سئو-طراحي سايت
 
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 218
دیروز : 214
افراد آنلاین : 1
همه : 82194
چت باکس

ايجاد كردن و ساختن هر شي و وسيله ايي مراحلي را شامل مي شود. در اينجا براي شما مراحل ايجاد يك وب سايت كه شامل 5 مرحله اصلي مي باشد، در ذيل تشريح مي نماييم.

شما مي توانيد با مطالعه هر بخش ومقالات مربوط به آن، با كليك بر روي نام هاي پرنگ شده به مقاله مورد نظر رفته و به طور كامل با هر مفهوم آشنا شويد.

مراحل ايجاد وب سايت

مراحل ساختن يك وب سايت نيز ترتيبي دارد:

1-      ابتدا انتخاب يك نام مناسب براي وب سايت كه در مبحث دامنه درباره آن توضيح مفصل داده ايم.

2-      ثبت نام سايت يا ثبت دامنه براي اينكه نام سايتمان منحصر به فرد باشد.

3-      طراحي صفحات وب توسط شركت هاي طراحي سايت مثل شركت شركت طرح و پردازش مبنا.

4-      خريدن يك فضاي بر بستر اينترنت، كه در بحث ميزبان وب يا host مي توانيد با آن آشنا شويد.

5-      آپلود سايت طراحي شده بر روي فضاي خريداري شده يا ميزبان وب، براي اينكه بر روي بستر اينترنت براي نمايش به عموم قابل استفاده باشد. 

نكته: توجه داشته باشد در طراحي سايت خود اصول طراحي سايت و اصول بهينه سازي سايت را رعايت نماييد.

مراحل ايجاد وب سايت


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ] [ ۰۳:۲۹:۰۰ ] [ طراح ]

وب سايت ها از لحاظ تجاري به 6 دسته عمده تقسيم مي شوند، كه شايد ما با آنها در مباحث انواع تجارت كه شامل 10 دسته مي باشند، آشنا شده باشيم. اما از ده دسته تجارت، 6 دسته آن در تجارت الترونيك يا تجارت از طريق وب سايت ها، مي توانيم اشاره كنيم.

1-      تجارت الكترونيك C to C  يا تجارت مشتري با مشتري:

اولين حالت تجارت الكترونيك، تجارت مشتري با مشتري از طريق فروش اينترنتي ( فروش آنلاين ) كالا خود مي باشند. در اين حالت هيچ گونه واسطه و شركتي وجود ندارد و مردم عادي يا همان مشتريان، به طور مستقيم با هم در ارتباط اند.

2-      تجارت الكترونيك C to B يا تجارت مشتري با شركت:

در اين حالت تجارت الكترونيك، شخصي عادي خدمات و كالاي خود را از طريق وب سايت شخصي خود به شركت ديگر به فروش اينترنتي مي رساند.

3-      تجارت الكترونيك B to C  يا تجارت شركت با مشتري:

در اين حالت از تجارت الكترونيك، شركت ها خدمات و يا فروش اينترنتي خود را از طريق وب سايت ها در اختيار مشتريان قرار مي دهند. اين نوع تجارت الترونيك و كسب و كار اينترنتي، امروزه شايع ترين نوع تجارت مي باشد. در طراحي سايت اكثر شركت ها امروزه فروشگاه اينترنتي نيز خواهيم ديد.

4-      تجارت الكترونيك B to B  يا تجارت شركت با شركت:

ممكن است در بعضي از حالت هاي تجارت الكترونيك، شركتي با شركت ديگر به طور مستقيم يا غير مستقيم در ارتباط باشند، و كالا و خدمات خود را در اختيار هم قرار دهند ، و يا از طريق وب سايت همديگر با مشتريان ديگر ارتباط داشته باشند.

5-      تجارت الكترونيك G to C  يا تجارت دولت با مردم:

يكي ديگر از نمونه هاي شايع تجارت الكترونيك، تجارت دولت الترونيك  با مردم مي باشد. حتما همه ي ما يكبار از خدمات دولت به اين روش استفاده كرده ايم. اين گونه خدمات را با اسم خدمات دولت الكترونيك مي شناسيم. خدمات الكترونيك بانك ها دولتي نيز جز اين دسته از تجارت الكترونيك مي باشند. ضمنا بايد توجه داشته باشيم خدماتي كه منجر به فروش اينترنتي يا جابه جايي پول بين مردم و دولت مي شود، جز اين دسته قرار مي دهيم.

6-      تجارت الكترونيك G to B يا تجارت دولت با شركت ها:

گاها دولت ها خدمات خود را از طريق شركت هاي واسطه در اختيار مردم قرار مي دهند، و يا برخي شركت ها تجارت خود با دولت را از طريق وب سايت هاي دولت انجام مي دهند. كه به اين نوع تجارت الكترونيك، تجارت دولت با شركت مي گويند.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ] [ ۱۰:۴۴:۳۳ ] [ طراح ]

هر گونه فعاليت و ارائه خدمات و كالا كه از طريق بستر اينترنت و وب سايت ها كه منجر به خريد و يا فروش و درآمد شود را، در دنياي امروز به اسم تجارت الكترونيك مي شناسيم.

از نمونه هاي تجارت الكترونيك مي توانيم خدمات الكترونيك بانك ها و فروشگاه هاي اينترنتي ( فروشگاه هاي آنلاين ) و... نام ببريم.

 امروزه در طراحي سايت ها براي شركت هاي تجاري حتما يك فروشگاه اينترنتي ( فروشگاه آنلاين ) طراحي ميشود، چون دنياي امروز به سمت قرار گرفتن همه ي اتفاقات روزمره در دنياي مجازي مي رود.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ] [ ۱۰:۴۴:۱۸ ] [ طراح ]

وب سايت ها از طريق اطلاع رساني به دو دسته تقسيم مي شوند كه اين دو دسته را براي شما تشريح مي نماييم:

1-     طراحي وب سايت هاي  اطلاع رساني داخلي (اينترانت):

در اين نوع وب سايت ها اطلاعات براي شبكه داخلي يك سازمان يا شركت و يا جامعه مجازي خاص طراحي شده اند؛ اغلب اين وب سايت ها حتي اگر نمايي خارج از شبكه دروني خود بر بستر اينترنت داشته باشد، بايد توسط نام كاربري مخصوص خود و پسورد آن ، وارد وب سايت شده و به اطلاعات آن دسترسي پيدا كرد.

بسياري از سازمان ها و شركت هاي براي كارمندان خود اينچنين اطلاع رساني مي كنند. نمونه ايي از اين گونه اطلاع رساني را مي توانيم در سايت دانشگاه جامع علمي كاربردي، با نام سامانه سجاد ديد كه اساتيد و دانشجويان و مسئولين براي ديدن اطلاعات و خبرهاي دانشگاه، وارد اين سامانه مي شوند و اطلاعات و اخبار را مشاهده مي نمايند.

2-      طراحي وب سايت هاي اطلاع رساني برون سازماني يا عمومي (اينترنت):

عموما اكثر سايت هاي خبري كه ما مشاهده مي نماييم، جز اين دسته از وب سايت هاي اطلاع رساني مي باشند؛ كه اخبار خود را به طور عمومي بر بستر اينترنت قرار مي دهند. مثل سايت صدا و سيماي جمهوري اسلامي يا سايت خبرگزاري فارس و....


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ] [ ۱۰:۴۳:۵۹ ] [ طراح ]

يكي از مهمترين ويژگي هايي كه وب سايت مي تواند براي ما داشته باشد باشد، ويژگي كسب درآمد از طريق وب سايت مي باشد.

لطفا مقالهدرآمد زايي از وب سايت را مطالعه نماييد، سپس به ادامه اين مقاله و انواع وب سايت ها از لحاظ در آمد زايي بپردازيد. 

كسب درآمد از سايت

وب سايت ها به دو طريق براي ما باعث كسب در آمد خواهند شد:

1-      كسب درآمد از طريق مستقيم توسط وب سايت ها:

در اين گونه وب سايت ها معمولا همانگونه كه از معني كلمه مستقيم پيداست، ما از طريق فروش مستقيم كالا به صورت آنلاينكسب درآمد مي كنيم؛ حتي اين تجارت مي تواند از طريق خدماتي باشد كه ما به كاربران خواهيم داد؛ و يا حتي اطلاعاتي كه در اختيار آنها قرار مي دهيم.

2-      كسب درآمد از طريق غير مستقيم توسط وب سايت ها:

 در اين روش مال از طريق وب سايت اقدام به فروش و يا ارائه خدمتي به كاربران را براي كسب درآمد انجام نخواهيم داد.

در وب سايت ما به واسطه اطلاعاتي كه وجود دارد توسط كاربران زيادي بازديد خواهد شد، و اين كار باعث مي شود بنگاه هاي تجاري در زمينهوب سايت ما، از ما بخواهند براي آنها تبليغات انجام دهيم كه منجر به كسب درآمد براي ما خواهد شد.

و يا ما از طريق وب سايت خود باعث ارتباط مشتريان با شركت و بنگاه تجاري ديگري خواهند شد.
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ] [ ۱۰:۴۳:۳۸ ] [ طراح ]
مهمترين مسئله ايي كه براي رتبه بندي سايت ها به آن اشاره مي توان كرد، رتبه بندي آنها در موتور هاي جست و جو مي باشد، كه اين رتبه بندي بسته به امتياز هاي بدست آمده توسط وب سايت از قبيل : آمار بازديد ، محتواي مناسب، تعداد لينك ها و... مي باشد.

 

افزايش پيج رنك

تمام اين موارد مي تواند مربوط به طراحي سايت حرفه اي باشد. يعني ما مي توانيم با طراحي حرفه اي سايت به اين نتايج دست پيدا كنيم.

چند اصل مهم در افزايش پيج رنك عبارتند از:

  1. مهمترين اصل كه بايد براي افزايش و بهبود پيج رنك استفاده كرد، رعايت اصول بهينه سازي سايت مي باشد؛ كه مي توانيد با مطالعه بخش بهينه سازي سايت با اين اصل آشنا شويد.
  2. همچنين رعايت HEO نيز مي تواند تاثير گذار در جذب مخاطبان باشد، كه يكي از موارد امتياز دهي به طراحي سايت و وب سايت، داشتن آمار بازديد زياد است.
  3. بعد از رعايت اين موارد شما بايد اغدام به تبليغ وب سايت خود در سايت هاي پر بازديد نماييد. تبليغاتي كه لينك وب سايت شما در آن قرار داشته باشد، البته توجه نماييد، لينك به كلمه ايي كه مد نظر شماست كه مي خواهيد نتيجه جست و جوي آن كلمه در اينترنت و موتور هاي جست و جو وضعيت بهتري پيدا نمايد.
  4. نكته مهم ديگري كه بايد رعايت نماييم، توليد محتواي مناسب و ايجاد ارتباط بين اين محتوا مي باشد. شما مي توانيد به عنوان مثال مقالات آموزشي ما را تماشا فرماييد ،و ارتباطات بين اين محتوا را كه توسط لينك شدن كلمات مي باشد، مشاهده نماييد؛ كه قطعا باعث افزايش پيج رنك شما خواهد شد.
  5. نكته آخري كه براي بهبود پيج رنك و بالا رفتن پيج رنك مي توانيم به آن اشاره نماييم، داشتن صفحه هاي متناظر با وب سايتتان در جوامع مجازي مثل فيسبوك مي باشد.

ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۴ بهمن ۱۳۹۳ ] [ ۱۲:۵۷:۰۷ ] [ طراح ]

مهمترين مسئله ايي كه براي رتبه بندي سايت ها به آن اشاره مي توان كرد، رتبه بندي آنها در موتور هاي جست و جو مي باشد، كه اين رتبه بندي بسته به امتياز هاي بدست آمده توسط وب سايت از قبيل : آمار بازديد ، محتواي مناسب، تعداد لينك ها و... مي باشد.

اين آمار بازديد اگر واقعي باشد و اگر از طريق لينك ها و ارتباط هاي سايت با كلمات خاصي انجام بپزيرد، باعث ميشود در كلمه خاصي سايت ما در رتبه ي بالايي در موتور جست و جو قرار بگيرد. مثلا شركت طراحي سايت طرح و پردازش مبنا را اگر بخواهيد در موتور جست و جوي گوگل با كلمه طراحي سايت جست و جو نماييد، در رتبه ي بالايي از ليست پيدا شده قرار خواهد گرفت، لينك هفتم از صفحه اول، كه اين نشان دهنده طراحي خوب سايت و محتواي آن و تعداد بازديد كافي مي باشد. اين رتبه بندي در سايت هاي خاصي ثبت مي شوند كه به اينها پيج رنكينگ نيز مي گويند.

در ادامه مقالات به روش هاي پيشرفت در پيج رنك و افزايش پيج رنك مي پردازيم.

پيج رنك


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۴ بهمن ۱۳۹۳ ] [ ۱۲:۵۶:۴۹ ] [ طراح ]

در جهان هستي هميشه معناي رقابت را در تمام فعاليت هاي روزانه ديده ايم. در زمينه طراحي سايت و وب سايت ها نيز اين رقابت وجود دارد.

مهمترين مسئله ايي كه براي رتبه بندي سايت ها به آن اشاره مي توان كرد، رتبه بندي آنها در موتور هاي جست و جو مي باشد، كه اين رتبه بندي بسته به امتياز هاي بدست آمده توسط وب سايت از قبيل : آمار بازديد ، محتواي مناسب، تعداد لينك ها و... مي باشد.

اين آمار بازديد اگر واقعي باشد و اگر از طريق لينك ها و ارتباط هاي سايت با كلمات خاصي انجام بپزيرد، باعث ميشود در كلمه خاصي سايت ما در رتبه ي بالايي در موتور جست و جو قرار بگيرد. مثلا شركت طراحي سايت طرح و پردازش مبنا را اگر بخواهيد در موتور جست و جوي گوگل با كلمه طراحي سايت جست و جو نماييد، در رتبه ي بالايي از ليست پيدا شده قرار خواهد گرفت، لينك هفتم از صفحه اول، كه اين نشان دهنده طراحي خوب سايت و محتواي آن و تعداد بازديد كافي مي باشد. اين رتبه بندي در سايت هاي خاصي ثبت مي شوند كه به اينها پيج رنكينگ نيز مي گويند.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۴ بهمن ۱۳۹۳ ] [ ۱۲:۵۶:۳۳ ] [ طراح ]

در طراحي سايت به رو فول فلش، از نرم افزار فلش استفاده مي شود.

اينكار باعث زيبايي و گرافيكي شدن در طراحي وب سايت ما خواهد شد، اما در عين حال اين گرافيك زيبا و جذاب باعث اين نتيجه نيز خواهد شد كه وب سايت ما اصطلاحا سنگين شود و دير تر براي كاربران نمايش داده شود.

البته اصطلاح فول فلش در طراحي سايت هاي استاتيك به كار مي رود، در طراحي سايت هاي دايناميك اين روش را فلش دايناميك مي نامند.

طراحي سايت

اين روش طراحي سايت براي ايجاد صفحات وب گرافيكي كه قرار است در آن از عكس هاي متعدد و حتي فيلم و ساير رسانه هاي تصويري استفاده نماييم مناسب است، البته روشي بهينه نمي باشد! پس بهتر است از روش هاي حرفه اي طراحي سايت براي حتي اينگونه سايت ها استفاده نماييم.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۴ بهمن ۱۳۹۳ ] [ ۱۲:۵۶:۱۸ ] [ طراح ]

اگر بخواهيم مزاياي اين وب سايت ها را نسبت به وب سايت هاي استاتيك نام ببريم، بايد به ليست گسترده ايي اشاره كنيم.

تعدادي از اين مزايا را براي شما نام مي بريم:

مهمترين مزيت وب سايت هاي دايناميك اين مي باشد كه ديگر وب سايت توسط خود كاربران قابل تغيير و به روز رساني مي باشند.

مي توانيم براي مديريت وب سايت سطح دسترسي تعيين نماييم.

حتي بازديد كنندگان مي توانند نظرت خود را ثبت و حتي محتوايي به وب سايت اضافه كنند.

هزينه پشتيباني از آن بسيار پايين مي باشد؛ اگر وب سايت شخصي باشد، خود ما مي توانيم با آموزش اندكي در مبحث  cms  از آن پشتيباني كنيم.

تنها عيب اين نوع طراحي وب سايت نسبت به نوع استاتيك، تنها هزينه راه اندازي اوليه مي باشد، كه اين هزينه ي اوليه ارزشمند تر از هزينه هاي ثانويه ايي مي باشد كه سايت هاي استاتيك براي ما خواهند داشت.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۱ دى ۱۳۹۳ ] [ ۱۰:۳۸:۳۵ ] [ طراح ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ]
.: Weblog Themes By bigsite :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب