انتخاب كامات كليدي با شما فرق ميكند به همين منظور قبل از قضاوت تركيبات گوناگون  و عبارات پركاربرد و پر ارزش را كه در متون سايت تان وجود دارد را بسنجيد چرا كه امكان دارد با همان لينك با عبارت ديگري به صفحه نخست آمده باشد.

2.محتواي تازه براي مطلب قديمي

حتما ديده ايد كه سايتي در رتبه اول دوم بوده و بعد از مدتي به رتبه هاي پايين تر نزول مي كنند براي جلو گيري از اين كاهش رتبه كافيست آن صفحه را بروزرساني كنيد كه تاثير چشمگيري در افزايش رتبه خواهد داشت با اضافه كردن  چند خط يا يك پاراگراف توضيحات به متن مي توان محتواي آن را تازه كنيد. محتواي تازه بايد شامل كلمات كليدي مربوط به سايت باشد. برخي اوقات اظهار نظرات جديد پايين صفحه را محتويات جديد مي شمارد اما استفاده نظرات به عنوان محتواي جديد موجب نزول رتبه مي شود. پس از سپري شدن مدت زماني بروزرساني يا اضافه كردن محتوا تازه بي فايده ميشود در اين مواقع مطلب جديدي در رابطه همين مومضوع تهيه كنيد و صفحه قبلي را با استفاده از كد 301 ريداركت كنبد اين روش اصولا براي سايت هايي كه نرم افزار براي دانلود عرضه مي كنند كاربرد دارد.

3.محتواي تازه و مستمر

براي مثال شما يك سايت آموزش زبان داريد و كلمه كليدي شما اصطلاحات انگليسي است شما ميتوانيد براي آن يك صفحه جداگانه اختصاص دهيد و به طور مستمر و مدام اخبار و اطلاعات مربوط به آن را قرار دهيد.

به ياد داشته بشيد كه توليد محتواي تازه به معناي تغيير محتواي قبلي و انتشار از نو آن ها نيست. چرا كه موجب نارضايتي كاربران و مشتريان مي شود. با اين اوصاف بسياري از طراحان سايت و سايت نويسان به نگهداري و حفظ مشتريان و تبديل كاربران به مشتريان ثابت توجهي نمي كنند.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۶ تير ۱۳۹۴ ] [ ۰۲:۰۴:۲۴ ] [ طراح ]

اكثر مطالبي كه درباره سئو خوانده ايم چه در كتاب ها و چه در مقالات اينترنتي هدف اصلي از سئو و رعات اصول آن براي رساندن سايت به صفحه اول گوگل ياد كرده اند و براي رسيدن به اين امر نياز به تلاش فراوان و صرف زمان است. بر طبق بررسي و تحقيقات انجام شده روزانه ميليونها جستجو توسط كاربران در موتورهاي جستجوگر انجام ميشود كه نزديك به 80% كاربران از گوگل استفاده مي كنند و 20% ديگر بين ياهو و بينگ تقسيم ميشود كه ياهو سهم بيشتري دارد. پس رسيدن به صفحه اول گوگل امري مهم است و از ضرورت بالاي برخوردار است.

طي تحقيقات انجام شده ارقام نشان مي دهند كه 99% كاربران تنها صفحه اول گوگل را بررسي ميكنند و وارد صفحات ديگر سرچ گوگل نمي شوند.

در صفحه اول گوگل باز هم رقابتي بين 3 نتيجه اول براي رسيدن به اولين پيشنهاد و لينك گوگل است. بررسي ها نشان مي دهد كه بيش از نيمي از كاربران فقط بر روي 3 پيشنهاد اول كليك ميكنند كه از اين ميان بيش از 30% سهم لينك اول است و تقريب سهم لينكهاي دوم و سوم  به ترتيب 12% و 9% است. يعني سهم رتبه اول با مجموع سهم دوم تا پنجم برابر است!

 پس متوجه اخلاف زياد اختلاف سهم ها شديم و به اهميت سئو بيشتر پي برديم و اين امر بيانگر شكست سئو ما در صورت نبودن در صفحه اول گوگل است.

چگونه به صفحه اول گوگل برسيم؟

حضور در صفحه گوگل به عنوان اولين رتبه براي يك سايت نوپا سخت و غير ممكن به نظر مي رسد ولي به قل معروف كار نشد ندارد! شما با قرارداد هدف رسيدن به صفحه اول گوگل و رقابت با ساير رقبا و پشت سر گذاشتن آن ها ميتوانيد مقام اول گوگل را كسب كنيد.

قراردادن  توضيحات صفحه سايت را فراموش نكنيد چرا كه شما با نوشتن توضيحات مناسب مي توانيد كاربران بيشتري به سايت خود جذب كنيد. براي مثال شايد شما رتبه چهارم در صفحه اول گوگل داشته باشيد و تعداد كاربرانتان از رتبه دوم و سوم بيشتر باشد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ تير ۱۳۹۴ ] [ ۱۰:۴۶:۴۳ ] [ طراح ]

اولين سوالي كه بعد از طراحي سايت مطرح مي شود اين است كه چگونه سايت خود را پر بازديد كنيم؟

دو نوع كاربر وجود دارد:1.مخاطب 2.مشتري

آن دسته از كاربراني راكه از مطالب سايت استفاده مي كنند و از آن بهره ميبرند ولي خريدي انجام نمي دهند را مخاطب مي ناميم. دسته ي ديگر از كاربران كه از سايت خريد مي كنند و باعث ايجاد درآمد سايت مي شوند را مشتري مي ناميم.

حال اين سوال پيش ميايد كه سايت هاي خبري كه محصولي عرضه نمي كنند چگونه كسب درآمد مي كنند؟ اينگونه سايت ها كه مخاطباني در رده سني هاي متفاوت دارند از مشترياني كه اقدام به تبليغ در اين سايت ها مي كنند كسب درآمد مي كنند.

براي پر بازديد كردن سايت بايد هر دو نوع كاربر را مد نظر گرفت و نه از مشتري غافل شد و نه از مخاطب !

به زبان ساده تر بايد رابطه بين اين دو نوع كاربر را مشخص كنيم. بعنوان مثال  سايت همراه اول از عموم مردم در صنف هاي مختلف مشتري دارد. اما مشتريان سايت فروشگاه دوربين مدار بسته ويورا شامل شركت ها، دافاتر، مغاره ها و كسانيست كه به نصب دوربين مداربسته در محلي نياز دارند مي شود.

دليل استفاده از تكنيك بازاريابي محتوا جذب و تاثير گذاري بر روي مخاطبان بيشتر كه مرتبط به حوزه فعاليت خود هستند را پيدا كنند و اطلاعاتي از آن ها جمع كنند و در انتها آن ها را به سمت مشتري شدن تشويق كنند تا در نهايت مخاطب به مشتري تبديل شود.

ارتباط با مشتريان  

از پلان هاي ارسال ايميل و پيام كوتاه هدفمند استفاده كنيد . متن ارسالي بايد به گونه اي باشد كه كاربر تصور كند بطور اختصاصي برايش فراهم شده و رضايت مشتري را بدست آوريد. به اين روش روابط عمومي آنلاين گويند.

محتواي متن بايد كاملا سفارشي با نام و نام خانوادگي دريافت كنند باشد. نبايد بطور مكرر اين پيام ها كه هدفشان معرفي و آشنايي كاربر با سايت است ارسال شود چرا باعث آزرده شدن آن ها مي شود.

ارتباط با مخاطبان

از راه هاي جذب كاربر مخاطب سئو، وبلاگ نويسي، اشتراك گذاري در شبكه هاي اجتماعي، تبليغات در گوگل، معرفي از طريق وبلاگ و .... مي توان نام برد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ تير ۱۳۹۴ ] [ ۱۰:۴۶:۱۵ ] [ طراح ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ]
.: Weblog Themes By bigsite :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب