سئو-طراحي سايت
 
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 150
دیروز : 214
افراد آنلاین : 2
همه : 82126
چت باکس

SFA يك متد جمع‏ آوري اطلاعات مشتريان مي باشد كه در استراتژي CRM  مطرح شده است.

كاركردهاي مختلف SFA عبارتند از:

مديريت تماس: مي توانيم با ثبت تماس ها و ذخيره اطلاعات تماس اين اطلاعات را جمع آوري كرد.

مديريت حسابها: بايد تمامي هزينه ها و درآمد هاي بدست آمده و اطلاعات مربوط به آنها را درج نماييم.

مديريت فرآيند فروش: ما بايد تمامي قسمت هاي فروش و روابط آن را مديريت نماييم، و از تمام مراحلي كه فرايند فروش انجام مي شود آگاهي داشته باشيم، و تمام اطلاعات آن را ذخيره نماييم.

مديريت فرصت‏ها: بعضي اوقات پيشنهاداتي به ما مي شود، ما بايد با در كنار هم قرار دادن اين پيشنهادات، بهترين فرصت را براي خود انتخاب نماييم.

مديريت پيشنهاد قيمت: بايد توجه داشته باشيم كه بر روي محصولات خود قيمت هايي قرار دهيم كه مورد استقبال مصرف كنندگان قرار گيرد؛ مي توانيم با دريافت پيشنهادات و نظرات آنها، در قيمت گذاري محصولات بهترين قيمت را در نظر بگيريم. در اين زمينه مي توانيم با طراحي سايت و استفاده از امكانات موجود در اين زمينه نهايت استفاده را ببيريم.

مديريت دانش: مي توانيم از دانش و معلومات كارمندان و مشتريان در بهبود كار و بخش هايي از كار خود استفاده نمايم.

مفهوم SFA چيست


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ ] [ ۰۹:۵۹:۰۴ ] [ طراح ]
بسياري از مديران و متخصصان و مفسران عقيده دارند كه افراد مهم ترين عنصر در عملكرد يك استراتژي CRM هستند.

 

در اينجا 9 دليل مهم كه افراد را مهمترين عنصر CRM مي دانند را در ذيل بيان مي نماييم.

مهمترين عنصر CRM

  1. افراد ، استراتژي CRM را به وجود آورده و توسعه مي دهند.
  2. افراد ، راهكار فناوري اطلاعات را انتخاب مي كنند.
  3. افراد فناوري اطلاعات را اجرا و از آن استفاده مي كنند.
  4. افراد به منظور به كار انداختن CRM با يكديگر هماهنگ هستند.
  5. افراد پايگاه داده هاي مشتريان را ايجاد و حفظ مي كنند.
  6. افراد فرآيند هاي بازاريابي ، فروش و خدمات را طراحي و برنامه ريزي ميكنند.
  7. افراد ممكن است نياز داشته باشند كه فرآيند هاي كاري تثبيت شده را تغيير دهند.
  8. افراد هنگامي كه با مشتريان ارتباط برقرار مي كنند ، نقش مهمي در رضايت و حفظ مشتري دارند.
  9. به واقع ، اگر افراد نخواهند CRM عملي و نتيجه بخش باشد ، اين گونه نخواهد شد.

در طراحي سايت ها نيز افراد تاثير و عناصر ما مي توانند تاثير زيادي بر روي كار ما بگذارند.

ما مي تواني افراد و مديراني براي وب سايت هاي خود تعيين نماييم كه ارتباطات با مشتريان را به نحو احسن برقرار، و آنها را نسبت به كسب و كار ما از طريق وب سايت، جذب نمايند.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ ] [ ۱۲:۴۷:۵۹ ] [ طراح ]

شرايط و شروطي لازمه اجراي CRM مي باشد كه در اجراي آن تاثير گذار خواهند بود. اين شرايط بر 5 شرطي كه CRM را حمايت مي كنند، تأكيدخواهد داشت.

اين پنج  مورد عبارتنداز:

  1. رهبري يا مديريت
  2. فرهنگ سازماني
  3. داده ها و فناوري اطلاعات
  4. افراد
  5. فرآيندها

اگر شرايط موافق با استراتژي CRM نباشد، آنگاه احتمال موفقيت اجرايي كمتر است. در طراحي سايت ها نيز مي توان اين موارد را به گونه ايي شبيه سازي نمود. گرچه امروزه حتي بسياري از مديران سايت ها از اين شرايط آگاه مي باشند و موارد و شروط CRM  را در طراحي سايت هاي خود نيز به كار مي برند.

 شروط حمايتي CRM چيست

حال به توضيح هر كدام از اين شروط و شرايط مي پردازيم.

1-رهبري يا مديريت :

  • رهبري تصميم مي گيرد كه CRM بر اهداف تحليلي يا عملياتي با استراتژيك تأكيد كند.
  • رهبري به در اولويت قرار دادن پروژه CRM كمك مي كند.
  • رهبري ، نظارت و سرپرستي را ايجاد مي كند.
  • رهبري ، ديواره هاي مخرب عملياتي را درهم مي شكند.
  • رهبري در سطح بالا مورد نياز است.

 

2-فرهنگ سازماني :

فرهنگ سازماني، الگويي از ارزش ها و عقايد مشترك است كه به افراد كمك مي كند تا عملكرد سازمان را درك كنند و در نتيجه معيارهاي رفتاري در سازمان را فراهم مي آورد.

فرهنگ سازماني شامل ارزش هاي مشترك است. اين ارزش ها در الگوها و نمونه هاي رفتارهاي فردي و ميان افراد، از جمله رفتار رهبران كسب و كار، نشان داده شده و منعكس مي شود. در ضوابط و معيارها، نشانه ها آئين و سيستم هاي رسمي سازمان، نمايش داده ميشود. پس سعي نماييم در بين افراد سازمان و يا شركت خود فرهنگ هايي را نهادينده نماييم تا به هدف اصلي ما كمك نمايند، و شرايط را براي هدف نهايي ما بهبود بخشند.

 

3-افراد :

بسياري از مفسران عقيده دارند كه افراد مهم ترين عنصر در عملكرد يك استراتژي CRM هستند؛

چراكه : 

  • افراد، استراتژي CRM را به وجود آورده و توسعه مي دهند.
  • افراد، راهكار فناوري اطلاعات را انتخاب مي كنند.
  • افراد فناوري اطلاعات را اجرا و از آن استفاده مي كنند.
  • افراد به منظور به كار انداختن CRM با يكديگر هماهنگ هستند.
  • افراد پايگاه داده هاي مشتريان را ايجاد و حفظ مي كنند.
  • افراد فرآيند هاي بازاريابي، فروش و خدمات را طراحي و برنامه ريزي ميكنند.
  • افراد ممكن است نياز داشته باشند كه فرآيند هاي كاري تثبيت شده را تغيير دهند.
  • افراد هنگامي كه با مشتريان ارتباط برقرار مي كنند، نقش مهمي در رضايت و حفظ مشتري دارند.
  • به واقع، اگر افراد نخواهند CRM عملي و نتيجه بخش باشد، اين گونه نخواهد شد.

 

فرآيند ها :

—       فرآيندها شيوه و روشي هستند كه در آن، كارها توسط شركت انجام مي گيرند.

—       از نقطه نظر CRM، فرآيند ها بايد طوري برنامه ريزي و اداره شوند كه به ايجاد ارزش كمك كنند، يا دست كم به ارزشي كه براي مشتريان خلق مي شود، صدمه اي وارد نسازند.

—       اين امر مستلزم كارايي ( هزينه پائين ) و اثر بخشي ( نتايج مطلوب ) است.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ ] [ ۱۲:۴۷:۴۱ ] [ طراح ]

مهمترين انگيزه كه شركت ها CRM را اجرا مي نمايند، سود بيشتر و رونق كسب و كار و تجارت خود مي باشد؛ اما مي توان اينگونه گفت كه شركتها به دلايل تدافعي و تهاجمي، مشتاقند كه CRM را انتخاب و اتخاذ كنند.

 انگيزه اجرا CRM چيست

انگيزه هاي تهاجمي با اشتياق به بهبود سوددهي، از طريق كاهش هزينه ها و افزايش درآمد به وسيلۀ بالابردن سطح رضايت و وفاداري مشتري همراه هستند. انگيزه هاي تهاجمي مي تواند در قالب تبليغات و خدمات با كيفيت به ثمر بنشيد؛ شركت ها مي توانند با طراحي سايت حرفه اي و ايجاد كسب و كار خود در اينترنت، مخاطبان خود را بيشتر از قبل نمايند و همچنين با راهكار هاي CRM، و جلب رضايت مندي مشتريان، رونق فراواني به تجارت خود بدهند.

انگيزه هاي تدافعي زماني به وجودمي آيندكه رقباي اصلي،CRMرا با موفقيت برگزيده اند و يك شركت ، نگران از دست دادن مشتريان و درآمد است. در اين حالت هر شخص و يا شركتي به دنبال راهكاري براي رقابت با رقباي خود خواهد بود. و به سراغ روش هاي علمي و به روز براي انجام اين امر خواهد رفت.

 پس راهكار هاي شركت هاي رقيب را مطالعه و براي خود دنبال روشي برتر از آن مي باشد. مثلا در زمينه طراحي سايت مي توانيد رقابت بالاي شركت ها را براي دريافت سفارشات طراحي سايت ملاحضه نماييد، اما قطعا مشتريان سراغ شركت هايي خواهند رفت كه بهترين خدمات را به مشتريان ارائه مي دهد و بهترين امكانات را براي وب سايتشان در نظر مي گيرد، كه همراه با بهترين متد روز مي باشد. و همچنين اصول طراحي سايت و روش هاي بهينه سازي سايت در آن رعايت شده باشد. 

انگيزه شركت ها از اجراي CRM


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ ] [ ۱۲:۴۷:۲۰ ] [ طراح ]

ابتدا بايد مفهوم CRM چيست را بدانيم و آن را مطالعه نماييم. سپس به سراغ آشنايي با مراحل آن برويم.

پنج مرحلۀ كليدي در توسعه و اجراي استراتژي CRM وجود دارد، شما مي توانيد درطراحي سايت هاي تجاري خود نيز اين مراحل را انجام دهيد، و كه مي تواند در جذب مخاطبان تاثير گذار باشد.

به طور خلاصه، اين پنج مرحله عبارتند از :

  1.        تحليل و طبقه بندي مجموعه اي از مشتريان
  2.         مشتري نوازي
  3.         توسعه شبكه
  4.         توسعه پيشنهاد ارزش
  5.         مديريت دوره عمر مشتري

 مراحل CRM

1- تحليل و طبقه بندي مجموعه اي از مشتريان:    

اين مرحله شامل تحليل پايگاه مشتريان واقعي و بالقوه به منظور شناسايي اين مسئله است كه در آينده به كدام مشتريان مي خواهيد سرويس دهيد.

ليستي ايجاد نماييد و در بالاي ليست ، مشتريان از لحاظ استراتژيك مهم قراردارند،از جمله كساني كه در آينده سود( ارزش ) ايجاد خواهند كرد .

مي توانيد به مشتريان مهم خود در طراحي سايت نيز امكانات بيشتر و پر كاربرد تري دهيد.

2- مشتري نوازي:

شما بايد هويت ، شرح حال ، تاريخچه ، نيازها ، توقعات و سلايق مشترياني كه مي خواهيد به آنان سرويس دهيد را بدانيد.

3- توسعه شبكه :

روابط با اعضاي شبكه شركت خود را شناسايي، توجيه، كنترل و اداره مي كنيد. اين ها سازمان ها و افرادي هستند كه در خلق و ارائۀ ارزش براي مشتريان منتخب، سهم داشته اند. اين شبكه مي تواند شامل اعضاي خارجي مثل تأمين كنندگان، شركا و مالكان يا سرمايه گذاران،  به علاوۀ يك گروه داخلي مهم يعني كاركنان باشد.

4- توسعه پيشنهاد ارزش :

اين مورد شامل : شناسايي منابع ارزشي براي مشتريان و ايجاد مسئله و تجربه اي است كه نيازها، توقعات و سلايق آنان را برآورده مي سازد.

5- مديريت دوره عمر مشتري :

چرخۀ زندگي مشتري، سفر يك مشتري از سمت ”مشتري احتمالي ” به سوي ”وضعيت طرفدار“ است.

اداره چرخه زندگي هم نيازمند توجه به فرآيند است و هم توجه به ساختار! شما بايد در هر فعاليت، روش هاي بهينه سازي آن كار را به خوبي مطالعه و اجرا نماييد.

ضمنا مي توانيم تمام اين مراحل را در پياده سازي و طراحي سايت رعايت نماييم، تا در جذب و ارتباط با مخاطبان و مشتريان به موفقيت دست پيدا كنيم.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ ] [ ۱۰:۳۴:۰۶ ] [ طراح ]

مي توان تمام مشاغلي كه CRM را اجرا مي نمايند و در نحوه ارتباط خود با مشتريان فرايند هاي CRM را انجام مي دهند، جزئي از CRM دانست. اما در اين بخش اجزاي معروف CRM را كه در بحث هاي آكادمي آن را مطرح مي نمايد، به شما معرفي مي نماييم.

  1. شركت هايي كه CRM را اجرا مي كنند
  2. مشتريان و شركاي آن شركت ها
  3. فروشندگان نرم افزار CRM
  4. فروشندگان ساختار و سخت افزار CRM
  5. مشاوره با انواع گوناگوني از قابليت ها همچون استراتژي ، كسب و كار كاربرد و مشاوره فني

اين ها  دسته بندي اجزاي CRM بود كه در مباحث دانشگاهي و آكادمي مطرح شده بود و براي شما در اين مقاله به نگارش در آورديم.

اجزاي CRM

 در طراحي سايت ها نيز اگر اصول بهينه سازي سايت و جذب مخاطبان و راهكار هاي ارتباط با آنها نيز در نظر گرفته شده باشد، وب سايت هاي اين شركت ها هم جزئي از CRM در نظر گرفته خواهد شد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ ] [ ۱۰:۳۳:۴۷ ] [ طراح ]

هدف از انجام فرايند هاي CRM همانطور كه در تعريف CRM چيست؟، بيان كرديم، مديريت بر ارتباطات با مشتريان مي باشد؛ مديريتي كه منجر به جذب مشتريان و ماندگاري و وفادري آن مشتريان، براي استفاده از محصولات يا خدمات ما مي باشد.

هدف CRM چيست

  بطوركلي هدف كلي استراتژي CRM ايجاد و توسعه روابط سودآورتر با مشتريان است.

شركت ها اين كار را با روش هاي زير انجام ميدهند :

  • با به دست آوردن هزينه از روابط انجام مي دهند، مثلا“ از طريق انتقال مشتريان به سمت خدمات شبكه اي، ايجاد وطراحي سايت براي شركت و ايجاد صفحه و پروفايل شخصي براي آنها و...
  • با افزايش درآمد حاصل از يك ارتباط با مشتري انجام مي دهند، مثلا“ با فروش خدمات و محصولات اضافي به مشتريان

 

البته  بعضي از شركت ها از هر دوي اين روش ها استفاده مي كنند. كه مسلما موفق تر خواهند بود. ضمنا بايد توجه داشته باشيم با طراحي سايتي كه با توجه به معيار ها و هدف ما اصول بهينه سازي سايت در آن رعايت شده باشد، مي تواند كمك بزرگي به تجارت ما براي ارتباطات خوب با مشتريان نمايد. مشترياني كه روز به روز نسبت به خريد و فروش هاي اينترنتي گرايش بيشتري پيدا مي كنند.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ ] [ ۱۰:۳۳:۲۸ ] [ طراح ]

مفهوم CRM براي ارتباط با مشتريان به وجود آمده است. اين مفهوم از كلمات  Customer Relationships Management  كه به معناي مديريت ارتباط با مشتري مي باشد.

CRM چيست

شركت ها براي داشتن تجارت پر سود به سمت تحقيق در زمينه بازريابي رفته اند، و مفاهيمي از قبيل CRM را به وجود آوردند كه منجر به تجارت پر رونق تر براي شركت هايشان باشد.

مهمترين عنصر موجود در يك تجارت مشتري مي باشد. در CRM ما به نحوه ارتباط با مشتري مي پردازيم، ارتباطاتي كه باعث جذب و يا دفع مشتري خواهد شد.

امروزه با توجه به اينكه تجارت ها به سمت تجارت الكترونيك سوق پيدا كرده است، بايد توجه داشته باشيم در طراحي سايت هاي خود براي شركت هاي تجاري، نحوه ارتباطات با مشتري را در نظر داشته باشيم و در نظر بگيريم چه مواردي را بايد در طراحي سايت خود رعايت كنيم كه مشتريان بيشتر جذب شوند و وب سايت ما مورد توجه بيشتر آنها قرار بگيرد.

اين مسئله را مي توانيم با طراحي اصولي سايت و طراحي حرفه اي سايت و همچنين رعايت اصول بهينه سازي سايت به آن دست پيدا كنيم.

اما نكته مهم اين است كه ابتدا بايد تمام مفاهيم تجارت و بازاريابي را فهميده باشيم و از آنها در زمينه تجارت الكترونيك خود استفاده نماييم.

مفهوم CRM  يكي از مفاهيمي ست كه به ما شناخت خوبي در زمينه ارتباط با مشتري و جذب آن خواهد داد. استراتژي ها و فرايند ها و عمليات هايي كه خواهند توانست ما را در جذب مشتري، مخصوصا مشتريان وفا دار، كه در بحث تجارت الكترونيك با اين سوال كه مشتري وفادار كيست؟، آشنا شده ايم. حال در مقالات CRM مي خواهيم تمام مسائل مربوط به ارتباط و جذب مشتري را مطالعه نماييم.

لطفا مقالات اين بخش را مطالعه نماييد، و نظرات و تجربيات خود را با ما به در بخش نظرات به اشتراك بگذاريد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ ] [ ۱۰:۳۳:۰۵ ] [ طراح ]
مي دانيم كه هر رنگي بر انسان تاثير خاصي دارد و هر كدام از آن ها حس و حال متفاوتي به انسان اتقال مي دهد، ما بايد در هنگام انتخاب رنگ مناسب  به اين موضوع توجه كنيم. ما مي خواهيم از اين علم در طراحي سايت را بهره مند شويم زيرا كه در طراحي سايت هدف نهايي و اصلي معرفي و فروش محصولات و خدمات است اما ما با مشتريانمان رو در رو نيستيم و نمي توانيم از بسياري از تكنيك هاي بازاريابي استفاده كنيم به همين علت روانشناسي رنگ ها در طراحي سايت بسيار تاثيرگذار است.

بررسي برخي از شركت هاي بنام از نظر روانشناسي رنگ

سايت برند ورزشي puma و سايت كوكاكولا از رنگ قرمز براي طراحي سايت خود استفاده كرده اند چرا كه ديدن رنگ قرمز موجب افزايش ضربان قلب شده و احساس نشاط و هيجان به كاربر منتقل مي كند.

 

اغلب شركت هاي توليد ماشين مانند بنز و مازراتي از رنگ نقره اي و طوسي استفاده مي كنند كه به كاربر احساس پيشرفت و تكنولوژي پيشرفته، خلاقيت و جديت را انتقال مي دهد.

شركت apple از رنگ سفيد استفاده مي كند كه حس تازگي و سادگي را به بيننده انتقال مي دهد استفاده از رنگ مشكي و طوسي بر جذابيت آن افزوده است.

استفاده از رنگ هاي سرد نشان دهنده حرفه اي بودن و جدي بودن برند تجارتي است مانند سايت شركت HTC كه از رنگ هاي سبز طوسي مشكي و نوعي آبي و سفيد متشكل شده است.

اگر بدون در نظر گرفتن اصول جهاني روانشناسي رنگها و بر اساس محيط تركيب رنگ سايت را انتخاب كنيد ابتدا بايد مشتريان خود را به خوبي بشناسيد اما اگر در عرضه جهاني فعاليت داريد بهتر است به اصول جهاني بسيار توجه كنيد براي مثال رنگ قرمز براي  مردم روسيه نماد كمونيست است و به آن رنگ حساس بي اعتمادي مي كنند و رنگ زرد بيانگر احساس ناراحتي در سوئد، حسودي در فرانسه و تنفر در ايران است.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ ] [ ۱۰:۱۴:۱۰ ] [ طراح ]

فرم ثبت نام نقش مهم و اساسي در بدست آوردن كامل موفقيت بازاريابي شما خواهد داشت. هر تجارت و بيزينسي مشتريان خود را دارد پس با رعايت اصول فرم ثبت نام  در سايت خود بازدهي سايتتان را افزايش دهيد. متاسفانه در كشورمان در طراحي سايت توجه زيادي به اهميت فرم ثبت نامي نمي شود. 

طول فرم ثبت نام:

طول فرم ثبت نام نبايد بيش از  3 يا 4 سوال را شامل بشود.  اين تعداد كم  سوالات باعث مي شود كه مشتريان غير واقعي را در سايت شما افزايش دهد از  طرفي ديگر اگر تعداد سوالات را به 7 يا 8 برسانيم  برخي از مشتريان كه فرصت كافي براي پر كردن فيلد ها را ندارند از دست مي دهيم و برخي از مشتريان علاقه اي به گفتن اطلاعات شخصي خود در دنياي مجازي ندارند.

ايجاد اعتماد در كاربران:

فرم ثبت نام در سايت يك راه ارتباطي با مشتري است. براي جلب مشتري و افزايش مشترياني كه در سايت ثبت نام مي كنند و فرم را تكميل مي كنند شما مي توانيد از عبارات مناسب براي تشويق كاربران براي ثبت نام در بخش هاي مختلف سايت استفاده نماييد.

  • معمولا رنگ دكمه ارجاع  فرم ثبت نام در سايت  سبز، آبي و نارنجي است. بطور كلي رنگ دكمه ارجاع در تضاد با رنگ هاي استفاده شده براي جلب توجه در سايت است.
  • متن دكمه ارجاع بايد گويا باشد تا كاربر متوجه شود با پر كردن آن چه خدمتي به كاربر عرضه مي شود.
  • عنوان فرم ثبت نام بايد به گونه اي باشد كه مشتري هدف شما را و آنچه به مشتريان عرضه مي كنيد در يابد.
  • در فرم ثبت نامي با ذكر اينكه <<از اطلاعات دريافت شده هيچگونه سوءاستفادهاي  نخواهد شد>> به مشتري اطمينان خاطر بدهيد.

محل قرارگيري فرم ثبت نام:

بهترين مكان براي قرار دادن فرم ثبت نام در سايت يك فرم كوتاه در قسمت بالا در كنار سايت است. لازم به ذكر است بايد به زبان سايت توجه كنيم كه اگر EN است فرم را در سمت راست و اگر FA است در سمت چپ قرار دهيم.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ ] [ ۱۰:۱۲:۰۱ ] [ طراح ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ]
.: Weblog Themes By bigsite :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب